Омонова Мафтуна Шерматовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.     Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Талабаларда хорижий тил компетенциясини интегратив ёндашув асосида ривожлантириш методикаси (нофилологик таълим йўналиши мисолида)”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (инглиз тили) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.3.PhD/Ped8257.
Илмий раҳбар: Ботирова Шахло Исамиддиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Гулистон давлат университети.  
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи: Исҳоқхон Ибрат номидаги Наманган давлат чет тиллари институти, PhD.03/05.05.2023.Fil.163.01 рақамли Илмий кенгаш асосидаги бир марталик кенгаш.
Расмий оппонентлар: Жуманазаров Умиджон Умрзоқович, педагогика фанлари доктори, доцент; Рузметова Дилдора Адилбековна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Андижон давлат педагогика институти.            
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади интегратив  йондашув  асосида  талабаларнинг инглиз тилида мулоқот қилиш компетенсийаларини ривожлантириш стратегийаларини, касбий ва индивидуал сифатларини оширишнинг педагогик ва методик асосларини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий йангилиги:
инглиз тилини хорижий тил сифатида ўқитишда 4 “C” (cоммуниcатион-мулоқот, cонтент-мазмун, cултуре-маданият, cогнитион-билиш) тамойили ва CЛИЛ (CЛИЛ-Cонтент анд Лангуаге Интегратед Леарнинг) ўқитиш методологиясини қўллаш, ресептиве (қабул қилувсҳи) ва продустиве (ишлаб сҳиқарувсҳи) кўникмаларини «интегратив йондашув» орқали ривожлантириш йўллари асосланган;
нофилологик таълим йўналишларида ЭСП (Энглиш фор спеcифиc пурпосес-махсус мақсадлар учун инглиз тили) ўқитиш жараёнида интерфаол ёндашувлардан ва инновацион технологиялардан фойдаланиш орқали талабаларнинг коммуникатив, мулоқот қилиш коъникмалари ва лингвистик компетенсийаларини оширишнинг  оптималлашган амалий механизмлари оърганилиб сҳиқилган ва интегратив йондашув асосида хорижий тил компетенсийаларини ривожлантириш модели такомиллаштирилган;
нофилологик таълим йўналишида талабаларнинг хорижий тил компетенсиясини, мулоқотга киришиш кўникмаларини ривожлантирувчи интегратив ўқитиш методикаси аутентик материаллар воситасида контекстларга мослаштирилган динамик тил ўрганиш методикалари интеграцияси асосида такомиллаштирилган;
нофилологик таълим йўналишларида талабаларнинг тил компетенсияларини инглиз тилини хорижий тил сифатида (ТЕФЛ- Теачинг Энглиш ас а фореигн лангуаге-инглиз тилини хорижий тил сифатида ўқитиш) ўқитиш жараёнида интегратив ёндашув асосида ривожлантиришнинг илмий-назарий асослари аниқланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Олий таълим тизимида нофилологик таълим йўналиши талабаларининг тил компетенсияларини ривожлантириш, интегратив  йондашув асосида  инглиз тилидан асосий кўникмаларини ривожлантириш боъйисҳа  олинган  илмий  натижалар  асосида:
нофилологик таълим йоъналишларида талабаларнинг тил компетенсийаларини инглиз тилини хорижий тил сифатида оъқитишда интегратив йондашув асосида ривожлантиришнинг мазмуни,  шакллари, методикалари ва механизмларини такомиллаштиришга оид таклиф ва тавсийалар “Таржима назарияси ва амалиёти” ўқув қўлланмада фойдаланилган (Озбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023 йил 29 майдаги 232-сон рухсатномаси). Натижада, нофилологик таълим йоъналиши талабаларининг хорижий тил ко ъникмалари, коммуникатив, лингвистик компетентлигини оширишга оид билимлари ривожлантирилган;
интерфаол йондашувлар воситасида талабаларнинг инглиз тил компетенсийаларини ривожлантириш модели аутентик материалларни замонавий технологийаларни интеграцийалаш асосида ишлаб сҳиқилган таклиф ва тавсийалардан Термиз давлат университетида бажарилган 617309-ЭПП-1-2020-1-ЭППКА2-CБҲЕ-ЖП рақамли “Триггеринг инновативе аппроачес анд энтрепренеуриал скиллс фор студенц тҳроугҳ cреатинг cондитионс фор градуатеъс эмплоябилитй ин Cентрал Асиа - ТРИГГЕР” мавзусидаги илмий-амалий лойиҳада фойдаланилган (Термиз давлат университетининг 2024 йил 27 ноябрдаги 06/12-4285-сон маълумотномаси). Натижада, талабаларнинг инглиз тил компетенсийаларини ривожлантирувсҳи интерфаол методикалари инглиз тили оъқитиш жарайонида модификацийалаш асосида такомиллаштирилган ва тил компетенсийаларини интегратив йондашув асосида ривожлантириш модели оптималлаштирилган;
нофилологик таълим йоъналишларида талабаларнинг инглиз тилини оъқитиш давомида асосий “Тинглаб тушуниш” (Листенинг), “Оъқиш” (Реадинг), “Йозиш” (Wритинг), “Гапириш” (Спеакинг) коъникмаларини инновацион усуллар воситасида ривожлантиришга оид маълумотлар Жиззах политехника институтида бажарилган ОТ-Ф1-049 рақамли “Талабаларга ассертив хулқни шакллантиришнинг ижтимоий-психологик хусусиятлари” мавзусидаги амалий лойиҳада фойдаланилган (Жиззах политехника институтининг 2024 йил 20 сентябрдаги 03-1881-1870-сон маълумотномаси). Натижада, нофилологик таълим йоъналишида талабаларнинг тил компетенсийаларини ривожлантиришнинг ташкилий-методик таъминоти йаратилган, ва ривожлантириш  механизмларининг  такомиллаштирилишига хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish