Boboev Farrux Axmedjonovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmogʻi):
“Maktabgacha ta’lim tashkilotlarini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirish mexanizmlari”, 13.00.07 – Ta’limda menejment (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7715.
Ilmiy rahbar: Shin Agrippina Vasilevna, pedagogika fanlari doktori (DSc), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor
va mutaxassislarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Professional ta’limni rivojlantirish instituti, DSc.05/29.12.2023.Ped.48.01.
Rasmiy opponentlar: Yuldashev Maqsudjon Abdullaevich, pedagogika fanlari doktori, professor; Quysinov Odil Almuratovich, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: amaliy va nazariy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi maktabgacha ta’lim tashkilotlarini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirish mexanizmlarini takomillashtirish.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarining malakasini oshirish holati
va muammolarini baholash asosida direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirishning muhim jihatlari, ijtimoiy va kasbiy vazifalarni hal qilishda kompetensiyaga asoslangan yondashuv, boshqaruvda raqamli texnologiyalar integratsiyasi va o‘z-o‘zini rivojlantirish, ta’lim dasturlarining moslashuvchanligi va tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish ko‘nikmalarini shakllantirish zaruriyati asoslangan;
Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirish modeli o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirish, yangilikka intilish, yangi sharoitlarga tez moslashish talablari hamda kompetentli, tizimli-axborotli, shaxsiy faoliyatli, innovatsion yondashuvlari asosida maqsadli, mazmunli va natijaviy bloklar tizimliligi va uzviyligini ta’minlash orqali takomillashtirilgan;
Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirishning o‘quv-didaktik ta’minoti tarkibi va tuzilmasi o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirish, yangilikka intilish, yangi sharoitlarga tez moslashish talablari hamda kompetentli, tizimli-axborotli, shaxsiy faoliyatli, innovatsion yondashuvlari asosida maqsadli, mazmunli va natijaviy bloklar tizimliligi va uzviyligini ta’minlash orqali takomillashtirilgan;
Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlarining shaxsiy kompetensiyalarini rivojlanganligini baholash texnologiyasi yetakchilik fazilatlari, muloqot ko‘nikmalari, innovatsiyalarga qobiliyati va boshqaruv ko‘nikmalarini baholash mezonlari va samaradorlik ko‘rsatkichlari aniqlanib, interfaol o‘quv modullarini qo‘llash, o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirishda platforma orqali o‘quv jarayonini integratsiyalashga, moslanuvchanlik va motivatsiyaga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirish mexanizmini takomillashtirish bo‘yicha quyidagi ilmiy-metodik natijalar olingan:
Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagoglarining malakasini oshirish holati
va muammolarini baholash asosida direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirishning muhim jihatlari, ijtimoiy va kasbiy vazifalarni hal qilishda kompetensiyaga asoslangan yondashuv, boshqaruvda raqamli texnologiyalar integratsiyasi va o‘z-o‘zini rivojlantirish, ta’lim dasturlarining moslashuvchanligi va tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish ko‘nikmalarini shakllantirish zaruriyati asoslanganligi hamda Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirish modeli o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirish, yangilikka intilish, yangi sharoitlarga tez moslashish talablari hamda kompetentli, tizimli-axborotli, shaxsiy faoliyatli, innovatsion yondashuvlari asosida maqsadli, mazmunli va natijaviy bloklar tizimliligi va uzviyligini ta’minlash orqali takomillashtirilganligiga oid xulosalar “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarini akkreditatsiyadan o‘tkazish” va “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uzlyuksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish” nomli o‘quv qo‘llanmalarida foydalanilgan (Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining 2024-yil 22-apreldagi 04-22-766-son ma’lumotnomasi). Natijalar ta’lim sifatini oshirish va tarbiyachilarning axborot kompetentligini rivojlantirish imkonini bergan;
Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirishning o‘quv-didaktik ta’minoti tarkibi va tuzilmasi o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirish, yangilikka intilish, yangi sharoitlarga tez moslashish talablari hamda kompetentli, tizimli-axborotli, shaxsiy faoliyatli, innovatsion yondashuvlari asosida maqsadli, mazmunli va natijaviy bloklar tizimliligi va uzviyligini ta’minlash orqali takomillashtirilganligi hamda Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlarining shaxsiy kompetensiyalarini rivojlanganligini baholash texnologiyasi yetakchilik fazilatlari, muloqot ko‘nikmalari, innovatsiyalarga qobiliyati va boshqaruv ko‘nikmalarini baholash mezonlari va samaradorlik ko‘rsatkichlari aniqlanib, interfaol o‘quv modullarini qo‘llash, o‘z-o‘zini mustaqil rivojlantirishda platforma orqali o‘quv jarayonini integratsiyalashga, moslanuvchanlik va motivatsiyaga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilganligiga oid takliflar Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarishda direktorlarning shaxsiy kompetensiyalarini rivojlantirishda mustaqil ta’limga yo‘naltirilgan “Rahbar va xodimlarining shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirish” 24 soatga mo‘ljallangan qisqa muddatli maxsus kurs
va “mttdshk.uz platforma ishlab chiqilgan (Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining 2024-yil 22-apreldagi 04-22-766-son ma’lumotnomasi). Natijada maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlarining shaxsiy kompetensiyasini rivojlantirishga hamda malaka oshirish kurslari mazmuni, o‘qitish metodikasini takomillashtirishga erishilgan.