Nurullayev Abduhamid Ro‘zimboyevichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Jismoniy tarbiya darslarida o‘quvchilarda chidamlilikni rivojlantirishga asoslangan o‘quv jarayonini loyihalash», 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzus ro‘yxatga olingan raqam: B2021.1 PhD/Ped2183. 
Ilmiy rahbar: Ma’murov Baxodir Baxshulloyevich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xaydarov Mamat Eshqulovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Axmedov Furqat Qo‘ldoshevich, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: jismoniy tarbiya darslarida o‘quvshilarda shidamlilikni rivojlantirishga asoslangan o‘quv jarayonini loyihalash mazmunini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
jismoniy tarbiya darslarida o’quvchilarda shidamlilikni rivojlantirish samaradorligi rivojlantiruvchi kognitiv qarashlar intensivligini hisobga olish, baholash funksionalligini bosqichma-bosqich rivojlantirish hamda sport faoliyatidagi barqarorligini uyg‘un ta’minlash va nazorat ko’rsatkichlarini intensivsivlashtirish asosida takomillashtirilgan; 
jismoniy tarbiya o’qituvshisida o’quvshilarning chidamlilik jismoniy sifatini rivojlantirish mezonlari kichik va katta fiziologik shiddat zonalarida subkritik tezkorlikda uzluksiz qayta aloqa interfaolligini hisobga olish hamda aralash bajariladigan mashqlarni o’quv jarayoniga adaptiv loyihalash asosida takomillashtirilgan;
jismoniy tarbiya darslarida o’quvchilarda chidamlilikni rivojlantirish modeli didaktik maqsadlarni diagnostik tarzda belgilash, instrumental va yo’naltiruvshi funksiya bilan jismoniy tarbiya fanidagi mazmuniy vazifalarning uzviy bog‘liqligi barqarorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
o’quvshilarda chidamlilikni rivojlantirish jarayonini loyihalash texnologiyasi sport-mashq harakatlarini o’zlashtirishga qaratilgan biotibbiy uzviy bog‘liq ketma-ketlikning pedagogik yaxlitligi va barqaroroligiga vektorli ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Jismoniy tarbiya darslarida o‘quvshilarda shidamlilikni rivojlantirishga asoslangan o‘quv jarayonini loyihalash bo‘yisha olingan natijalar asosida: 
jismoniy tarbiya darslarida o’quvchilarda shidamlilikni rivojlantirish samaradorligi rivojlantiruvchi kognitiv qarashlar intensivligini hisobga olish, baholash funksionalligini bosqichma-bosqich rivojlantirish hamda sport faoliyatidagi barqarorligini uyg‘un ta’minlash va nazorat ko’rsatkichlarini intensiv tahlil asosida takomillashtirishga qaratilgan ma’lumotlar “Srort mahoratini oshirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan. (Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan 233-0019 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada jismoniy tarbiya o’qituvshilari o’quvshilarda shidamlilikni rivojlantirishga asoslangan o’quv jarayonini loyihalash komretensiyalarini rivojlantirish imkoni oshirilgan;
jismoniy tarbiya o’qituvshisida o’quvshilarning shidamlilik jismoniy sifatini rivojlantirish mezonlari kichik va katta fiziologik shiddat zonalarida subkritik tezkorlikda uzluksiz qayta aloqa interfaolligini hisobga olish hamda aralash bajariladigan mashqlarni o’quv jarayoniga adabtiv loyihalash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Sport mahoratini oshirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan berilgan 233-0019 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada shidamlilikka asoslangan o’quv jarayoni sifat va samaradorlik ko’rsatkishlari yaxshilangan;
jismoniy tarbiya darslarida o’quvchilarda chidamlilikni rivojlantirish modeli didaktik maqsadlarni diagnostik tarzda belgilash, instrumental va yo’naltiruvshi funksiya bilan jismoniy tarbiya fanidagi mazmuniy vazifalarning uzviy bog‘liqligi barqarorligi ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Sport mahoratini oshirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan 233-0019 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada o’quvshilarda shidamlilikni rivojlantirish jarayonini loyihalash metodikasini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
o‘quvshilarda chidamlilikni rivojlantirish jarayonini loyihalash texnologiyasi sport-mashq harakatlarini o‘zlashtirishga qaratilgan biotibbiy uzviy bog‘liq ketma-ketlikning pedagogik yaxlitligi va barqaroroligiga vektorli ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Sport mahoratini oshirish” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan 233-0019 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, o‘quvchilarda chidamlilikni rivojlantirishga asoslangan o‘quv mashg‘ulotlarini loyihalash mazmunining samaradorligini oshirishga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish