Sayt test rejimida ishlamoqda

Гапурова Дилноза Таджибайевнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган бошланғич синф ўқувчиларнинг нутқ камчиликларини бартараф етиш технологиялари”, 13.00.03-Махсус педагогика (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2019.2.ПҳД/Пед920.
Илмий раҳбар: Муминова Лола Рахимовна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ДСc.03/30.01.2020.Пед.26.01.
Расмий оппонентлар: Хакимова Мухаббат Файзийевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Ҳайитов Лазизбек Рустамжон о`г`ли, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД).
Йетакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади: ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган ўқувчилардаги нутқ камчиликларини бартараф етиш технологияларини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчиликларини бартараф етиш имкониятлари коррексион-педагогик фаолиятининг педагогик-психологик хусусиятларини рационал фойдаланишга қаратилган шахсга йўналтирилган ва индивидуал ёндашувлар ҳамда нутқий-хиссий бузилишлар билан ақли заифлик комбинациясини ўзида бирлаштирган бузилишларни босқичма-босқич дифференсиаллаш асосида такомиллаштирилган;
мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчиликларини бартараф етиш жараёни логопедик-коррексион ривожлантириш даражаларини баҳолаш, фонетик ешитишнинг товуш анализи ва синтези, ҳамда фаол хиссий идрок етиш кўникмаларининг умумий ва фарқланишини аниқлаш асосида такомиллаштирилган; 
ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган бошланғич синф ўқувчиларнинг нутқ камчиликларини бартараф етиш технологиялари фаол мулоқот вазиятларини яратиш, субъект-объект муносабатларини оддийдан мураккабга қараб ривожлантириш, хиссий идрок етиш ёрдамида бажарилган кўникмаларини босқичма-босқич шакклантириш асосида такомиллаштирилган;
ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган бошланғич синф ўқувчиларнинг нутқ камчиликларини бартараф етиш мезонлари мураккаб кўришда ва ақли заифлар ривожланишини қиёсий таққослаш, нутқини тартибга солиш ва ижро етувчи функсияларини пиктограммалар, сўзли карталар воситаларидан фойдаланиш ҳамда ижтимоий ҳаётга мослаштириш имкониятларини яратиш динамиклигини таъминлаш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчиликларини бартараф етиш технологиялари бўйича олинган натижалар асосида:
ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчиликларини бартараф етиш имкониятлари коррексион-педагогик фаолиятининг педагогик-психологик хусусиятларини рационал фойдаланишга қаратилган шахсга йўналтирилган ва индивидуал ёндашувлар ҳамда нутқий-хиссий бузилишлар билан ақли заифлик комбинациясини ўзида бирлаштирган бузилишларни босқичма-босқич дифференсиаллаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университенининг 2023-йил 5-апрелдаги 02-07-1200/04 рақамли далолатномаси). Натижада ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларини нутқ камчилигини бартараф етиш технологияларини такомиллаштиришга шароит яратилган;
мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчиликларини бартараф жараёни логопедик-коррексион ривожлантириш даражаларини баҳолаш, фонетик ешитишнинг товуш анализи ва синтези, ҳамда фаол хиссий идрок етиш кўникмаларининг умумий ва фарқланишини изчил аниқлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат университетида бажарилган ЙОA-1-22 рақамли “Фанларни ўқитишда инновацион педагогик технологияларнинг модернизациялашган тизимини ишлаб чиқиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университенининг 2023-йил 5-апрелдаги 02-07-1200/04 рақамли далолатномаси). Натижада ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган ўқувчиларда мулоқотни шакллантириш такомиллаштириш имкони кенгайтирилган;
ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган бошланғич синф ўқувчиларнинг нутқ камчиликларини бартараф етиш технологиялари фаол мулоқот вазиятларини яратиш, субект-обект муносабатларини оддийдан мураккабга қараб ривожлантириш, хиссий идрок етиш ёрдамида бажарилган кўникмаларини таълим мақсадларига мос равишда босқичма-босқич шакклантириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университенининг 2023-йил 5-апрелдаги 02-07-1200/04 рақамли далолатномаси). Натижада ривожланишида мураккаб нуқсони бўлган бошланғич синф ўқувчиларининг нутқ камчилигини бартараф етишга шароит яратилган; 
ривожланишида мураккаб нуқсони бо`лган бошланғич синф ўқувчиларнинг нутқ камчиликларини бартараф етиш мезонлари мураккаб кўришда ва ақли заифлар ривожланишини қиёсий таққослаш, нутқини тартибга солиш ва ижро етувчи функсияларини пиктограммалар, сўзли карталар воситаларидан фойдаланиш ҳамда ижтимоий ҳаётга мослаштириш имкониятларини яратиш динамиклигини таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат университетида бажарилган ЙОA-1-22 рақамли “Фанларни ўқитишда инновацион педагогик технологияларнинг модернизациялашган тизимини ишлаб чиқиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университенининг 2023-йил 5-апрелдаги 02-07-1200/04 рақамли далолатномаси). Натижада мураккаб нуқсони бўлган ўқувчиларга бошланғич синфларда нутқ камчиликларини логопедик машғулотларида шакллантириш самарадорлигини ошириш имкониятлари яратилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish