Sayt test rejimida ishlamoqda

Обидова Гулмира Кузибаевананинг
фан доктори (DSc) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Комплекс ёндашув асосида талабаларда экологик маданиятни ривожланиш технологияси (техника олий ўқув юртларида инглиз тилини ўқитиш мисолида)”,   13.00.02 – “Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси” (инглиз тили) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.2.DSc/Ped520.
Илмий маслаҳатчи: Кадирова Мунира Расуловна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент ахборот технологиялари университети Фарғона филиали.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Исҳоқхон Ибрат номидаги Наманган давлат чет  тиллари институти, PhD.03/05.05.2023.Fil.163.01 (Бир марталик илмий кенгаш).
Расмий оппонентлар: Жуманазаров Умид умрзакович, педагогика фанлари доктори (DSc) доцент; Жумаханов Шавкатжон Заиржонович, география фанлари  доктори (DSc) доцент; Салиева Зуҳра Тахировна педагогика фанлари доктори (DSc)   профессор.
Етакчи ташкилот: Самарқанд чет тиллари институти.    
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади техника (бакалавриат) йўналиши талабаларида инглиз тили ва экологик таълимни интеграциялаш орқали экологик маданиятни ривожлантиришга доир илмий-амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
инглиз тили машғулотларида талабаларнинг экологик маданиятини ривожлантиришнинг диагностикаси тил билиш индикаторлари ҳамда инглиз тилини ўрганиш босқичларидаги коммуникативлик, мотивацион, импровизацион сўзлашув фаолиятидаги кўникмаларининг амалиётдаги мутаносиблигини тизимли баҳолаш асосида такомиллаштирилган;
техника олий ўқув юртларида инглиз тили фанидан ўтиладиган машғулотларда талабаларнинг эко-технологик фаолиятга тайёрлашда техникага оид терминларни ўзлаштириш босқичларини индивидуал ва шахслараро муносабатларда қайта алоқага кириш даражасини субект – субект муносабатларининг қайта алоқасига устуворлик белгилаш асосида такомиллаштирилган;
инглиз тили машғулотларида талабаларда экологик маданиятни ривожлантиришда антропосентрик экологик онг структураси мантиқий ва танқидий фикрлаш даражаларининг мотивацион, аксиологик, этик, операцион ҳаракат, ҳиссий - иродавий компонентлари, инглиз тилидаги билимларни тизимлаштириш субектив муносабат билдириш малакасини интенсив ривожлантириш асосида мувофиқлаштирилган ;
инглиз тили машғулотласрида маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантиришга йўналтирилган, қўшимча тил ўрганиш имконини берувчи ҳамда индивидуал хусусиятлари, мутахассислик фанларининг интеграцион мазмуни ўртасидаги репродуктив алоқадорлигига кўра мотив ва қизиқишларини диагноз қилишга йўналтирилган “Тҳирдфаcе” платформаси ишлаб чиқилган;
техника олий ўқув юртлари талабаларининг экологик маданиятини ривожлантиришда экологик тушунчаларнинг репродуктив ҳамда продуктив даражалари инглиз тили дарсларида экотехнологиянинг мазмунига доир далилларга кўра аниқлаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Техника олий ўқув юртларида инглиз тилини ўргатишда  талабаларнинг эколигик маданиятларини ривожлантиришдаги оърни ва илмий натижалар асосида:
техника олий ўқув юртлари талабаларининг экологик маданиятини ривожлантиришда экологик тушунчаларни халқаро баҳолш дастурларидан фойдаланган ҳолда репродуктив ҳамда продуктив даражалари инглиз тили дарсларида экотехнологиянинг мазмунига доир даллилари “Патҳwай то ИТ” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг вазирлигининг 2023-йил 25-августдаги 391-сонли буйруғи, №391136 рақамли гувоҳномаси). Натижада комплекс ёндашув асосида техника олий ўқув юртлари талабаларининг экологик маданиятини ривожлантириш самарадорлиги оширилган;
инглиз тили машғулотларида талабаларнинг экологик маданиятини ривожлантиришнинг диагностикаси тил билиш индикаторлари ҳамда инглиз тилини ўрганиш босқичларидаги коммуникативлик, мотивацион, импровизацион сўзлашув фаолиятидаги кўникмалари  амалиётдаги мутаносиблиги тизимли баҳолаш жараёнлари “Патҳwай то ИТ” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг вазирлигининг 2023-йил 25-августдаги 391-сонли буйруғи, №391136 рақамли гувоҳномаси). Натижада инглиз тили машғулотларида талабаларнинг коммуникативлик, мотивацион, импровизацион сўзлашув фаолиятидаги кўникмалари ривожлантирилган;
техника олий ўқув юртларида инглиз тили фанидан ўтиладиган машғулотларда талабаларнинг эко-технологик фаолиятга тайёрлашда техникага оид терминларни ўзлаштириш босқичларини индивидуал ва шахслараро муносабатларда қайта алоқага кириш даражасини субект – субект муносабатларининг қайта алоқалари Фарғона вилояти телеканалининг “Кун мавзуси” кўрсатувини тайёралашда фойдаланилган                   (Ўзбекистон Республикаси Миллий телерадиокомпанияси Фарғона вилояти телерадиокомпаниясининг 2024 йил 29–февралдаги 02-12/40–сон маълумотномаси). Натижада талабаларни эко-технологик фаолиятга тайёрлашдаги тарбиявий омиллари интерфаол таълим методлари асосида такомиллаштирилган;
инглиз тили машғулотларида талабаларда экологик маданиятни ривожлантиришда антропосентрик экологик онг структураси мантиқий ва танқидий фикирлаш даражаларининг мотивацион, аксиологик, этик, операцион ҳаракат, ҳиссий - иродавий компонентлари, инглиз тилидаги билимларни тизимлаштириш субектив муносабат билдириш малакасини интенсив ривожлантириш жараёни “Патҳwай то ИТ” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг вазирлигининг 2023-йил 25-августдаги 391-сонли буйруғи, №391136 рақамли гувоҳномаси). Натижада инглиз тили машғулотларида талабаларда экологик маданиятни ривожлантиришда антропосентрик экологик онг структураси шахсий-қадриятли ёндашувларининг самарадорлиги ошган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish