Sayt test rejimida ishlamoqda

Хамидова Муборак Убайдуллайевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш технологиялари», 13.00.03 - Махсус педагогика (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2018.3.ДСc/Пед79.
Илмий раҳбар: Нуркелдийева Дилбар Aхмадовна, педагогика фанлари номзоди, доцент. 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ДСc.03/30.01.2020.Пед.26.01.
Расмий оппонентлар: Хакимова Мухаббат Файзийевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Турғунбойев Сирожиддин Фахритдинович педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД). 
Йетакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади: мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш технологиясини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш имкониятлари жамиятга муваффақиятли интеграциялашув ва ижтимоилашувга қаратилган педагогик микромуҳитни яратиш ҳамда ташкилий-услубий, процессуал - техник, кабий-малакали омилларнинг кўрсаткичларни адаптив синхронлаштириш асосида такомиллаштирилган;
ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш мезонлари ижтимоий-педагогик шерикчиликнинг психологик-педагогик имкониятларини таълим жараёнига татбиқ қилиш, мултидисиплинар омилларни баҳолаш ҳамда вербал ва новербал алоқаларни изчил адаптациялаш асосида такомиллаштирилган;
ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш модели индивидуал ва дифференсиал топшириқларни оддийдан мураккабга қараб ошириб бориш, нутқ ва тафаккур боғлиқлигини таъминлашга қаратилган коммуникативлик компонентларини фаоллик ва фаолиятлилик тамойиллари ҳамда емпатия, мослашувчанлик, ҳиссий жозибадорлик сифатлари билан босқичма-босқич оптималлаштириш асосида такомиллаштирилган; 
мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш технологияси коррексион-педагогик иш ҳажмини дифференсиаллаштирилган ва индивидуаллаштирилган таълим жараёни траекториясига интенсив мослаштириш ҳамда мустақил ишларни рефлексив бажаришга ўргатиш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш технологиясини такомиллаштириш бўйича олинган натижалар асосида:
мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш имкониятлари жамиятга муваффақиятли интеграциялашув ва ижтимоилашувга иаратилган педагогик микромуҳитни яратиш ҳамда ташкилий-услубий, процессуал –техник, кабий-малакали омилларнинг кўрсаткичларни адаптив синхронлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 5 -прелдаги 02-07-1199/04 рақамли далолатномаси). Натижада мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш технологиялар такомиллаштиришнинг педагогик имкониятларини аниқлашга шароит яратилган;
ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш мезонлари ижтимоий-педагогик шерикчиликнинг психологик-педагогик имкониятларини таълим жараёнига татбиқ қилиш, мултидисиплинар омилларни баҳолаш ҳамда вербал ва новербал алоқаларни изчил адаптациялаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли “Шахс тарбиясида миллий хусусиятларни тадқиқ етишнинг методологик асосларини такомиллаштириш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 5-апрелдаги 02-07-1199/04 рақамли далолатномаси). Натижада мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш технологияларини такомиллаштириш имконияти кенгайтирилган;
ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш модели индивидуал ва дифференсиал топшириқларни оддийдан мураккабга қараб ошириб бориш, нутқ ва тафаккур боғлиқлигини таъминлашга қаратилган коммуникативлик компонентларини фаоллик ва фаолиятлилик тамойиллари ҳамда емпатия, мослашувчанлик, ҳиссий жозибадорлик сифатлари билан босқичма-босқич оптималлаштириш асосида такомиллаштиршга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 5-апрелдаги 02-07-1199/04 рақамли далолатномаси). Натижада кўп тармоқли мактабгача таълим ташкилотларида ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион–педагогик ёрдамга жалб етиш мезонларини такомиллаштиришга шароит яратилган;
мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш технологияси коррексион-педагогик иш ҳажмини дифференсиаллаштирилган ва индивидуаллаштирилган таълим жараёни траекториясига интенсив мослаштириш ҳамда мустақил ишларни рефлексив бажаришга ўргатиш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли “Шахс тарбиясида миллий хусусиятларни тадқиқ етишнинг методологик асосларини такомиллаштириш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 5-апрелдаги 02-07-1199/04 рақамли далолатномаси). Натижада мактабгача ёшдаги ешитишида нуқсони бўлган болалар оиласини коррексион-педагогик ёрдамга жалб етиш технологиясининг тизимли ва шахсга йўналтирилган ёндошувларга асосланган моделини такомиллаштиришга еришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish