Omonova Maftuna Shermatovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.     Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Talabalarda xorijiy til kompetensiyasini integrativ yondashuv asosida rivojlantirish metodikasi (nofilologik ta’lim yo‘nalishi misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8257.
Ilmiy rahbar: Botirova Shaxlo Isamiddinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Guliston davlat universiteti.  
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Ishoqxon Ibrat nomidagi Namangan davlat chet tillari instituti, PhD.03/05.05.2023.Fil.163.01 raqamli Ilmiy kengash asosidagi bir martalik kengash.
Rasmiy opponentlar: Jumanazarov Umidjon Umrzoqovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Ruzmetova Dildora Adilbekovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat pedagogika instituti.            
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi integrativ  yondashuv  asosida  talabalarning ingliz tilida muloqot qilish kompetensiyalarini rivojlantirish strategiyalarini, kasbiy va individual sifatlarini oshirishning pedagogik va metodik asoslarini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
ingliz tilini xorijiy til sifatida o‘qitishda 4 “C” (communication-muloqot, content-mazmun, culture-madaniyat, cognition-bilish) tamoyili va CLIL (CLIL-Content and Language Integrated Learning) o‘qitish metodologiyasini qo‘llash, reseptive (qabul qiluvshi) va produstive (ishlab shiqaruvshi) ko‘nikmalarini «integrativ yondashuv» orqali rivojlantirish yo‘llari asoslangan;
nofilologik ta’lim yo‘nalishlarida ESP (English for specific purposes-maxsus maqsadlar uchun ingliz tili) o‘qitish jarayonida interfaol yondashuvlardan va innovatsion texnologiyalardan foydalanish orqali talabalarning kommunikativ, muloqot qilish ko’nikmalari va lingvistik kompetensiyalarini oshirishning  optimallashgan amaliy mexanizmlari o’rganilib shiqilgan va integrativ yondashuv asosida xorijiy til kompetensiyalarini rivojlantirish modeli takomillashtirilgan;
nofilologik ta’lim yo‘nalishida talabalarning xorijiy til kompetensiyasini, muloqotga kirishish ko‘nikmalarini rivojlantiruvchi integrativ o‘qitish metodikasi autentik materiallar vositasida kontekstlarga moslashtirilgan dinamik til o‘rganish metodikalari integratsiyasi asosida takomillashtirilgan;
nofilologik ta’lim yo‘nalishlarida talabalarning til kompetensiyalarini ingliz tilini xorijiy til sifatida (TEFL- Teaching English as a foreign language-ingliz tilini xorijiy til sifatida o‘qitish) o‘qitish jarayonida integrativ yondashuv asosida rivojlantirishning ilmiy-nazariy asoslari aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Oliy ta’lim tizimida nofilologik ta’lim yo‘nalishi talabalarining til kompetensiyalarini rivojlantirish, integrativ  yondashuv asosida  ingliz tilidan asosiy ko‘nikmalarini rivojlantirish bo’yisha  olingan  ilmiy  natijalar  asosida:
nofilologik ta’lim yo’nalishlarida talabalarning til kompetensiyalarini ingliz tilini xorijiy til sifatida o’qitishda integrativ yondashuv asosida rivojlantirishning mazmuni,  shakllari, metodikalari va mexanizmlarini takomillashtirishga oid taklif va tavsiyalar “Tarjima nazariyasi va amaliyoti” o‘quv qo‘llanmada foydalanilgan (Ozbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023 yil 29 maydagi 232-son ruxsatnomasi). Natijada, nofilologik ta’lim yo’nalishi talabalarining xorijiy til ko ’nikmalari, kommunikativ, lingvistik kompetentligini oshirishga oid bilimlari rivojlantirilgan;
interfaol yondashuvlar vositasida talabalarning ingliz til kompetensiyalarini rivojlantirish modeli autentik materiallarni zamonaviy texnologiyalarni integratsiyalash asosida ishlab shiqilgan taklif va tavsiyalardan Termiz davlat universitetida bajarilgan 617309-EPP-1-2020-1-EPPKA2-CBHE-JP raqamli “Triggering innovative approaches and entrepreneurial skills for studens through creating conditions for graduate’s employability in Central Asia - TRIGGER” mavzusidagi ilmiy-amaliy loyihada foydalanilgan (Termiz davlat universitetining 2024 yil 27 noyabrdagi 06/12-4285-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning ingliz til kompetensiyalarini rivojlantiruvshi interfaol metodikalari ingliz tili o’qitish jarayonida modifikatsiyalash asosida takomillashtirilgan va til kompetensiyalarini integrativ yondashuv asosida rivojlantirish modeli optimallashtirilgan;
nofilologik ta’lim yo’nalishlarida talabalarning ingliz tilini o’qitish davomida asosiy “Tinglab tushunish” (Listening), “O’qish” (Reading), “Yozish” (Writing), “Gapirish” (Speaking) ko’nikmalarini innovatsion usullar vositasida rivojlantirishga oid ma’lumotlar Jizzax politexnika institutida bajarilgan OT-F1-049 raqamli “Talabalarga assertiv xulqni shakllantirishning ijtimoiy-psixologik xususiyatlari” mavzusidagi amaliy loyihada foydalanilgan (Jizzax politexnika institutining 2024 yil 20 sentyabrdagi 03-1881-1870-son ma’lumotnomasi). Natijada, nofilologik ta’lim yo’nalishida talabalarning til kompetensiyalarini rivojlantirishning tashkiliy-metodik ta’minoti yaratilgan, va rivojlantirish  mexanizmlarining  takomillashtirilishiga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish