Sayt test rejimida ishlamoqda

Азизов Обид Эргашжановичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармогъи): “Педагогика коллежларида ўқувчиларнинг коммуникатив компетенсиясини инновацион ёндашув асосида ривожлантириш”, 13.00.05 - Касб-ҳунар таълими назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.1.PhD/Ped2348.
Илмий раҳбар: Олимов Қаҳрамон Танзилович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Жиззах политехника институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи: Педагогик инновациялар, профессионал таълим бошқарув ҳамда педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти, DSc.03/30.12.2019.Пед 48.01.
Расмий оппонентлар: Химматалиев Дўстназар Омонович, педагогика фанлари доктори, профессор; Алимов Нормурод Носирович, педагогика фанлари номзоди, доцент.
Йетакчи ташкилот: Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: амалий ва назарий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини инновацион ёндашув асосида ривожлантиришдан иборат.
ИИИ.Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришнинг ташкилий-педагогик, педагогик-психологик, услубий-дидактик шарт-шароитлари коммуникатив-нутқий фаолиятга тайёрлашнинг методолигик ёндашувлари ва дидактик тамойилларини шакллантириш, касбий таълим сифатини оширувчи ахборотли-коммуникацион мобил муҳитни ташкиллаштириш ҳамда ўқув жараёнининг ахборот-методик таъминотини мазмунан такомиллаштириш асосида аниқлаштирилган;
педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришнинг мантиқий-фунционал тузилмасига асосланган тузилмавий-методик модели мақсад, мазмуний, жараёний, баҳоловчи-натижавий босқичларда касбий мобилликни ва педагогик шарт-шароитларни таъминлашга устуворлик берувчи педагогик стратегияни ишлаб чиқиш ҳамда касбий таълим субъэктларининг телекоммуникацион ўзаро таъсир кластерини умумлаштириш асосида такомиллаштирилган;
педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини гностик, аксиологик, интерактив ва эмпирик компонентларини инновацион ёндашув орқали ривожлантириш методикаси коммуникатив-нутқий фаолиятни олиб борувчи ижтимоий тармоқлараро мобил муҳитни ташкил этиш, универсал коммуникатив ҳаракатларни амалга оширишнинг мулоқотли комбинациясини шакллантириш ҳамда мустақил касбий ривожланишга имкон берувчи электрон ўқив курсини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган;
профессионал таълимда ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини гностик, аксиологик, интерактив ва эмпирик компонентларини ривожланганлигининг репродуктив, продуктив ва ижодий даражаларини баҳолашнинг когнитив, фаолиятли, креатив мезонлари ишлаб чиқариш ва профеессионал таълимнинг тармоқ ўзаро ҳамкорликда профессионал сифатларни шаклланишини таъминлаш ҳамда миқдорий мезон кўрсаткичларнинг ўртача қиймат ишонч оралиғини аниқлаштириш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Педагогика коллежлари ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини инновацион ёндашув асосида ривожлантириш бўйича олинган илмий натижалар ва ишлаб чиқилган таклифлар асосида:педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришнинг ташкилий-педагогик, педагогик-психологик, услубий-дидактик шарт-шароитлари коммуникатив-нутқий фаолиятга тайёрлашнинг методолигик ёндашувлари ва дидактик тамойилларини шакллантириш, касбий таълим сифатини оширувчи ахборотли-коммуникацион мобил муҳитни ташкиллаштириш ҳамда ўқув жараёнининг ахборот-методик таъминотини мазмунан такомиллаштириш асосида аниқлаштиришга доир талифлар “Инновацион таълим технологиялари” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 18-октябрдаги 89-05-134-сон маълумотномаси). Натижада ишлаб чиқилган ўқув қўлланма педагогика коллежи ўқувчиларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришга хизмат қилган; 
педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришнинг мантиқий-фунционал тузилмасига асосланган тузилмавий-методик модели мақсад, мазмуний, жараёний, баҳоловчи-натижавий босқичларда касбий мобилликни ва педагогик шарт-шароитларни таъминлашга устуворлик берувчи педагогик стратегияни ишлаб чиқиш ҳамда касбий таълим субъэктларининг телекоммуникацион ўзаро таъсир кластерини умумлаштириш асосида такомиллаштиришга доир таклифлардан “Талабаларда ассертив хулқни шакиллантиришнинг ижтимоий-психолог хусусиятлари” (2017-2021)” номли илмий лойиҳани бажаришда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 18-октябрдаги 89-05-134-сон маълумотномаси). Натижада ишлаб чиқилган тузилмавит-методик модел педагогика коллежларида ўқувчиларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришга [измат қилган;
педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини гностик, аксиологик, интерактив ва эмпирик компонентларини инновацион ёндашув орқали ривожлантириш методикасини такомиллаштиришга ҳамда коммуникатив компетенсияни ривожланганлигининг репродуктив, продуктив ва ижодий даражаларини баҳолашнинг когнитив, фаолиятли, креатив мезонларини такомиллаштиришга доир таклифлар “Инновацион таълим технологиялари” ўқув қўлланмаси, тренинглар ва машқлар жойлаштирилган ва “Топшириқлар”, “Назарий материаллар”, “Тавсиялар” ва “Баҳолаш журнали” модуллари мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 18-октябрдаги 89-05-134-сон маълумотномаси). Натижада ишлаб чиқилган методик модуллар педагогика коллежи ўқувчиларининг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришга, таълим сифати ва самарадорлигини оширишга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish