Тўраев Рўзибой Норовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Ўқувчиларга wеб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш”, 13.00.06 –Рақамли таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.1.PhD/Ped2361.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Термиз давлат педагогика институти.
Илмий раҳбар: Мамаражабов Мирсалим Элмирзаевич, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Қаюмова Насиба Ашуровна, педагогика фанлари доктори, профессор; Тайлоқова Гули Бекмуродовна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий ахамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади ўқувчиларни wеб–дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштиришга оид тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари ўқитишнинг электрон таълим ресурсини яратиш талабларига мавзуга оид интерфаол жадвал, плакат, рақамли электрон ресурслар, амалий топшириқлар каби дидактик материалларни оддийдан мураккабга қараб киритиб бориш асосида аниқлаштирилган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш модели электрон таълим ресурсларга қўйиладиган педагогик, дидактик, психологик, эрганометрик талаблар мазмунини шакллантирувчи ахборот базалари билан ишлаш, ўз ўзини бошқариш, wеб дастурлаш бўйича билим, кўникмаларини ривожлантиришга асосланган компонентларни ижтимоий буюртма ва ДЦ талабларига изчил мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш жараёни педагогик дастурий воситалардан фойдаланиш мобиллигини ўргатувчи электрон муҳит яратиш ҳамда ўқувчи-электрон муҳит, ўқувчи-ўқитувчи, ўқувчи-ўқув материаллари, ўқувчи-ўқувчи компонентларининг қайта алоқасини таъминлашнинг технологик харитасини босқичма-босқич шакллантириш асосида такомиллаштирилган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш жараёни баҳолашнинг мотивацион-қадриятли, ташкилий-услубий, когнитиви-операцион, рефлексив мезонлари ва репродуктив, продуктив, изланишли-креатив баҳолаш даражаларни киритиш ҳамда эришилган натижаларни рағбатлантирувчи мотивасион-ривожлантирувчи педагогик элементларни киритиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Ўқувчиларга Wеб дастурлашни ўргатувчи электрон муҳитни яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштирш боъйисҳа олинган илмий натижалар асосида:
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштиришнинг педагогик имкониятлари ўқитишнинг электрон таълим ресурсини яратиш талабларига мавзуга оид интерфаол жадвал, плакат, рақамли электрон ресурслар, амалий топшириқлар каби дидактик материалларни оддийдан мураккабга қараб киритиб бориш асосида асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Замонавий дастурлаш тиллари (Пйтҳон дастурлаш тили асослари)” номли ўқув қўлланма мазмунида сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 23 июлдаги 233-сон буйруғи (№ 233-0796) билан жорий этилган). Натижада ўқувчиларнинг wеб дастурлашга оид билим, кўникмаларини эгаллаш даражасини оширишга еришилган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш модели электрон таълим ресурсларга қўйиладиган педагогик, дидактик, психологик, эрганометрик талаблар мазмунини шакллантирувчи ахборот базалари билан ишлаш, ўз ўзини бошқариш, wеб дастурлаш бўйича билим, кўникмаларини ривожлантиришга асосланган компонентларни ижтимоий буюртма ва ДЦ талабларига изчил мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Замонавий дастурлаш тиллари (Пйтҳон дастурлаш тили асослари)” номли ўқув қўлланма мазмунида сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 23 июлдаги 233-сонли буйруғи (№ 233-0796) билан жорий этилган). Натижада, ўқувчиларнинг wеб дастурлашдан фойдаланиш даражаси оширилишига еришилган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш жараёни педагогик дастурий воситалардан фойдаланиш мобиллигини ўргатувчи электрон муҳит яратиш ҳамда ўқувчи-электрон муҳит, ўқувчи-ўқитувчи, ўқувчи-ўқув материаллари, ўқувчи-ўқувчи компонентларининг қайта алоқасини таъминлашнинг технологик харитасини босқичма-босқич шакллантириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар ўргатувчи электрон муҳит (сайт) (www.аҳост.уз провайдерида эдупрогер.уз номи сайт ИД У21267 рақами билан рўйхатга олинган) ва “Замонавий дастурлаш тиллари (Пйтҳон дастурлаш тили асослари)” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 23 июлдаги 233-сонли буйруғи (№ 233-0796) билан жорий этилган). Натижада, ўқувчиларни ўргатувчи электрон муҳит асосида замонавий оъқитиш технологияларини тадбиқ етиш самарадорлиги ошган;
ўқувчиларга веб – дастурлашни ўргатувчи электрон муҳит яратиш ва ундан фойдаланишни такомиллаштириш жараёни баҳолашнинг мотивацион-қадриятли, ташкилий-услубий, когнитиви-операцион, рефлексив мезонлари ва репродуктив, продуктив, изланишли-креатив баҳолаш даражаларни киритиш ҳамда эришилган натижаларни рағбатлантирувчи мотивасион-ривожлантирувчи педагогик элементларни киритиш асосида такомиллаштириш бўйича тавсиялар “Замонавий дастурлаш тиллари (Пйтҳон дастурлаш тили асослари)” номли ўқув қўлланма мазмунида сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 23 июлдаги 233-сонли буйруғи (№ 233-0796) билан жорий этилган). Натижада, ўқувчиларнинг wеб дастурлашга оид билим, кўникмасини ривожланганлигини асословчи баҳолаш мезонларини аниқлаштириш имкони кенгайтирилган.