Sayt test rejimida ishlamoqda

Супиева Бухолида Абдувалиевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш”, 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2020.4.PhD/Ped1922.
Илмий раҳбар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSс.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Ҳакимова Муҳаббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Ибрагимов Аъламжон Амриллоевич, педагогика фанлари доктори (DSс), доцент.
Етакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш бўйича таклифлар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
 тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш жараёни узлуксиз касбий ривожлантиришдаги вариатив ўқув курслари модулларига 3D ва QRли топшириқлар, VR/AR – технологиясига асосланган ўқув ресурслар, видеодарслар ва тренажёрларнинг таркиблаштирилган тоифа даражаларини босқичма-босқич киритиш асосида такомиллаштирилган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини ташкил этишнинг педагогик имкониятлари тезкор алоқа, замон ва макон, жараён ва ҳодисалар, реал ва виртуал ресурсларни компьютерда визуализация қилиш ҳамда юқори натижаларга тез эришиш ва қарор қабул қилиш, тингловчининг истеъмол культини педагогик мазмунга мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини доимий ривожлантиришда бўладиган қизиқиш, тақлид фаолияти ва ҳаракатлар, мустақил ижод, профессионал ва ижодий усул босқичлари ҳамда ижодколрликни ҳаракатлантирувчи эҳтиёж ва когнитив фаоллик мотивацияларини шахсий хусусиятларга адаптив уйғунлаштириш асосида такомиллаштирилган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини ташкил этиш самарадорлиги “VUCA – дунё”сида беқарорлик, ноаниқлик, мураккаблик, иккиланиш нарративлари, сунъий интеллект, жисмоний ва виртуал воқеликнинг конвергенцияси, жараённинг ўзгарувчан хусусиятлари ҳамда “Авлодлар назарияси”ни киритиб мослашувчанлик, эмпатия, билимлар генерациясини босқичма-босқич шакллантириш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида тингловчилар ижодий фаолиятини такомиллаштириш бўйича илмий тадқиқот натижалари:
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш жараёни узлуксиз касбий ривожлантиришдаги вариатив ўқув курслари модулларига 3D ва QRли топшириқлар, VR/AR – технологиясига асосланган ўқув ресурслар, видеодарслар ва тренажёрларнинг таркиблаштирилган тоифа даражаларини босқичма-босқич киритиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетда бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 21 декабрдаги 02-07-4651/04-сон далолатномаси). Натижада узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнларида тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш имкони яратилган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини ташкил этишнинг педагогик имкониятлари тезкор алоқа, замон ва макон, жараён ва ҳодисалар, реал ва виртуал ресурсларни компьютерда визуализация қилиш ҳамда юқори натижаларга тез эришиш ва қарор қабул қилиш, тингловчининг истеъмол культини педагогик мазмунга мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ЁА-1-22 рақамли “Фанларни ўқитишда инновацион педагогик технологияларнинг модернизациялашган тизимини ишлаб чиқиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 21 декабрдаги 02-07-4651/04-сон далолатномаси). Натижада узлуксиз касбий ривожланиш жараёнида тингловчиларнинг ижодкорлик ва креатив фикрлаш каби касбий компетенциялари шакллантириш самарадорлиги ошган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини доимий ривожлантиришда бўладиган қизиқиш, тақлид фаолияти ва ҳаракатлар, мустақил ижод, профессионал ва ижодий усул босқичлари ҳамда ижодколрликни ҳаракатлантирувчи эҳтиёж ва когнитив фаоллик мотивацияларини шахсий хусусиятларга адаптив уйғунлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетда бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 21 декабрдаги 02-07-4651/04-сон далолатномаси). Натижада малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ички ва ташқи мотивациясини бошқариш ва креатив фикрлаш кўникмасини оширишга шароит яратилган;
тингловчиларнинг ижодий фаолиятини ташкил этиш самарадорлиги “VUCA – дунё”сида беқарорлик, ноаниқлик, мураккаблик, иккиланиш нарративлари, сунъий интеллект, жисмоний ва виртуал воқеликнинг конвергенцияси, жараённинг ўзгарувчан хусусиятлари ҳамда “Авлодлар назарияси”ни киритиб мослашувчанлик, эмпатия, билимлар генерациясини босқичма-босқич шакллантириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ЁА-1-22 рақамли “Фанларни ўқитишда инновацион педагогик технологияларнинг модернизациялашган тизимини ишлаб чиқиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 21 декабрдаги 02-07-4651/04-сон далолатномаси). Натижада тингловчиларнинг ижодий фаолиятини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish