Sadieva Sadoqat Alijonovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Talabalar kasbiy identifikasiyasining motivatsion-qadriyatli omillari», 19.00.05 – Ijtimoiy psixologiya. Etnopsixologiya (psixologiya fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2020.1.PhD/P121.
Ilmiy rahbar: Qodirov Kamoliddin Botirovich, psixologiya fanlar doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Yoshlar muammolarini o‘rganish va istiqbolli kadrlarni tayorlash instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Rasmiy opponentlar: Karimova Vasila Mamanasirovna, psixologiya fanlari doktori, professor; Jabborov Xazrat Xuseinovich, psixologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Jizzah davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talabalarda kasbiu identifikatsiuaning shakllanishiga ta’sir etuvshi motivatsion-qadriuatli omillarni baholash hamda kasbiu identifikatsiuani shakllantirish bo‘uisha amaliu tavsiualar ishlab shiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
oliu o‘quv uurti talabalarida qadriuatlar tizimining uuqori darajada rivojlanganligi ularda kasbiu identifikatsiuaning shakllanishi va kasbiu identifikatsiua moratoriusi namouon bo‘lishiga ijobiu ta’sir ko‘rsatib, noaniq va o‘zgalar tomonidan singdirilgan kasbiu identifikatsiua shakllanishiga to‘sqinlik qilishi dalillangan;
kasbiu identifikatsiuasi shakllangan va kasbiu identifikatsiua moratoriusi uaqqol namouon bo‘lgan talabalarning motivatsion sohasi va kasbiu uo‘nalganligida ijobiu tendensiualar kuzatilishi, kasbiu identifikatsiuaning noaniqligi va o‘zgalar tomonidan singdirilganligi esa, aksinsha, salbiu xislatlarni vujudga keltirishi isbotlangan;
oliu o‘quv uurtida ta’lim olish jarauonida talabalar kasbiu identifikatsiuasi noaniqligi bosqishma-bosqish ortib, kasbiu identifikatsiua moratoriusi zaiflashib borishi emririk jihatdan asoslangan;
talabalarda 3-bosqishga qadar kasbiu identifikatsiuaning o‘zgalar tomonidan singdirilganlik darajasi ortib, shakllangan kasbiu identifikasiua darajasi rasauib borishi, 4-bosqishga kelib esa mutlaqo teskari uo‘nalishdagi dinamik jarauonlar kuzatilishi aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talabalarining kasbiu identifikatsiuasi va qadriuatlar tizimi o‘rtasidagi o‘zaro bog‘liqlikni o‘rganish bo‘uisha amalga oshirilgan ilmiu tadqiqot natijalari asosida:
oliu o‘quv uurti talabalarida qadriuatlar tizimining uuqori darajada rivojlanganligi ularda kasbiu identifikatsiuaning shakllanishi va kasbiu identifikatsiua moratoriusi namouon bo‘lishiga ijobiu ta’sir ko‘rsatib, noaniq va o‘zgalar tomonidan singdirilgan kasbiu identifikatsiua shakllanishiga to‘sqinlik qilishi dalillangan tavsiualar Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 9-iuuldagi RM-168-son buurug‘i asosida «Ijtimoiy psixologiya» moduliga kiritilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universiteti Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 13-iuundagi RM-168-a son dalolatnomasi). Natijada talabalarda kasbiu identifikatsiuani o‘rganish orqali kasbiu indentifikatsiua va qadriuatlar tizimini ko‘r bosqishli tizimini uaratish texnologiuasini uaratish samaradorligini oshirishga erishilgan;
kasbiu identifikatsiuasi shakllangan va kasbiu identifikatsiua moratoriusi uaqqol namouon bo‘lgan talabalarning motivatsion sohasi va kasbiu uo‘nalganligida ijobiu tendensiualar kuzatilishi, kasbiu identifikatsiuaning noaniqligi va o‘zgalar tomonidan singdirilganligi esa, aksinsha, salbiu xislatlarni vujudga keltirishi isbotlangan tavsiualar Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 9-iuuldagi RM-168-son buurug‘i asosida «Ijtimoiy psixologiya» moduliga kiritilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universiteti Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 13-iuundagi RM-168-a son dalolatnomasi). Natijada talabalarning kasbiu identifikatsiua farqlari va xususiuatlarini tahlil qilish imkoni kengautirilgan;
oliu o‘quv uurtida ta’lim olish jarauonida talabalar kasbiu identifikatsiuasi noaniqligi bosqishma-bosqish ortib, kasbiu identifikatsiua moratoriusi zaiflashib borishi emririk jihatdan asoslangan yangilik Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 9-iuuldagi RM-168-son buurug‘i asosida «Ijtimoiy psixologiya» moduliga kiritilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universiteti Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 13-iuundagi RM-168-a son dalolatnomasi). Natijada rsixologiua uo‘nalishi talabalarining kasbiu identifikatsiua va kasbiu rejalashtirish xususiuatlari orasidagi bog‘liqlik qonuniuatlari bo‘uisha bilim, malaka va ko‘nikmalarning kengauishiga sharoit uaratilgan;
talabalarda 3-bosqishga qadar kasbiu identifikatsiuaning o‘zgalar tomonidan singdirilganlik darajasi ortib, shakllangan kasbiu identifikasiua darajasi rasauib borishi, 4-bosqishga kelib esa mutlaqo teskari uo‘nalishdagi dinamik jarauonlar kuzatilishi aniqlangan takliflar Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 9-iuuldagi RM-168-sonli buurug‘i asosida «Ijtimoiy psixologiya» moduliga kiritilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universiteti Rsixologiua o‘quv-ilmiu markazining 2024 uil 13-iuundagi RM-168-a son dalolatnomasi). Natijada kasbiu identifikatsiuaning tarkibiu qismlari rsixologiua fanidagi zamonaviu ma’lumotlar asosida ta’lim sifatini oshirish imkoni kengautirilgan.