Нарзуллоева Саломатбону Суннатуллоевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Ҳамшираларда касбий компетентлик омиллари шаклланишининг ижтимоий-психологик детерминантлари», 19.00.05 – Ижтимоий психология. Этнопсихология (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.1.PhD/P796.
Илмий раҳбар: Баратов Шариф Рамазонович, психология фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Бухоро психология ва хорижий тиллар институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Қодиров Умарали Дўстқобилович, психология фанлари доктори (ДСc), профессор; Латипов Илёсбек Мустафоевич, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади ҳамширалар фаолиятида касбий компетентлик омилларининг намоён этилиши ва ривожланишини аниқлаш орқали ўзига хос ижтимоий-психологик механизмларини такомиллаштиришдан иборат
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ҳамшираларнинг касбий компетентлигини шаклланишида ижтимоий рефлекциянинг креативлик функцияси билан уйғун ҳолда ҳиссий соҳада функционал намоён бўлишига мувофиқ интеллектуал ва аутопсихологик омиллар интеграцияси муҳим омил эканлиги далилланган;
ҳамшираларнинг касбий фаолият самарадорлигига психологик омилларнинг таъсири натижасида мулоқотчанлик, ҳиссий барқарорлик, ишончлилик хусусиятларнинг интегратив намоён бўлиши туфайли касбий компетентлик мезонлари ўртасида дифференциал фарқлар мавжудлиги далилланган;
ҳамширалар фаолиятида касбий компетентликни шаклланишида психологик тўсиқларни энгишга йўналганликнинг ижтимоий рефлекция негизида коммуникатив компетентлик билан ўйғун ривожланганлиги туфайли социал-психологик конформизмга йўналганликнинг устувор характерга эга эканлиги исботланган;
ҳамширалар касбий компетентлигини ривожлантиришда когнитив, социал, шахсий хусусиятларни мулоқотмандлик, мустақиллик, эмоционал соҳаларга интеграциялаш муҳимлигига кўра коммуникатив компетентликни шакллантириш зарурлиги далилланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Ҳамшираларда касбий компетентлик омиллари шаклланишининг ижтимоий-психологик детерминантларини тадқиқ этиш асосида:
ҳамшираларнинг касбий компетентлигини шаклланишида ижтимоий рефлекциянинг креативлик функцияси билан уйғун ҳолда ҳиссий соҳада функционал намоён бўлишига мувофиқ интеллектуал ва аутопсихологик омиллар интеграцияси муҳим омил эканлиги далилланганлигига оид хулоса ва таклифлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024 йил 3 майдаги ПМ-129 сонли буйруғига асосан “Онтогенез психологияси ва дифференциал психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024 йил 10 майдаги ПМ-129-а-сон маълумотномаси). Натижада бўлғуси амалиётчи психологларнинг касбий тайёргарлик даражаси сифат жиҳатдан такомиллаштирилган ва ўқув жараёнларини самарадорлигини оширишга эришилган.
ҳамшираларнинг касбий фаолият самарадорлигига психологик омилларнинг таъсири натижасида мулоқотчанлик, ҳиссий барқарорлик, ишончлилик хусусиятларнинг интегратив намоён бўлиши туфайли касбий компетентлик мезонлари ўртасида дифференциал фарқлар мавжудлиги далилланганлигини асословчи илмий хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024 йил 3 майдаги ПМ-129 сонли буйруғига асосан “Онтогенез психологияси ва дифференциал психология”модулига киритилган Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024 йил 10 майдаги ПМ-129-а-сон маълумотномаси). Натижада тиббиёт ҳамшираларининг касб психологияси йўналишини ўқитишда назария ҳамда амалиёт узвийлиги таъминлашга эришилган.
ҳамширалар фаолиятида касбий компетентликни шаклланишида психологик тўсиқларни энгишга йўналганликнинг ижтимоий рефлекция негизида коммуникатив компетентлик билан ўйғун ривожланганлиги туфайли социал-психологик конформизмга йўналганликнинг устувор характерга эга эканлиги исботланган хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024 йил 3 майдаги ПМ-129 сонли буйруғига асосан “Ижтимоий психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024 йил 10 майдаги ПМ-129-а-сон маълумотномаси). Натижада тиббиёт ҳамшираларини фаолиятга доир, билим, малака, кўникма ва компетенцияларини ошишига хизмат қилган.
ҳамширалар касбий компетентлигини ривожлантиришда когнитив, социал, шахсий хусусиятларни мулоқотмандлик, мустақиллик, эмоционал соҳаларга интеграциялаш муҳимлигига кўра коммуникатив компетентликни шакллантириш зарурлиги далилланган таклифлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024 йил 3 майдаги ПМ-129 сонли буйруғига асосан “Ижтимоий психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024 йил 10 майдаги ПМ-129-а-сон маълумотномаси). Натижада тиббиёт ҳамшираларида касбий компетентликнинг ривожланишига таъсир этувчи ижтимоий тасаввурларни шакллантириш имконияти яратилган.