Фарходов Фозилбек Баҳром ўғлининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.    Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш механизмларини такомиллаштириш”, 13.00.07 - Таълимда менежмент (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.1.PhD/Ped4667.
Илмий раҳбар: Турғунов Собитхон Тошпўлатович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Наманган давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Нукус давлат педагогика институти, DSc.03/30.12.2019.Ped.34.01.
Расмий оппонентлар: Ходжаев Бегзод Худайбердиевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Ибраимов Аскар Эсбосинович, педагогика фанлари доктори, доцент.
Етакчи ташкилот: А.Авлоний номидаги педагогларни касбий ривожлантириш ва янги методикаларга ўргатиш миллий тадқиқот институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш механизмларини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқаришнинг компетенсиявий,  рефлексив, коммуникатив, креатив, психологик компонентлари шахсга йўналтирилган таълим технологияларидан эффектив фойдаланишга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш механизмларини таъминловчи касбий (ташкилотчилик, ташаббускорлик, лидерлик, коммуникативлик, креативлик, толерантлик, эмпативлик, тарбиявий муносабат) ва шахсий (юқори ишчанлик, эмоционаллик, тарбиявий муносабатлар фаолиятига тайёргарлик, ўзини ўзи ривожлантириш, ўз имкониятларини рўёбга чиқариш, масъулиятлилик, ўзини ўзи танқид қилиш) омиллари ва тарбиявий муносабатларни ташкил этиш ва бошқариш фаолиятига тайёргарликни белгилаб берувчи креатив-ўйинли, ижодий-фаол, конструктив-мобиллик функсияларини коррекцион-ривожлантирувчи таълимий технологияларнинг  интегративлигини таълим мақсадларига мослаштириб бориш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини  самарадорлиги Форсайт, НБИC, Санд-Арт, Қуест-гаме, СМАРТ элементларини ахборот-коммуникация технологияларига кўра тарбиявий муносабатларни ташкил этиш ва бошқариш фаолиятига тайёрлаш инфратузилмаси билан уйғунлаштириш тенденсияларини ҳисобга олиш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқаришнинг дидактик жараёни интегратив тузилмасини тадрижий шакллантириш, тарбиявий муносабатларни ташкил этиш ва бошқаришга оид фаолият мазмунини конструктив баҳолаш мезонлари тизимлилик-изчиллик, фаолиятли - изланишли, комуникабиллик, тўлақонлилик ва кўп босқичлилик тамойиллари асосида билим, кўникма ва малакаларни шакллантириб бориш жараёнини тактик ривожлантиришга интенсив устуворлик бериш орқали такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Тадқиқот давомида инновацион ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларни тарбиявий фаолиятга тайёрлаш технологияларини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар:
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини такомиллаштиришга қўйиладиган компетенсиявий,  рефлексив, коммуникатив, креатив, психологик компонентларидан эффектив фойдаланишга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Таълимда менежмент” номли ўқув қўлланмасини яратишда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 17-июлдаги 314-сон буйруғи, 314-13-рақамли гувоҳномаси). Натижада, олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш сифати ва унумдорлигини таъминлаш механизмини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнлари самарадорлигини оширишда касбий ва шахсий омилларнинг роли шунингдек, тарбиявий муносабатлар фаолиятига тайёргарлигини белгилаб берувчи креатив-ўйинли,  ижодий-фаол, конструктив-мобиллик функсиялари коррекцион-ривожлантирувчи таълимий технологияларнинг  интегративлигини таълим мақсадларига мослаштириб бориш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Таълимда менежмент” номли ўқув қўлланмасини яратишда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 17-июлдаги 314-сон буйруғи, 314-13-рақамли гувоҳномаси). Мазкур дарслик ўқув материаллари олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатларни ривожлантиришга йўналтирилган педагогик жараённи ўқув-услубий таъминотини ривожлантиришга хизмат қилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш механизмлари самарадорлиги Форсайт, НБИC, Санд-Арт, Қуест-гаме, СМАРТ элементларини ахборот-коммуникация технологияларига кўра тарбиявий муносабатларни ташкил этиш ва бошқариш фаолиятига тайёрлаш инфратузилмаси билан уйғунлаштириш тенденсияларини ҳисобга олиш асосида такомиллаштиришга йўналтирилган таклифлардан “Таълимда менежмент” номли ўқув қўлланмасини яратишда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 17-июлдаги 314-сон буйруғи, 314-13-рақамли гувоҳномаси). Натижада, олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини самарадорлиги оширишга хизмат қилган;
олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларининг интегратив тузилмасини тадрижий шакллантириш, тарбиявий муносабатларга оид фаолият мазмунини конструктив баҳолаш мезонлари изчиллик, фаолиятли-изланишли, фанлараролик, тўлақонлилик ва кўп босқичлилик тамойиллари асосида билим, кўникма ва малакаларни шакллантириб бориш жараёнини тактик ривожлантиришга интенсив устуворлик бериш орқали такомиллаштиришга йўналтирилган маълумотлардан “Тарбиявий ишларни бошқариш” номли ўқув қўлланмасининг мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 29-сентябр 438-сон буйруғи, 438423 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада олий таълим муассасаларида тарбиявий муносабатлар жараёнларини ташкил этиш ва бошқариш самарадорлигини оширишга хизмат қилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish