Тохирова Фарида Олимжоновнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган  фан тармоғи): “Олий тиббиёт таълими йўналиши талабаларида касбий тафаккурни педагогик мулоқот воситалари йордамида шакллантириш методикаси”, 13.00.02- Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.2.PhD/Ped 3460.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Самарқанд давлат чет тиллар институти.
Илмий раҳбар: Урақов Шокир Улашович, техника фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Самарқанд давлат тиббиёт университети, DSc.04/05.06.2020.Tib.102.02.
Расмий оппонентлар: Махмудова Муяссар Махмудовна, педагогика фанлари доктори, профессор; Турсунова Маҳкамой, педагогика фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Андижон давлат тиббиёт институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади тиббий олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантиришнинг илмий-педагогик механизмларини такомиллаштиришга оид илмий таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий тиббиёт таълим муассасалари талабаларида касбий тафаккурни шакллантиришнинг педагогик имкониятлари педагогик мулоқотнинг ахборот узатиш, интерактивлик ҳамда персептивлик функсияларига кўра тиббий таълимнинг касбий фаолиятга йўналтирилганлик, ўзини намоён қила олишлик, пасиентнинг руҳий ҳолатига тизимли таъсир кўрсатиш тамойилларини гуманитар дунёқарашни шакллантирувчи тиббий педагогик билимларга интегративлигини таъминлаш асосида кенгайтирилган;
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни ривожлантириш модели касбий тафаккурнинг мантиқий таркибига кўра тиббий фаолиятга хос тафаккурнинг когнитив, қадриятли-мотивасион ва фаолиятли мезонларига оид кўрсаткичларини ривожлантиришнинг педагогик шарт-шароитларини аниқлаш асосида такомиллаштирилган;
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантиришнинг педагогик механизми дифференцияланган таъсир, касбий тасаввурни шакллантириш, касбий мослашув, касбий мулоқот каби ёндашувларнинг репродуктив, фаолиятли-норматив ижодий босқичларини белгилаш асосида такомиллаштирилган;
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантириш жараёнини моделлаштириш имкониятлари “тиббий ходим-мижоз” мулоқотининг узвийлик, онглилик, ўзаро боғлиқлик, касбий компетентлигини тизимли тарзда шакллантириш тамойилларини белгилаш асосида кенгайтирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Тадқиқот натижаларидан когнитив-прагматик ёндашувга асосланган:
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни ривожлантириш модели касбий тафаккурнинг мантиқий таркибига кўра тиббий фаолиятга хос тафаккурнинг когнитив, қадриятли-мотивасион ва фаолиятли мезонларига оид кўрсаткичларини ривожлантиришнинг педагогик шарт-шароитларини аниқлаш асосида такомиллаштирилганлигига оид тавсияларидан Самарқанд  давлат университетида бажарилган ИХБЛ-22 сонли “Оиладаги  жиноятлар ва зўровонликлар, оиладаги криноген муҳит, келиб чиқиш сабабларини тақиқ этиш” мавзусидаги илмий лойиҳаси доирасидаги вазифаларни  бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 -йил 3 апрелдаги 02-07-1170/04-сон далолатномаси). Натижада тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантиришнинг сифат даражасини аниқлаш имкони яратилган;
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантиришнинг педагогик механизми дифференцияланган таъсир, касбий тасаввурни шакллантириш, касбий мослашув, касбий мулоқот каби ёндашувларнинг репродуктив, фаолиятли-норматив ижодий босқичларини белгилаш асосида такомиллаштирилганлиги юзасидан илмий-методик тавсияларидан Самарқанд  давлат чет тиллар институтида бажарилган “Энглиш Аccесс Миcросчоларшип Програм” мавзусидаги илмий лойиҳаси доирасидаги вазифаларни  бажаришда фойдаланилган (Самарқанд  давлат чет тиллар институтининг 2024 -йил 12 сентябрдаги 2179/02-сон далолатномаси). Натижада тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантиришга оид замонавий ёндашувлар ва хорижрй тажрибалардан фойдаланиш механизмларини татбиқ этиш имкони яратилган;
тиббиёт олий таълим муассасалари талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни шакллантириш жараёнини моделлаштириш имкониятлари “тиббий ходим-мижоз” мулоқотининг узвийлик, онглилик, ўзаро боғлиқлик, касбий компетентлигини тизимли тарзда шакллантириш тамойилларини белгилаш асосида кенгайтирилганлиги юзасидан илмий-методик  тавсияларидан  Самарқанд  давлат университетида бажарилган ИХБЛ-22 сонли “Оиладаги  жиноятлар ва зўровонликлар, оиладаги криноген муҳит, келиб чиқиш сабабларини тақиқ этиш” мавзусидаги илмий лойиҳаси доирасидаги вазифаларни  бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 -йил 3 апрелдаги 02-07-1170/04-сон далолатномаси). Натижада тиббиёт олий таълим муассасалари  талабаларида педагогик мулоқот воситасида касбий тафаккурни  шакллантиришга  оид замонавий ёндашувлар ва хорижрй тажрибалардан  фойдаланиш механизмларини татбиқ этиш имкони яратилган;
олий тиббиёт таълим муассасалари талабаларида касбий тафаккурни шакллантиришнинг педагогик имкониятлари педагогик мулоқотнинг ахборот узатиш, интерактивлик ҳамда персептивлик функсияларига кўра тиббий таълимнинг касбий фаолиятга йўналтирилганлик, ўзини намоён қила олишлик, пасиентнинг руҳий ҳолатига тизимли таъсир кўрсатиш тамойилларини гуманитар дунёқарашни шакллантирувчи тиббий педагогик билимларга интегративлигини таъминлаш асосида кенгайтирилганлигига оид тавсияларидан Самарқанд  давлат чет тиллар институтида бажарилган “Энглиш Аccесс Миcросчоларшип Програм” мавзусидаги илмий лойиҳаси доирасидаги вазифаларни  бажаришда фойдаланилган (Самарқанд  давлат чет тиллар институтининг 2024 -йил 12 сентябрдаги 2179/02-сон далолатномаси). Натижада тадқиқот муаммосига оид фалсафий, педагогик, психологик ва методик адабиётлар ҳамда инновацион ўқитиш ғояларини таҳлил қилиш имкони кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish