Alixodjaeva Gulbahor Sobirovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini tajribalar asosida rivojlantirish texnologiyasi”, 13.00.08 – Maktabgacha ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.2.PhD/Ped3802.
Ilmiy rahbar: Babaeva Dono Razzoqovna, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Abduraximova Dilfuza Alievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Abdusamatova Nargiza Jamoliddinovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini tajribalar asosida rivojlantirish texnologiyalarini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish samaradorligi bolalarda mustaqillik, faollik, ijodkorlikka ongli yondoshuv ko‘nikmalarini barqaror shakllantirish hamda hissiy zo‘riqishlarni bartaraf etishga qaratilgan ta’limiy o‘yinlarni mehnatga yo‘naltirish imkoniyatlari bilan mazmunli uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan; 
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini tajribalar asosida rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari konstruktorlik va badiiy jarayon ta’sirida perspektiv, analitik-sintetik faoliyat hamda ko‘rib turgan predmetlarni qismlarga ajratish, interiorizatsiya qilish va obektni tasavvur etish yaxlitligini intensiv ta’minlash asosida takomillashtirilgan; 
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish modeli diqqat, xotirani shakllantiradigan ta’limiy topshiriqlar, syujetli-rolli o‘yinlaning hissiy va ratsionallik birligini adekvat ta’minlash hamda ma’naviy ko‘mak olishga moyillik omillarini o‘zaro ta’siri va muvofiqligini milliy qadryatlarga ustuvorlik berish  asosida takomillashtirilgan;
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish mezonlari turli vaziyatlarda kreativ fikrlash, bashorat etish, tasavvur qilish qobiliyatlarini va obrazli og‘zaki-mantiqiy tafakkurni ijtimoiy intellektual ehtiyojlarni samaradorligini ta’minlovchi pedagogik sharoitlarga ratsional moslashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini tajribalar asosida rivojlantirish texnologiyalari bo‘yicha olib borilgan tadqiqot natijalari asosida:
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish samaradorligi bolalarda mustaqillik, faollik, ijodkorlikka ongli yondoshuv ko‘nikmalarini barqaror shakllantirish hamda hissiy zo‘riqishlarni bartaraf etishga qaratilgan ta’limiy o‘yinlarni mehnatga yo‘naltirish imkoniyatlari bilan mazmunli uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar “Bolalar psixologiyaisi va psixodiagnostikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0671 raqamli guvohnoma). Natijada maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirishga erishilgan; maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini tajribalar asosida rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari konstruktorlik va badiiy jarayon ta’sirida perspektiv, analitik-sintetik faoliyat hamda ko‘rib turgan predmetlarni qismlarga ajratish, interiorizatsiya qilish va obektni tasavvur etish yaxlitligini intensiv ta’minlash asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar “Bolalar psixologiyaisi va psixodiagnostikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0671 raqamli guvohnoma). Natijada maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish samaradorligini oshirishga imkon yaratilgan;
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish modeli diqqat, xotirani shakllantiradigan ta’limiy topshiriqlar, syujetli-rolli o‘yinlaning hissiy va ratsionallik birligini adekvat ta’minlash hamda ma’naviy ko‘mak olishga moyillik omillarini o‘zaro ta’siri va muvofiqligini milliy qadryatlarga ustuvorlik berish  asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar “Bolalar psixologiyaisi va psixodiagnostikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0671 raqamli guvohnoma). Natijada maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish mezonlarini anqlashga sharoit yaratilgan;
maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish mezonlari turli vaziyatlarda kreativ fikrlash, bashorat etish, tasavvur qilish qobiliyatlarini va obrazli og‘zaki-mantiqiy tafakkurni ijtimoiy intellektual ehtiyojlarni samaradorligini ta’minlovchi pedagogik sharoitlarga ratsional moslashtirish asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar “Bolalar psixologiyaisi va psixodiagnostikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0671 raqamli guvohnoma). Natijada maktabgacha katta yoshdagi bolalarning kognitiv qobiliyatlarini rivojlantirish texnologiyasini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish