Sayt test rejimida ishlamoqda

Ахмадалиев Шохрух Шухратовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража берадиган фан тармоғи номи): “Тиббий таълим жараёнида имитацион таълим технологияларини ривожлантириш методикаси (анестезиология ва реаниматология фанини ўқитиш мисолида)”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (тиббиёт) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам:  B2022.4.PhD/Ped4087.
Илмий раҳбар: Сидиков Акмал Абдикахарович, тиббиёт фанлари доктори, профессор.                                                                    
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти, PhD.04/30.09.2020.Tib.122.01 рақамли илмий кенгаш асосида ташкил этилган бир марталик илмий кенгаш.  
Расмий оппонентлар: Қурбонова Гулноза Негматовна, педагогика фанлари доктори, профессор; Юсупов Анвар Сабирович, тиббиёт фанлари доктори, доцент.
Етакчи ташкилот: Андижон давлат тиббиёт институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади анестезиология ва реаниматология фани доирасида имитацион таълим технологияларини ривожлантириш бўйича услубий ва амалий таклифлар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги
тиббий таълим талабаларида вазиятларни баҳолаб, зарур муолажаларни бажаришда симуляторлар, моделлар ва имитациялар реализимининг (визуал, тактик, реактив, автоматлаштирилган, ускуна, интерактив, интеграциялашган) етти таснифини прогнозлашнинг имплементацион функционал ҳамда тизимлаштирилган классификацион даражалари аниқлаштирилган;
тиббий таълим талабаларининг виртуал реаллик асосида билим, кўникма ва малакаларининг дидактик таъминоти виртуал бемор, виртуал клиника, виртуал лаборатория каби тиббий–касбий фаолият тузилмаси яхлитлигини  таъминлашга, иммитацион таълимга интериоризация тамойилларига асосланган педагогик механизмларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
тиббий таълимда клиник вазиятларни моделлаштириш клиник сценарийни  шакиллантиришнинг консептуал методик модели шифокорларнинг нотехник анестезиологик кўникмаларини диагностика қилиш орқали клиник фикрлаш, танқидий фикрлаш, аналитик фикрлаш шкалалари орқали  виртуал реалликда қўллаш асосида такомиллаштирилган;
тиббий таълимда талабаларнинг амалий кўникмаларини ривожлантиришда симуляция самарадорлигининг  фанлараро интеграциясининг вертикал ва горизонтал иммитацион тизими коммуникатив – жараёнли муносабатларга киришишда рефлексив кўникмалар ва касбий билимларни интенсив ривожлантирувчи когнитив ёдашувлари асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Тиббий таълим талабаларини анестезиология ва реаниматология фанини ўқитишда имитацион таълим технологиларини ривожлантириш бўйича олинган амалий натижалар асосида:
тиббий таълим талабаларида вазиятларни баҳолаб, керакли муолажаларни бажаришда симуляторлар, моделлар ва имитациялар реализимининг (визуал, тактик, реактив, автоматлаштирилган, ускуна, интерактив, интеграциялашган) етти таснифини прогнозлашнинг имплементацион функционал ҳамда тизимлаштирилган классификацион даражалари тиббиёт олий ўқув юртларининг  “Анестезиология - реанимотология” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023 йил 29 майдаги 232-сон буйруғи билан тасдиқланган рухсатномаси). Бунинг натижасида тиббиёт олий ўқув юртларида талабаларининг имитацион таълимни ривожлантиришга йўналтирилган мавзулар мазмуни такомиллаштирилган;
тиббий таълим талабаларининг виртуал реаллик асосида билим, кўникма ва малакаларининг дидактик таъминоти виртуал бемор, виртуал клиника, виртуал лаборатория каби тиббий–касбий фаолият тузилмаси яхлитлигини  таъминлашга, иммитацион таълимга  интериоризация тамойилларига асосланган педагогик механизмлари “Анестезиология - реанимотология” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023 йил 29 майдаги 232-сон буйруғи билан тасдиқланган рухсатномаси). Натижада тиббиёт олий ўқув юртларининг имитацион таълим, даволаш иши йўналишлари талабаларининг тиббий малакавий амалиётда олинган натижалардан онлайн тарзда фойдаланиш имконияти тиббий таълимда клиник вазиятларни моделлаштириш клиник сенарийни амалга ошириш босқичлари бўлган инструктаж (брифинг), ҳаракатлар, хулоса қилиш орқали бўлажак шифокорларни нотехник анестезиологик кўникмалари структуравий брифинг усуллари амалга ошган;
тиббий таълимда клиник вазиятларни моделлаштириш клиник сценарийни  шакиллантиришнинг консептуал методик модели шифокорларнинг нотехник анестезиологик кўникмаларини диагностика қилиш орқали клиник фикрлаш, танқидий фикрлаш, аналитик фикрлаш шкалалари орқали  виртуал реалликда қўллаш жараёнлари “Анестезиология - реанимотология” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023 йил 29 майдаги 232-сон буйруғи билан тасдиқланган рухсатномаси). Натижада тиббиёт олий ўқув юртлари талабаларининг касбий фаолиятга йўналтирилган мавзулар мазмунини ўрганишнинг шарт – шароитлари такомиллаштирилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish