Raximova Dilrabo Oktyabrovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish”, 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.4.PhD4166.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Qarshi muhandislik iqtisodiyot instituti.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ro‘ziqulova Nigora Shuhrat qizi, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi. Bo‘lajak menejerlarning “Forsayt kompetentlik”ni rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari boshqaruvning barqaror va tezkor moslashuvchan uslublarini qo‘llash, trendlarni skanerlash, ssenariylar va strategiyalar yaratish, fanlarga forsayt texnologiyalarini transformatsiyalash hamda statistik mikro va makroiqtisodiy marketing everistik-ijtimoiy uslublar integratsiyasini bosqichma-bosqich ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak menejerlarda forsayt kompetentlikni rivojlantirishning tashkiliy tuzilmaviy modeli forsayt tasnifini ishlab chiqish, amalga oshirish bosqichlarining mental kartasini yaratish, korxona va kompaniyalar istiqbolini bashoratlash hamda kasbiy-hayotiy faoliyatda kognitiv, motivatsion, refleksiv, regulyativ va affekt komponentlarni idientiv moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish jarayoni mikro va makroiqtisodiy marketing, evristik va ijtimoiy uslublar integratsiyasini uyg‘un ta’minlash hamda kasbiy va shaxsiy karerasini uzoq va o‘rta muddatli bashoratlash, o‘zini-o‘zi rivojlantirish va baholash imkoniyatlarini interpretatsiyalash va rasmiy statistikadan uyg‘un foydalanishning pedagogik imkoniyatlarini ob’ektiv baholash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak menejerlarda forsayt kompetentlikni rivojlantirish samaradorligi uzoq muddatli matematik bashoratlash, strategik rejalash va yo‘l xaritalarini ishlab chiqish hamda tez o‘zgaruvchan, uzoq muddatli raqobatbardosh muhit sharoitida imperik ma’lumotlarning mental kartasini ishlab chiqishga bosqichma-bosqich ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish bo‘yicha olingan ilmiy tadqiqot natijalari asosida:
bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari boshqaruvning barqaror va tezkor moslashuvchan uslublarini qo‘llash, trendlarni skanerlash, ssenariylar va strategiyalar yaratish, fanlarga forsayt texnologiyalarini transformatsiyalash hamda statistik mikro va makroiqtisodiy marketing everistik-ijtimoiy uslublar integratsiyasini bosqichma-bosqich ta’minlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Forsayt menejmenti fanini o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 30-dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-239 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada xalqaro forsayt tadqiqotlar va loyihalar tahlillari asosida forsayt kompetentlikni rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlarini aniqlash imkoni yaratilgan;
bo‘lajak menejerlarda forsayt kompetentlilikni rivojlantirishning tashkiliy tuzilmaviy modeli forsayt tasnifini ishlab chiqish, amalga oshirish bosqichlarining mental kartasini yaratish, korxona va kompaniyalar istiqbolini bashoratlash hamda kasbiy-hayotiy faoliyatda kognitiv, motivatsion, refleksiv, regulyativ va affekt komponentlarni idientiv moslashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Forsayt menejmenti fanini o‘qitish metodiksi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 30-dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-239 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirishning tashkiliy tuzilmaviy modelini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirish jarayoni mikro va makroiqtisodiy marketing, evristik va ijtimoiy uslublar integratsiyasini uyg‘un ta’minlash hamda kasbiy va shaxsiy karerasini uzoq va o‘rta muddatli bashoratlash, o‘zini-o‘zi rivojlantirish va baholash imkoniyatlarini interpretatsiyalash va rasmiy statistikadan uyg‘un foydalanishning pedagogik imkoniyatlarini ob’ektiv baholash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Forsayt menejmenti fanini o‘qitish metodiksi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 30-dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-239 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada xalqaro forsayt tadqiqotlar va loyihalar tahlillari asosida forsayt kompetentlilikni rivojlantirish samaradorligi oshgan;
bo‘lajak menejerlarda forsayt kompetentlilikni rivojlantirish samaradorligi uzoq muddatli matematik bashoratlash, strategik rejalar va yo‘l xaritalarini ishlab chiqish hamda tez o‘zgaruvchan, uzoq muddatli raqobatbardosh muhit sharoitida imperik ma’lumotlarning mental kartasini ishlab chiqishga bosqichma-bosqich ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid xulosalar “Forsayt menejmenti fanini o‘qitish metodiksi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 30-dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-239 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarning forsayt kompetentliligini rivojlantirishning mezonlarini takomillashtirishga erishilgan.