Sayt test rejimida ishlamoqda

Жураева Барно Абдихалиловнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси: ихтисосликлар шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш (техника йўналишдаги ОТМлар мисолида)”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (кимё) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2020.3.PhD/Ped1802.
Илмий раҳбар: Шомуротова Ширин Хажиевна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Фарғона давлат университети, PhD.03/30.12.2019.К.05.01.
Расмий оппонентлар: Норбўтаев Хўшбоқ Бобоназарович, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор; Нишонов Миркозимжон, техника фанлари номзоди, профессор.
Етакчи ташкилот номи: Қўқон давлат педагогика институти
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади техника йўналишдаги олий таълим муассасаларда талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш бўйича тавсийалар ишлаб чиқишдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий йангилиги:
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари кимёвий-технологик компетенцийаларни ривожлантиришни таминлайдиган педагогик микромуҳитни яратиш, билим, кўникма ва қобилийатларнинг яхлит интеграцийасини таминлашга эришиш ҳамда шахсий ва касбий хислатларни ривожлантиришнинг фаолийатли-натижадор йондашувларни дидактик переметрларга идуентй мослаштириш асосида аниқлаштирилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш жараёни бакалаврлар томонидан кимйовий тажриба ўтказиш усулларини таълим- тарбийа, аҳлоқий-маънавий, меҳнат-эстетик тамойилларга мос ривожлантириш ҳамда соддалаштирилган машқларни ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш модели кимёвий-технологик компетенсияларни методик жиҳатдан замонавийлаштирилган компонентлар билан алгоритмик-конструктив имконийатларни синхронлаштириш ҳамда интерфаол методларни доимий қўллаш ва электрон таълим воситаларидан рационал фойдаланишга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш самарадорлиги мустақил ўқув фаолийатига компетенцийавий йондашувларнинг ривожлантирувчи парадигмаларини аниқлаш ҳамда модулли ўқитишда касбий маҳорати ва ўқув-услубий фаолийатни ривожлантириш траекториясини прагматиc аниқлаштириш асосида такомиллаштирилган.
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Технологик йўналиш бакалавр талабаларида касбий кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш бўйича олинган илмий натижалари асосида:
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари кимёвий-технологик компетенцийаларни ривожлантиришни таминлайдиган педагогик микромуҳитни яратиш, билим, кўникма ва қобилийатларнинг яхлит интеграцийасини таминлашга эришиш ҳамда шахсий ва касбий хислатларни ривожлантиришнинг фаолийатли-натижадор йондашувларни дидактик переметрларга идуентй мослаштириш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялар “Аналитик кимйо” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021- йил 31- майдаги 237-сонли буйруғи асосида берилган 237-075-сон нашр рухсатномаси). Натижада ўқув қўлланма талабаларнинг технологик компетенцийасини ривожлантиришга ҳамда таълимда ўқув курслар мазмуни, ўқитиш методикаси ва педагогик тажриба-синов ишларининг сифат даражасини оширишга хизмат қилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш жараёни бакалаврлар томонидан кимйовий тажриба ўтказиш усулларини таълим- тарбийа, аҳлоқий-маънавий, меҳнат-эстетик тамойилларга мос ривожлантириш ҳамда соддалаштирилган машқларни ишлаб чиқиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Аналитик кимйо” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021- йил 31- майдаги 237-сонли буйруғи асосида берилган 237-075-сон нашр рухсатномаси). Натижада талабаларнинг технологик компетенцийасини ривожлантиришга хизмат қилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш модели кимёвий-технологик компетенсияларни методик жиҳатдан замонавийлаштирилган компонентлар билан алгоритмик-конструктив имконийатларни синхронлаштириш ҳамда интерфаол методларни доимий қўллаш ва электрон таълим воситаларидан рационал фойдаланишга устуворлик бериш асосида такомиллаштишга оид таклифлар “Аналитик кимйо” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021- йил 31- майдаги 237-сонли буйруғи асосида берилган 237-075-сон нашр рухсатномаси). Натижада, технологик йўналиш бакалавр талабаларида ахборот-коммуникацион компетентлиги ривожлантирилган;
талабаларнинг кимйовий технологик компетенцийаларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш самарадорлиги мустақил ўқув фаолийатига компетенцийавий йондашувларнинг ривожлантирувчи парадигмаларини аниқлаш ҳамда модулли ўқитишда касбий маҳорати ва ўқув-услубий фаолийатни ривожлантириш траекториясини прагматиc аниқлаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Аналитик кимйо” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021- йил 31- майдаги 237-сонли буйруғи асосида берилган 237-075-сон нашр рухсатномаси). Натижада, технологик йўналиш бакалавр талабаларида касбий кимйовий технологик компетенцийаларни ривожланганлигини баҳолаш меъзонлари ва кўрсаткичлари ишлаб чиқилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish