Omonova Sevara Mamirjonovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlari», 19.00.06 – Yosh va pedagogik psixologiya. Rivojlanish psixologiyasi (psixologiya fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.2.PhD/P542.
Ilmiy rahbar: Akramov Mirmuxsin Rustamovich, psixologiya fanlar doktori (DSc).
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Rasmiy opponentlar: Kamilova Nodira Gayratovna, psixologiya fanlari doktori, professor; To‘ychieva Saodat Melikuzievna, psixologiya  fanlari nomzodi, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat sharqshunoslik universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlarini aniqlashtirish yuzasidan tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
 yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyat xususiyatlarining inson tomonidan shaxslararo munosabatlar hamda ijtimoiy tajribalar qay darajada o‘zlashtirilayotgani bilangina emas, balki muloqotga kirishish jarayonida yuqori mobillik va kommunikativ munosabatlarga tayyorligi bilan belgilanishi asoslangan;
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik munosabatlarni shakllantirishning psixologik jihatlarini ta’minlovchi: emotsional bilimdonlik, o‘zga insonlar kechinmalarini tezda seza olish, o‘z emotsiyalarini boshqarish, intuitiv empatiya, ijtimoiy intellekt, hissiy empatiya, ratsional empatiya va empatiyaning irodaviyligi kabi psixologik faktorlar muhim omillar ekanligi isbotlangan;  
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlarni shakllantirishda hissiy va irodaviy sifatlar ya’ni hamdardlik, empatik qayg‘u, emotsional faollik, emotsional intellekt, hissiy qo‘zg‘aluvchanlik, emotsional bilimdonlik, empatik g‘amxo‘rlik va desentrativlik sifatlari o‘ziga xos yuqori birliklar sifatida xizmat qilishi dalillangan;
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlari bilan shaxslilik xususiyatlari o‘zaro bog‘liqlikni aks ettirib, o‘zga insonlar kechinmalarini sezish, hissiy empatiya, ratsional empatiya va o‘z emotsiyalarini boshqarish kabi omillar quyilashgan sari, yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyat salbiy jihatdan shakllanishidan darak berishi aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi: Yuqori sinf o‘smir o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlari bo‘yicha amalga oshirilgan ilmiy tadqiqot natijalari asosida:
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyat xususiyatlarining inson tomonidan shaxslararo munosabatlar hamda ijtimoiy tajribalar qay darajada o‘zlashtirilayotgani bilangina emas, balki muloqotga kirishish jarayonida yuqori mobillik va kommunikativ munosabatlarga tayyorligi bilan belgilanishi asoslanganligi Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 3- oktyabrdagi PM-75-sonli buyrug‘iga binoan “Ontogenez psixologiyasi. Differensial psixologiya” moduliga kiritilsin (Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 9- oktyabrdagi PM-a 75-son ma’lumotnomasi). Natijada Natijada yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlarni  kommunikativ munosabatlarga tayyorligi bilan belgilanishini asoslash imkoniyati yaratilgan.
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik munosabatlarni shakllantirishning psixologik jihatlarini ta’minlovchi: emotsional bilimdonlik, o‘zga insonlar kechinmalarini tezda seza olish, o‘z emotsiyalarini boshqarish, intuitiv empatiya, ijtimoiy intellekt, hissiy empatiya, ratsional empatiya va empatiyaning irodaviyligi kabi psixologik faktorlar muhim omillar ekanligi isbotlanganligiga doir natijalar Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 3- oktyabrdagi PM-75-sonli buyrug‘iga binoan “Ontogenez psixologiyasi. Differensial psixologiya” moduliga kiritilsin (Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 9- oktyabrdagi PM-a 75-son ma’lumotnomasi). Natijada yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlarni shakllantirishning psixodiagnostik jihatlarini takomillashtirish imkoniyati yaratilgan;
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlarni shakllantirishda hissiy va irodaviy sifatlar ya’ni hamdardlik, empatik qayg‘u, emotsional faollik, emotsional intellekt, hissiy qo‘zg‘aluvchanlik, emotsional bilimdonlik, empatik g‘amxo‘rlik va desentrativlik sifatlari o‘ziga xos yuqori birliklar sifatida xizmat qilishi dalillanganligiga doir yangilik Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 3-oktyabrdagi PM-75-sonli buyrug‘iga binoan “Ontogenez psixologiyasi. Differensial psixologiya” moduliga kiritilsin (Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 9- oktyabrdagi PM-a 75-son ma’lumotnomasi). Natijada yuqori sinf o‘smir o‘quvchilar o‘quv faoliyatida empatik qobiliyatga xos xususiyatlar bilan bog‘liq ilmiy-amaliy natijalarni boyitilishiga erishilgan;
yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlari bilan shaxslilik xususiyatlari o‘zaro bog‘liqlikni aks ettirib, o‘zga insonlar kechinmalarini sezish, hissiy empatiya, ratsional empatiya va o‘z emotsiyalarini boshqarish kabi omillar quyilashgan sari, yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyat salbiy jihatdan shakllanishidan darak berishi aniqlanganligi Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 3-oktyabrdagi PM-75-sonli buyrug‘iga binoan “Ontogenez psixologiyasi. Differensial psixologiya” moduliga kiritilsin (Toshkent davlat pedagogika universiteti qoshidagi Psixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2023-yil 9-oktyabrdagi PM-a 75-son ma’lumotnomasi). Natijada yuqori sinf o‘quvchilarida empatik qobiliyatlar shakllanishining psixologik xususiyatlari aniqlashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish