Raximova Nigora Atakulovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar. “Xorijiu tilni o‘qitish sharoitida bo‘lajak tibbiuot xodimlarining umummadaniu komretensiualarini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (ingliz tili) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.4.PhD/Ped3624.
Ilmiy rahbar: Botirova Shaxlo Isamiddinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston-Finlandiya pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Guliston davlat universiteti, PhD.03/27.02.2020.Fil.91.02 raqamli Ilmiy kengash asosidagi bir martalik Ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Isroilova Dildora Muxtarovna, pedagogika fanlari doktori, professor; Imomova Umida Muzafarovna, pedagogika fanlari bo‘uisha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Jizzax davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi xorijiu tilni o‘qitish sharoitida bo‘lajak tibbiuot xodimlarining umummadaniu komretensiualarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III.Tadqiqotning ilmiy yangiligi:  
xorijiy tilni o‘qitish (ESP-English for specific purposes) sharoitida tilga asoslangan yondashuv vositasida auditoriya va auditoriyadan tashqari mashg‘ulotlarda tibbiyot ta’lim yo‘nalishi talabalarning asosiy xorijiy til kompetensiyalarini tibbiyotga oid terminlar asosida rivojlantirish usullari aniqlangan;
bo‘lajak tibbiyot xodimlarining ixtisosiy nutqini, lingvistik va leksik kompetentligini oshiruvchi mexanizmlari o‘rganilib, interfaol metodlar asosida talabalarning ingliz tilidan receptive va productive kompetensiyalarini oshirish metodikalari va mashqlar tizimi ishlab chiqilib, innovatsion texnologiyalardan foydalanish orqali xorijiy til kompetensiyalarini rivojlantirish modeli optimallashtirilgan;
talabalarning lingvistik, lesksik, kasbiy va nutq ko‘nikmalarini rivojlantiruvshi integrativ o‘qitish metodikasi autentik materiallar vositasida kontekstlarga moslashtirilgan dinamik til o‘rganish metodikalari integratsiyasi asosida takomillashtirish zarurati asoslangan;
xorijiy tilni o‘qitish jarayonida tibbiyot ta’lim yo‘nalishidagi talabalarning asosiy xorijiy til (Listening, Speaking, Reading, Writing) kompetensiyalarini rivojlantiruvchi tibbiyot terminologiyasini o‘rgatishning ilmiy-nazariy  pedagogik asoslari  aniqlangan.  
IV. Tadqiqot natijalarining joriu qilinishi. Xorijiy tilni o‘qitish sharoitida bo‘lajak tibbiyot xodimlarining xorijiy til kompetensiyalarini rivojlantirish bo‘yisha  olingan  ilmiy  natijalar  asosida:
xorijiy tilni o‘qitish jarayonida tibbiyot ta’lim yo‘nalishidagi talabalarning asosiy xorijiy til (Listening, Speaking, Reading, Writing) kompetensiyalarini rivojlantirishga oid taklif va tavsiyalardan Termiz davlat universitetida 2023-yilda amalga oshirilib boshlangan 617309-EPP-1-2020-1-EPPKA2-CBHE-JP raqamli “Triggering innovative approaches and entrepreneurial skills for studens through creating conditions for graduate’s employability in Central Asia – TRIGGER” mavzusidagi ilmiy-amaliy loyihani bajarishda foydalanilgan (Termiz davlat universiteti 2024-yil 27 noyabr 06/12-4286-son ma’lumotnomasi).  Natijada, xorijiy tilni o‘qitish sharoitida tibbiyot terminologiyasini qiyosiy o‘rganish asosida talabalarining xorijiy til ko ’nikmalari, kommunikativ, lingvistik, leksik, kommunikativ va kasbiy kompetentligini oshirishga oid bilimlari rivojlantirilgan;
xorijiy tilni o‘qitish (ESP-English for specific purposes) sharoitida tilga asoslangan yondashuv vositasida tibbiyot ta’lim yo‘nalishi talabalarning asosiy xorijiy til kompetensiyalarini tibbiyotga oid terminlar asosida rivojlantirish, interfaol metodlar asosida talabalarning ingliz tilidan receptive va productive kompetensiyalarini oshirishga oid taklif va tavsiyalardan Jizzax politexnika instituti ilmiy tadqiqot rejasining OT-F1-049 raqamli “Talabalarda assertiv xulqni shakllantirishning ijtimoiy psixologik xususiyatlari” mavzusidagi amaliy loyihani bajarishda foydalanilgan (Jizzax politexnika instituti 2024-yil 06-noyabr 03-2177-2166-son ma’lumotnomasi). Natijada, tibbiyot ta’lim sohasidagi talabalarning ingliz til kompetensiyalarini rivojlantiruvshi interfaol metodikalari ingliz tili o‘qitish jarayonida modifikatsiyalash va  til kompetensiyalarini integrativ yondashuv asosida rivojlantirish modeli optimallashtirilgan;
zamonaviy yondashuvlar asosida talabalarning lingvistik, lesksik, kasbiy va nutq ko‘nikmalarini rivojlantiruvshi integrativ o‘qitish metodikasi autentik materiallar vositasida kontekstlarga moslashtirilgan dinamik til o‘rganish metodikalari integratsiyasi asosida takomillashtirishga oid ma’lumotlar 2022-2024-yillarda amalga oshirilgan va Toshkent shahridagi AQSh elchixonasi hamda Xalqaro ta’lim bo‘yicha Amerika Kengashi bilan hamkorlikda AQSh davlat departamenti tomonidan moliyalashtiriladigan ’’English Access Microscholarship Program” loyihasi doirasida nomli loyihada o‘z ifodasini topgan (Samarqand davlat chet tillar instituti 2024-yil 26-noyabr 2590/02-son ma’lumotnomasi). Natijada, tibbiyot ta’lim yo‘nalishida talabalarning xorijiy til kompetensiyalarini rivojlantirishning tashkiliy-metodik ta’minoti yaratilgan, va rivojlantirish  mexanizmlarining  takomillashtirilishiga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish