Soliev Umidjon Yulchivoevichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.     Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Talabalarning ingliz tilida o‘qish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi (amaliy matematika yo‘nalishi misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.1.PhD/Ped4559.
Ilmiy rahbar: Misirov Sohibjon Abdupattaevich, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Namangan davlat chet tillari instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Ishoqxon Ibrat nomidagi Namangan davlat chet tillari instituti, PhD.03/05.05.2023.Fil.163.01.
Rasmiy opponentlar: Sobirova Maxbuba Yusupdjanovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Qambarova Dildora Ibroximovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida o‘qish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasiga oid taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida til va nutqiy kompetensiyalarini rivojlantirishning kasbiy (English for specific purpose), akademik va fundamental (English for academic/occupational and professional) maqsadlarda o‘rgatishga oid yondashuvlarining lingvistik va lingvodidaktik xususiyatlari (linguistic and lingvodidactic approach) aniqlangan;
ingliz tili o‘qitish jarayonida kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishda yuzaga keladigan til ichki va tillararo ma’noviy (semantic), tuzilish (structural) va qo‘llanishga (functional) oid qiyinchiliklarni bartaraf etish metodikasi takomillashtirilgan;
amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishga xizmat qiladigan kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatishning matn oldi - tayyorlov (pre-reading stage), matnni o‘qib tushunish (while-reading stage) va matndan keyingi bosqichlariga (post-reading stage) doir mashqlar tizimi ishlab chiqilgan;
ingliz tilida amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali ularning nutqiy kompetensiyasini xalqaro Umumevropa standartining CEFR B2 darajasidagi rivojlanganligini belgilovchi mezonlar aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida o‘qish kompetensiyasini kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali rivojlantirish bo‘yicha ishlab chiqilgan uslubiy va amaliy takliflar asosida:
kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida til va nutqiy kompetensiyalarini rivojlantirishning kasbiy (English for specific purpose), akademik va fundamental (English for academic/occupational and professional) maqsadlarda o‘rgatishga oid yondashuvlarining lingvistik va lingvodidaktik xususiyatlarini aniqlashga doir ilmiy-nazariy asoslangan takliflaridan Namangan davlat chet tillari institutida 2023-2024 yillarda bajarilgan KA 107/2023-2024-raqamli “Erasmus+ mobility program” loyihasining ta’limiy va madaniy sohadagi tadbirlar va amaliy ishlarida foydalanilgan (Namangan davlat chet tillari institutining 2024-yil 16-oktyabrdagi 1353-01-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning ingliz tilida o‘qish kompetensiyasini rivojlantirishga qaratilgan mashqlar majmui va metodik tavsiyalari ta’lim sifatini oshirishga xizmat qilgan;
ingliz tilida amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali ularning nutqiy kompetensiyasini xalqaro Umumevropa standartining CEFR B2 darajasidagi rivojlanganligini belgilovchi mezonlari mazmuni va ulardan foydalanish metodikasiga doir amaliy takliflaridan hamda amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining ingliz tilida nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishga xizmat qiladigan kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatishning matn oldi - tayyorlov (pre-reading stage), matnni o‘qib tushunish (while-reading stage) va  matndan keyingi bosqichlariga (post-reading stage) doir mashqlari orqali talabalarning kasbiy kompenensiyasini rivojlantirish bo‘yicha “Ingliz tilida talabalarga sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish usullari” nomli elektron ilovasini ishlab chiqishda hamda takliflaridan Namangan davlat chet tillari institutida 2023-2024 yillarda bajarilgan KA 107/2023-2024-raqamli “Erasmus+ mobility program” nomli loyiha doirasida foydalanilgan (Namangan davlat chet tillari institutining 2024-yil 16-oktyabrdagi 1353-01-son ma’lumotnomasi). Natijada, ingliz tilida kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali talabalarning nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishga erishilgan;
ingliz tili o‘qitish jarayonida kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali amaliy matematika yo‘nalishi talabalarining nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishda yuzaga keladigan til ichki va tillararo ma’noviy (semantic), tuzilish (structural) va qo‘llanishga oid (functional) qiyinchiliklarni bartaraf etish metodikasini takomillashtirishga oid xulosa va takliflardan Namangan viloyat televideniyasi va “Oltin zamin” radiosida efirga uzatilgan “Diyor yangiliklari” informasion dasturi, shuningdek, “Guldasta” informasion-musiqiy, ko‘ngilochar, ijtimoiy siyosiy, ma’naviy-ma’rifiy va sport dasturida foydalanilgan (Namangan viloyat teleradiokompaniyasining 2024-yil 27-maydagi 02-4-153-son ma’lumotnomasi). Natijada, ingliz tilida kasbga oid sohaviy matnlarni o‘qishni o‘rgatish orqali talabalarning nutqiy kompetensiyasini rivojlantirishni ommalashtirishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish