Норбоева Сайёра Муратовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларнинг ўқув билув фаолиятини ривожлантиришнинг педагогик психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.2.PhD/P937.
Илмий раҳбар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, психология фанлари доктори (DSc), профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Жўраев Нурбек Сайдуллаевич, психология фанлари номзоди, доцент.
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаолиятини ривожлантиришнинг педагогик-психологик хусусиятларини тадқиқи этиш ва амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаолиятини ташкил этишда дидактик ахборотларнинг тузилишини ўзгартириш, ижодкорликка йўналганлик, ўзини-ўзи назорат қилиш, танқидий фикрлашнинг шаклланишига устуворлик бериш зарурати туфайли шахснинг ўз касбига нисбатан ижодий муносабатнинг динамик ривожланиши муҳим эканлиги исботланган;
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаоллигида билим олишга бўлган иштиёқи ҳамда касб эгаллашга интилишнинг талабалардаги когнитив ва фаолият натижасини баҳолаш хусусиятларига интегратив намоён бўлиши туфайли  таълим мотивасияси устувор омил эканлиги асосланган;
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаолияти талабаларнинг ахборотни қабул қилишда когнитив жараёнларни расионаллик, дидактик маълумотларга нисбатан ҳиссий-иродавий муносабатни шахснинг ўз имкониятиларини баҳолаш даражасига интегратив намоён бўлиши туфайли касбий установкаларнинг шаклланганлигига боғлиқ эканлиги далилланган;
бўлажак бошланғич синф ўқувчиларида ўқув билув фаолиятини ривожлантиришда шахснинг  вазиятни таҳлил қилиш, танқидий, илмий, интеллектуал фикрлаш, ўзини-ўзи назорат қилиш, ижодкорликка йўналганликнинг интроексияланиши муҳимлиги туфайли когнитив, мотивасион, ҳиссий-иродавий сифатларга интегратив таъсир этиш зарурати асосланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларнинг ўқув билув фаолиятини ривожлантиришнинг педагогик психологик хусусиятларини ўрганиш бўйича амалга оширилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаолиятини ташкил этишда дидактик ахборотларнинг тузилишини ўзгартириш, ижодкорликка йўналганлик, ўзини-ўзи назорат қилиш, танқидий фикрлашнинг шаклланишига устуворлик бериш зарурати туфайли шахснинг ўз касбига нисбатан ижодий муносабатнинг динамик ривожланиши муҳим эканлиги исботланган маълумотлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 7-октябрдаги ПМ-223-сонли буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 8-октябрдаги ПМ-223-а-сон маʼлумотномаси). Натижада бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаоляитини ташкил этишдаги муҳим омиллар аниқланган;
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаоллигида билим олишга бўлган иштиёқи ҳамда касб эгаллашга интилишнинг талабалардаги когнитив ва фаолият натижасини баҳолаш хусусиятларига интегратив намоён бўлиши туфайли  таълим мотивасияси устувор омил эканлиги асосланган маълумотлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 8-октябрдаги ПМ-223-сонли буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 7-октябрдаги ПМ-223-а-сон маʼлумотномаси). Натижада бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаоллигида таълим мотивасиясининг аҳамияти очиб берилган;
бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаолияти талабаларнинг ахборотни қабул қилишда когнитив жараёнларни расионаллик, дидактик маълумотларга нисбатан ҳиссий-иродавий муносабатни шахснинг ўз имкониятиларини баҳолаш даражасига интегратив намоён бўлиши туфайли касбий установкаларнинг шаклланганлигига боғлиқ эканлиги далилланган Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 7-октябрдаги ПМ-223-сонли буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 8-октябрдаги ПМ-223-а-сон маʼлумотномаси). Натижада бошланғич синф ўқитувчиларининг ўқув билув фаоллигида касбий установкаларнинг аҳамияти аниқлаштирилган;
бўлажак бошланғич синф ўқувчиларида ўқув билув фаолиятини ривожлантиришда шахснинг  вазиятни таҳлил қилиш, танқидий, илмий, интеллектуал фикрлаш, ўзини-ўзи назорат қилиш, ижодкорликка йўналганликнинг интроексияланиши муҳимлиги туфайли когнитив, мотивасион, ҳиссий-иродавий сифатларга интегратив таъсир этиш зарурати асосланган Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 7-октябрдаги ПМ-223-сонли буйруғи билан «Психокоррексия» модулига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 8-октябрдаги ПМ-223-а-сон маʼлумотномаси).  Натижада бўлажак бошланғич синф ўқувчиларида ўқув билув фаолиятини ривожлантириш механизмлари очиб берилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish