Toshmatov Oybek Shokirovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri: “Yurisprudensiya yo‘nalishi talabalarining mustaqil ta’lim kompetensiyasini mobil ilovalar asosida shakllantirish metodikasi (ingliz tilini o‘qitish misolida)”, 13.00.02 – Taʼlim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7547.
Ilmiy rahbar: Yusupova Muxabbat Anatolevna, pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Chirchiq davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat yuridik universiteti, DSc.07/30.12.2019.Yu.22.01 qoshidagi bir martalik ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Xashimova Dildora Urinbaevna, pedagogika fanlar doktori, professor; Maksudova Hilola Ferdinantovna, pedagogik fanlar falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talabalarning mustaqil ta’lim kompetensiyasini shakllantirishda mobil ilovalardan foydalanish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning mustaqil ta’lim kompetensiyasini shakllantirishda mobil ilovalardan foydalanishning didaktik imkoniyatlari yurisprudensiya yo‘nalishi talabalarida xorijiy til (ingliz tili)ni o‘rganish motivatsiyasini kuchaytirishga yo‘naltirilgan vizual-mobil nutqiy topshiriqlarni lingvometodik muhitda leksik-monitoringli qo‘llash asosida aniqlashtirilgan;
mobil ilovalardan foydalanish asosida mustaqil ta’lim kompetensiyasini shakllantirishning axborotli-didaktik modeli talabalarda til malakalarini huquqiy kontekstda rivojlantirishga mo‘ljallangan kognitiv-lingvistik kasbiy keyslarni multimediali jarayonda personal (shaxsiy) korreksiyali mashqlarda qo‘llash asosida takomillashtirilgan;
mustaqil ta’lim kompetensiyasini kredit-modul o‘qitish muhitida shakllantirish metodlari xuquqiy resurslardan foydalanishga yo‘naltirilgan kommunikativ aloqalarning masofaviy va auditoriya shakllaridan integrativ muhitda reproduktivlik darajalarda qo‘llash asosida takomillashtirilgan;
mustaqil ta’lim kompetensiyasining bo‘lajak huquqshunoslarda shakllanganligini baholash mezonlari xorijiy va milliy qonunchilikni qiyoslash ko‘nikmalarini rivojlantiruvchi lingvistik topshiriqlarni kasbiy axborot ustida ishlash (izlash, qayta ishlash va taqdim etish) bosqichlari bilan diskursiv optimallashuvini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talabalarning mustaqil ta’lim olish kompetensiyasini oshirishda mobil ilovalardan foydalanish asosida rivojlantirishga oid tadqiqot natijalari:
talabalarning mustaqil ta’lim kompetensiyasini shakllantirishda mobil ilovalardan foydalanishning didaktik imkoniyatlari yurisprudensiya yo‘nalishi talabalarida xorijiy til (ingliz tili)ni o‘rganish motivatsiyasini kuchaytirishga yo‘naltirilgan vizual-mobil nutqiy topshiriqlarni lingvometodik muhitda leksik-monitoringli qo‘llashga doir tavsiyalari OTM talabalari uchun yaratilgan “Basic Vocabulary of Business and Employment Law” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 19 iuuldagi “233” -sonli buyrug‘i, 233-0708 sonli nashr ruhsatnomasi). Natijada ingliz tili fanini o‘qitishda talabalarning individual xususiyatlarini inobatga olishga doir metodik tavisyalarning keng targ‘ib etilishiga erishilgan;
 mobil ilovalardan foydalanish asosida mustaqil ta’lim kompetensiyasini shakllantirishning axborotli-didaktik modeli talabalarda til malakalarini xuquqiy kontekstda rivojlantirishga mo‘ljallangan kognitiv-lingvistik kasbiy keyslarni multimediali jarayonda personal korreksiyali mashqlarda qo‘llashga mazmuniga doir tavsiyalar “Mastering Legal English 2nd edition” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat yuridik universiteti rektorining 2024 yil 28 fevraldagi 37-um sonli buyrug‘i, 37-20-son nashr ruhsatnomasi). Natija, auditoriya va auditoriyadan tashqari mashg‘ulotlar samaradorligini oshirishga xizmat qilgan;
mustaqil ta’lim kompetensiyasini kredit-modul o‘qitish muhitida shakllantirish metodlari xuquqiy resurslardan foydalanishga yo‘naltirilgan kommunikativ aloqalarning masofaviy va auditoriya shakllaridan integrativ muhitda reproduktivlik darajalarda qo‘llashga oid takliflardan S-ECAGD-18-CA-0067 (PO20002335) raqamli “FY 2018 English Access Microscholarship Program” nomli Amerika Qo‘shma Shtatlari ta’lim va madaniy ishlar byurosi bilan hamkorlikdagi amaliy loyihasida foydalanilgan (Muqimiy nomidagi Qo‘qon davlat pedagogika institutining 2024 yil 14 maydagi 561/04-son ma’lumotnomasi). Natijada talabalarning kommunikativ aloqalarda masofaviy va auditoriya shakllari integratsiyasi amaliyotining imkoniyatlari kengaytirilgan;
mustaqil ta’lim kompetensiyasining bo‘lajak huquqshunoslarda shakllanganligini baholash mezonlari xorijiy va milliy qonunchilikni qiyoslash ko‘nikmalarini rivojlantiruvchi lingvistik topshiriqlarni kasbiy axborot ustida ishlashga doir xulosalari O‘zbekiston teleradiokompaniyasining “O‘zbekiston” telekanalida efirga uzatilgan “Ta’lim va taraqqiyot” ko‘rsatuvi mazmunida bayon etilgan (O‘zbekiston milliy teleradiokompaniyasi “O‘zbekiston teleradiokanali” davlat muassasasining 2023-yil 23-maydagi 04-36-806-son ma’lumotnomasi). Natijada talabalarda axborot bilan izlash, qayta ishlash va taqdim etish bosqichlari bilan diskursiv optimallashuvini ta’minlash imkoniyatlari ommalashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish