Qunnazarov Ilesbay Sarsenbaevichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmogʻi): “O‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini multimediali elektron ta’lim resurslari vositasida rivojlantirish metodikasi (Boshlang‘ich professional ta’lim muassasalari misolida)”, 13.00.06 - “Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi” (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped1074.
Ilmiy rahbarning F.I.Sh., ilmiy darajasi va unvoni: Qo‘ysinov Odil Almurotovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Nukus davlat pedagogika institutini.
Ilmiy kengash faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, Ilmiy kengash raqami: Toshkent axborot texnologiyalari universiteti Nukus filiali, PhD.13/05.05.2023.T.162.01.
Rasmiy opponentlar: Kayumova Nasiba Ashurovna, pedagogika fanlari doktori, professor; Mamatov Dilmurad Narmuratovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot nomi: Buxoro davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: Nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi professional ta’lim muassasalari uchun multimediali elektron ta’lim resurslarini yaratish va undan foydalanib o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
professional ta’lim muassasalari o’quvchilarining kasbiy kompetensiyalarini METR vositasida rivojlantirish bosqichlari aniqlashtirilib, psixologik-pedagogik (didaktik va metodik, texnik-texnologik, estetik va erganomik) ta’sir ko‘rsatish omillariga ustuvorlik berish asosida ETRning tuzilishi, kompetensiya turlarining tavsifi, kasbiy kompetenliklarining qisqacha tavsifi, ETRlarni yaratish tamoyillari, “Tell-Show-Do” texnologiyasining tuzilishi va komponentlarining identivligini ta’minlash orqali asoslangan;
o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish metodik modeliga yo‘naltirilgan maqsadli, mazmuniy, jarayon va baholash-natijaviy bloklari tarkibining ishchi maydon va dasturlash jarayonlarga mosligi aniqlashtirilgan hamda METR vositasida o‘qitish metodikasi takomillashtirilgan;
o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini METR vositasida rivojlantirishning ivat.uz innovatsion platformasini yaratish orqali “Tell-Show-Do” texnologiyasining adaptivligini ta’minlash asosida o‘qitish jarayonida reproduktiv, kouching, tushuntirish-namoyishli, qisman-izlanishli metodlari optimallashtirilgan;
nazariy va amaliy ta’lim jarayonida auditoriya (texnologik, loyihaviy, konstruktorlik, ekspremental) va auditoriyadan tashqari (“IT-dasturchilar”  to‘garagi, iSpring QuizMakerda nostandart teslar, Android Book Apk dasturida va Mit app Inventor platformasi, ustoz-shogird an’anasi, malakaviy amaliyot) o‘qitishga doir mashg‘ulotlarni kasbiy kompetlentikning komponentlari bilan uyg‘unlashtirish orqali METR vositasida rivojlantirish metodikasi takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarining kasbiy kompetensiyalarini METR vositasida rivojlantirish bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarining kasbiy kompetensiyalarini METR vositasida rivojlantirish bosqichlari aniqlashtirilib, psixologik-pedagogik (didaktik va metodik, texnik-texnologik, estetik va erganomik) ta’sir ko‘rsatish omillariga ustuvorlik berish asosida ETRning tuzilishi, kompetensiya turlarining tavsifi, kasbiy kompetenliklarining qisqacha tavsifi, ETRlarni yaratish tamoyillari, “Tell-Show-Do” texnologiyasining tuzilishi va komponentlarining identivligini ta’minlash orqali takomillashtirishga oid tavsiyalardan Evropa Ittifoqining Erasmus+ amaliy loyihasining 574097-EPP-1-2016-1-CY-EPPKA2-CBHE-JP raqamli “RUECVET: Rossiya va O‘zbekiston ta’limi va kasbiy ta’limning milliy tizimi uchun (ECVET) sinov birligini (kreditlarni) ko‘chirishning Evropa tizimini pilotlashtirish” (2016-2019-yy.) mavzusidagi loyihalarni bajarishida foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-maydagi 11-05-3038/04-son ma’lumotnomasi). Natijada professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarining kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish uchun asos bo‘lib xizmat qilgan;
o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish metodik modeliga yo‘naltirilgan maqsadli, mazmuniy, jarayon va baholash-natijaviy bloklari tarkibining ishchi maydon va dasturlash jarayonlarga mosligi aniqlashtirilgan hamda METR vositasida o‘qitish metodikasini takomillashtirishga oid tavsiyalar “Xabar texnologiyalarín kásiplik iskerlikte qollaw” nomli o‘quv qo‘llanma mazmunini qamrab oladi. (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 4-martdagi 55-son buyrug‘i asosida berilgan 55413 raqamli nashr guvohnomasi). Natijada o‘quvchlarining kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish metodik modelini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini METR vositasida rivojlantirishning ivat.uz innovatsion platformasini yaratish orqali “Tell-Show-Do” texnologiyasining adaptivligini ta’minlash asosida o‘qitish jarayonida reproduktiv, kouching, tushuntirish-namoyishli, qisman-izlanishli metodlarini optimallashtirishga oid tavsiyalar “Xabar texnologiyalarín kásiplik iskerlikte qollaw” nomli o‘quv qo‘llanma mazmunini qamrab olgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 4-martdagi 55-son buyrug‘i asosida berilgan 55413 raqamli nashr guvohnomasi). Natijada o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirishning ivat.uz innovatsion platformasini yaratish samaradorligi oshgan;
nazariy va amaliy ta’lim jarayonida auditoriya (texnologik, loyihaviy, konstruktorlik, ekspremental) va auditoriyadan tashqari (“IT-dasturchilar” to‘garagi, iSpring QuizMakerda nostandart teslar, Android Book Apk dasturida va Mit app Inventor platformasi, ustoz-shogird an’anasi, malakaviy amaliyot) o‘qitishga doir mashg‘ulotlarni kasbiy kompetlentikning komponentlari bilan uyg‘unlashtirish orqali METR vositasida rivojlantirish metodikasini rivojlantirishga oid tavsiyalardan Evropa Ittifoqining Erasmus+ amaliy loyihasining 574253-EPP-1-2016-1-DE-EPPKA2-CBHE-JP raqamli “MAGNET-Universitetlar O‘zbekistonda o‘rta yosh aholini o‘qitish va kasbiy tayyorlash markazlarining asosiy hamkori” (2016-2019-yy.) mavzusidagi loyihalarni bajarishida foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 29-maydagi 11-05-3038/04-son ma’lumotnomasi). Natijada professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarning kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirishning didaktik xususiyatlarini aniqlashga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish