Рахимова Нигора Атакуловнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар. “Хорижиу тилни ўқитиш шароитида бўлажак тиббиуот ходимларининг умуммаданиу комретенсиуаларини ривожлантириш методикаси”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (инглиз тили) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.4.PhD/Ped3624.
Илмий раҳбар: Ботирова Шахло Исамиддиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон-Финландия педагогика институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Гулистон давлат университети, PhD.03/27.02.2020.Fil.91.02 рақамли Илмий кенгаш асосидаги бир марталик Илмий кенгаш.
Расмий оппонентлар: Исроилова Дилдора Мухтаровна, педагогика фанлари доктори, профессор; Имомова Умида Музафаровна, педагогика фанлари бўуисҳа фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади хорижиу тилни ўқитиш шароитида бўлажак тиббиуот ходимларининг умуммаданиу комретенсиуаларини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий янгилиги:  
хорижий тилни ўқитиш (ЭСП-Энглиш фор спеcифиc пурпосес) шароитида тилга асосланган йондашув воситасида аудитория ва аудиториядан ташқари машғулотларда тиббиёт таълим йўналиши талабаларнинг асосий хорижий тил компетенсияларини тиббиётга оид терминлар асосида ривожлантириш усуллари аниқланган;
бўлажак тиббиёт ходимларининг ихтисосий нутқини, лингвистик ва лексик компетентлигини оширувчи механизмлари ўрганилиб, интерфаол методлар асосида талабаларнинг инглиз тилидан реcептиве ва продуcтиве компетенсияларини ошириш методикалари ва машқлар тизими ишлаб чиқилиб, инновацион технологийалардан фойдаланиш орқали хорижий тил компетенсийаларини ривожлантириш модели оптималлаштирилган;
талабаларнинг лингвистик, лесксик, касбий ва нутқ кўникмаларини ривожлантирувсҳи интегратив ўқитиш методикаси аутентик материаллар воситасида контекстларга мослаштирилган динамик тил ўрганиш методикалари интеграцийаси асосида такомиллаштириш зарурати асосланган;
хорижий тилни ўқитиш жараёнида тиббиёт таълим йўналишидаги талабаларнинг асосий хорижий тил (Листенинг, Спеакинг, Реадинг, Wритинг) компетенсияларини ривожлантирувчи тиббиёт терминологиясини ўргатишнинг илмий-назарий  педагогик асослари  аниқланган.  
IV. Тадқиқот натижаларининг жориу қилиниши. Хорижий тилни ўқитиш шароитида бўлажак тиббиёт ходимларининг хорижий тил компетенсийаларини ривожлантириш бўйисҳа  олинган  илмий  натижалар  асосида:
хорижий тилни ўқитиш жараёнида тиббиёт таълим йўналишидаги талабаларнинг асосий хорижий тил (Листенинг, Спеакинг, Реадинг, Wритинг) компетенсияларини ривожлантиришга оид таклиф ва тавсийалардан Термиз давлат университетида 2023-йилда амалга оширилиб бошланган 617309-ЭПП-1-2020-1-ЭППКА2-CБҲЕ-ЖП рақамли “Триггеринг инновативе аппроачес анд энтрепренеуриал скиллс фор студенц тҳроугҳ cреатинг cондитионс фор градуатеъс эмплоябилитй ин Cентрал Асиа – ТРИГГЕР” мавзусидаги илмий-амалий лойиҳани бажаришда фойдаланилган (Термиз давлат университети 2024-йил 27 ноябр 06/12-4286-сон маълумотномаси).  Натижада, хорижий тилни ўқитиш шароитида тиббиёт терминологиясини қиёсий ўрганиш асосида талабаларининг хорижий тил ко ъникмалари, коммуникатив, лингвистик, лексик, коммуникатив ва касбий компетентлигини оширишга оид билимлари ривожлантирилган;
хорижий тилни ўқитиш (ЭСП-Энглиш фор спеcифиc пурпосес) шароитида тилга асосланган йондашув воситасида тиббиёт таълим йўналиши талабаларнинг асосий хорижий тил компетенсияларини тиббиётга оид терминлар асосида ривожлантириш, интерфаол методлар асосида талабаларнинг инглиз тилидан реcептиве ва продуcтиве компетенсияларини оширишга оид таклиф ва тавсийалардан Жиззах политехника институти илмий тадқиқот режасининг ОТ-Ф1-049 рақамли “Талабаларда ассертив хулқни шакллантиришнинг ижтимоий психологик хусусиятлари” мавзусидаги амалий лойиҳани бажаришда фойдаланилган (Жиззах политехника институти 2024-йил 06-ноябр 03-2177-2166-сон маълумотномаси). Натижада, тиббиёт таълим соҳасидаги талабаларнинг инглиз тил компетенсийаларини ривожлантирувсҳи интерфаол методикалари инглиз тили ўқитиш жарайонида модификацийалаш ва  тил компетенсийаларини интегратив йондашув асосида ривожлантириш модели оптималлаштирилган;
замонавий йондашувлар асосида талабаларнинг лингвистик, лесксик, касбий ва нутқ кўникмаларини ривожлантирувсҳи интегратив ўқитиш методикаси аутентик материаллар воситасида контекстларга мослаштирилган динамик тил ўрганиш методикалари интеграцийаси асосида такомиллаштиришга оид маълумотлар 2022-2024-йилларда амалга оширилган ва Тошкент шаҳридаги АҚШ элчихонаси ҳамда Халқаро таълим бўйича Америка Кенгаши билан ҳамкорликда АҚШ давлат департаменти томонидан молиялаштириладиган ъъЭнглиш Аccесс Миcросчоларшип Програм” лойиҳаси доирасида номли лойиҳада ўз ифодасини топган (Самарқанд давлат чет тиллар институти 2024-йил 26-ноябр 2590/02-сон маълумотномаси). Натижада, тиббиёт таълим йўналишида талабаларнинг хорижий тил компетенсийаларини ривожлантиришнинг ташкилий-методик таъминоти йаратилган, ва ривожлантириш  механизмларининг  такомиллаштирилишига хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish