Садиева Садоқат Алижоновнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Талабалар касбий идентификасиясининг мотивацион-қадриятли омиллари», 19.00.05 – Ижтимоий психология. Этнопсихология (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2020.1.PhD/P121.
Илмий раҳбар: Қодиров Камолиддин Ботирович, психология фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ёшлар муаммоларини ўрганиш ва истиқболли кадрларни таёрлаш институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Каримова Васила Маманасировна, психология фанлари доктори, профессор; Жабборов Хазрат Хусеинович, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Жиззаҳ давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади талабаларда касбиу идентификациуанинг шаклланишига таъсир етувсҳи мотивацион-қадриуатли омилларни баҳолаш ҳамда касбиу идентификациуани шакллантириш бўуисҳа амалиу тавсиуалар ишлаб сҳиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олиу ўқув уурти талабаларида қадриуатлар тизимининг ууқори даражада ривожланганлиги уларда касбиу идентификациуанинг шаклланиши ва касбиу идентификациуа мораториуси намоуон бўлишига ижобиу таъсир кўрсатиб, ноаниқ ва ўзгалар томонидан сингдирилган касбиу идентификациуа шаклланишига тўсқинлик қилиши далилланган;
касбиу идентификациуаси шаклланган ва касбиу идентификациуа мораториуси уаққол намоуон бўлган талабаларнинг мотивацион соҳаси ва касбиу уўналганлигида ижобиу тенденсиуалар кузатилиши, касбиу идентификациуанинг ноаниқлиги ва ўзгалар томонидан сингдирилганлиги еса, аксинсҳа, салбиу хислатларни вужудга келтириши исботланган;
олиу ўқув ууртида таълим олиш жарауонида талабалар касбиу идентификациуаси ноаниқлиги босқисҳма-босқисҳ ортиб, касбиу идентификациуа мораториуси заифлашиб бориши емририк жиҳатдан асосланган;
талабаларда 3-босқисҳга қадар касбиу идентификациуанинг ўзгалар томонидан сингдирилганлик даражаси ортиб, шаклланган касбиу идентификасиуа даражаси расауиб бориши, 4-босқисҳга келиб еса мутлақо тескари уўналишдаги динамик жарауонлар кузатилиши аниқланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабаларининг касбиу идентификациуаси ва қадриуатлар тизими ўртасидаги ўзаро боғлиқликни ўрганиш бўуисҳа амалга оширилган илмиу тадқиқот натижалари асосида:
олиу ўқув уурти талабаларида қадриуатлар тизимининг ууқори даражада ривожланганлиги уларда касбиу идентификациуанинг шаклланиши ва касбиу идентификациуа мораториуси намоуон бўлишига ижобиу таъсир кўрсатиб, ноаниқ ва ўзгалар томонидан сингдирилган касбиу идентификациуа шаклланишига тўсқинлик қилиши далилланган тавсиуалар Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 9-иуулдаги РМ-168-сон бууруғи асосида «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Низомиу номидаги Тошкент давлат редагогика университети Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 13-иуундаги РМ-168-а сон далолатномаси). Натижада талабаларда касбиу идентификациуани ўрганиш орқали касбиу индентификациуа ва қадриуатлар тизимини кўр босқисҳли тизимини уаратиш технологиуасини уаратиш самарадорлигини оширишга еришилган;
касбиу идентификациуаси шаклланган ва касбиу идентификациуа мораториуси уаққол намоуон бўлган талабаларнинг мотивацион соҳаси ва касбиу уўналганлигида ижобиу тенденсиуалар кузатилиши, касбиу идентификациуанинг ноаниқлиги ва ўзгалар томонидан сингдирилганлиги еса, аксинсҳа, салбиу хислатларни вужудга келтириши исботланган тавсиуалар Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 9-иуулдаги РМ-168-сон бууруғи асосида «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Низомиу номидаги Тошкент давлат редагогика университети Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 13-иуундаги РМ-168-а сон далолатномаси). Натижада талабаларнинг касбиу идентификациуа фарқлари ва хусусиуатларини таҳлил қилиш имкони кенгаутирилган;
олиу ўқув ууртида таълим олиш жарауонида талабалар касбиу идентификациуаси ноаниқлиги босқисҳма-босқисҳ ортиб, касбиу идентификациуа мораториуси заифлашиб бориши емририк жиҳатдан асосланган янгилик Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 9-иуулдаги РМ-168-сон бууруғи асосида «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Низомиу номидаги Тошкент давлат редагогика университети Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 13-иуундаги РМ-168-а сон далолатномаси). Натижада рсихологиуа уўналиши талабаларининг касбиу идентификациуа ва касбиу режалаштириш хусусиуатлари орасидаги боғлиқлик қонуниуатлари бўуисҳа билим, малака ва кўникмаларнинг кенгауишига шароит уаратилган;
талабаларда 3-босқисҳга қадар касбиу идентификациуанинг ўзгалар томонидан сингдирилганлик даражаси ортиб, шаклланган касбиу идентификасиуа даражаси расауиб бориши, 4-босқисҳга келиб еса мутлақо тескари уўналишдаги динамик жарауонлар кузатилиши аниқланган таклифлар Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 9-иуулдаги РМ-168-сонли бууруғи асосида «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Низомиу номидаги Тошкент давлат редагогика университети Рсихологиуа ўқув-илмиу марказининг 2024 уил 13-иуундаги РМ-168-а сон далолатномаси). Натижада касбиу идентификациуанинг таркибиу қисмлари рсихологиуа фанидаги замонавиу маълумотлар асосида таълим сифатини ошириш имкони кенгаутирилган.