Umurzakova Dilfuza Ilxomovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirish texnologiyasi” 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz  tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7168.
Ilmiy rahbar: Yakubbaev Murodilla Marufovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Namangan davlat chet tillari instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Ishoqxon Ibrat nomidagi Namangan davlat chet tillari instituti, PhD.03/05.05.2023.Fil.163.01.
Rasmiy opponentlar: Asqarova O‘g‘ilxon Mamashakirovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Gafurova Nodira Ravshanovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot:  Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirish texnologiyasidan foydalanishga doir taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
SOFT SKILLS ko‘nikmalarini tolerantlik tamoyillari bilan integratsiyalash asosida zamonaviy pedagogikaning o‘ziga xos shakli (o‘zgalar fikrini hurmat qilish, past o‘zlashtiruvchi o‘quvchilarga nisbatan toqatli bo‘lish, pragmatik tarzda harakat qilish, kasbiy pozisiyaga ega bo‘lish) sifatidagi pedagogik tolerantlikning didaktik xususiyatlari ochib berilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirishning didaktik komponentlari (ezgulikka etaklovchi, rivojlantiruvchi, barqarorlashtiruvchi)ni ta’lim muhitiga bag‘rikenglik elementlarini (millatlararo totuvlik, diniy bag‘rikenglik, madaniyatlararo hamkorlik) qo‘llash asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirish modeli motivatsion-informatsion, diagnostik-tuzatuvchi, yo‘naltiruvchi, belgilovchi, umumlashtiruvchi, aniqlovchi tarkibiy qismlarini aniqlash yordamida takomillashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida SOFT SKILLS ko‘nikmalari yordamida tolerant muloqot qobiliyatini rivojlantirish bosqichlari tolerantlik fazilatlarini rivojlantirish va mustahkamlash forum teatri, besh nuqtali nutq texnologiyalari asosida o‘quv jarayonida muloqot tizimini amalga oshirishning pedagogik imkoniyatlari (madaniy xilma-hillik, ko‘p millatlilik, vijdon erkinligi, fikrlar xilma-hilligi) asosida aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirish bo‘yicha olingan tadqiqot natijalari asosida:
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida SOFT SKILLS ko‘nikmalari yordamida tolerant muloqot qobiliyatini rivojlantirish bosqichlari tolerantlik fazilatlarini rivojlantirish va mustahkamlashga doir xulosalaridan 2022-2023-yillarga mo‘ljallangan AL-FDU2022307-010 raqamli “Lingvistik tahrir va tarjimashunoslik” ilmiy-tadqiqot markazida “Antiplagiat” dasturini amaliyotga joriy etish ilmiy-amaliy loyihasini amalga oshirishda foydalanilgan (Farg‘ona davlat universitetining 2024-yil 5-iyuldagi 04/3619-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak xorijiy til o‘qituvchilarida tolerantlik tafakkurini  SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirishga qaratilgan interfaol metodlarni takomillashtirish va dasturiy vositalarni ishlab chiqishga xizmat qilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirishning didaktik komponentlari (ezgulikka etaklovchi, rivojlantiruvchi, barqarorlashtiruvchi)dan ta’lim muhitida samarali foydalanishga hamda bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining tolerantlik tafakkurini SOFT SKILLS ko‘nikmalari asosida rivojlantirish modeli motivatsion-informatsion, diagnostik-tuzatuvchi, yo‘naltiruvchi, belgilovchi, umumlashtiruvchi, aniqlovchi tarkibiy qismlarini aniqlash yordamida takomillashtirilganligiga doir xulosalardan “Tillar o‘qitish metodikasi va ta’lim texnologiyalari” fanidan o‘quv qo‘llanma yaratishda foydalanilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 22-dekabrdagi 537-son buyrug‘i asosidagi o‘quv adabiyotining nashr ruxsatnomasi). Natijada Filologiya va tillarni o‘qitish ( ingliz tili), Xorijiy til va adabiyot (ingliz tili) yo‘nalishi talabalarining tolerantlik tafakkurini rivojlantirishga  erishilgan.
SOFT SKILLS ko‘nikmalarini tolerantlik tamoyillari bilan integratsiyalash asosida zamonaviy pedagogikaning o‘ziga xos shakli (o‘zgalar fikrini hurmat qilish, bilimsizlarga nisbatan toqatli bo‘lish, pragmatik tarzda harakat qilish, kasbiy pozisiyaga ega bo‘lish) sifatidagi pedagogik tolerantlikning didaktik xususiyatlari aniqlanganligiga doir xulosalaridan O‘zbekiston MTRK Farg‘ona viloyat teleradiokompaniyasining “Ochiq muloqot”, “Dolzarb mavzu”, “Kun mavzusi”, “Ilmiy ta’lim”, “Milliy ta’lim” kabi ko‘rsatuvlar ssenariysini shakllantirishda foydalanilgan (O‘zbekiston MTRK Farg‘ona viloyat teleradiokompaniyasining 2024-yil 26-iyundagi 123-son ma’lumotnomasi). Natijada teledasturlar ssenariysi matnlari ilmiy jihatdan boyishiga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish