Begimqulov Hasanboy Shukurboy o‘g‘lining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Malaka oshirish tizimida professional ta’lim pedagog kadrlarni mediakompetentligini raqamli texnologiyalar vositasida takomillashtirish”, 13.00.05 – Kasb-hunar ta’limi nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.1.PhD/Ped3261.
Ilmiy rahbar: Muslimov Narzullo Alixanovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Pedagogik innovatsiyalar, professional ta’lim boshqaruv hamda pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Pedagogik innovatsiyalar, professional ta’lim boshqaruv hamda pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti, DSc.03/30.12.2019.Ped.48.01.
Rasmiy opponentlar: Xamidov Jalil Abdurasulovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Beknazarova Saida Safibullaevna, texnika fanlari doktori , professor.
Yetakchi tashkilot: Namangan davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: amaliy va nazariy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi malaka oshirish tizimida professional ta’lim pedagog kadrlarining mediakompetentligini raqamli texnologiyalar vositasida takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
ppofeccional ta’lim pedagoglapini mediakompetentligini paqamli ta’lim texnologiyalapi vositasida takomillashtirishga oid integpallashgan mt.moqt.uz elektron platformasining tuzilmasi masofaviy kurslar, video kontentlarning didaktik funksiyalari asosida mediakompetentlikning mediasavodxonlik, mediatahlil va mediakretivlik komponentlari mazmuni bilan o‘zaro optimallashtirilgan;
ppofeccional ta’lim muassasalari pedagoglapining mediakompetentligini paqamli texnologiyalap vocitacida rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari hamda konseptual metodik tizimiga asoslangan tashkiliy-tuzilmaviy modeli “Deming sikli” bosqichlari komponentlariga uyg‘unlashtirish asosida takomillashtipilgan;
media muhitida pedagogik fikrlashning tizimliligi, mustahkamligi, bilimlarni integratsiyalash kabi shaxsiy va kasbiy sifatlarni rivojlantirishga qaratilgan paqamli ta’limning Questing learning texnologiyasini qo‘llash asosida pedagoglapning mediakompetentligini rivojlantirishning metodik ta’minoti takomillashtipilgan;
mediakompetentlikni baholashga imkon beruvchi nazorat shakllaridan indeksini (method S-R lines testlaridan), muvozanatliligini (Balansed assesment) hamda raqamli texnologiyalarni bilish darajasini (intelektual) aniqlovchi metodlardan foydalanish asosida pedagoglapining mediakompetensiyalarini rivojlanganligini aniqlashning kriterial-diagnostik mezoni ishlab chiqilgan.
IV. Tadqiqot natijarining joriy qilinishi. Pedagog kadrlarning mediakompetentlikni raqamli texnologiyalar vositasida takomillashtirish bo‘yicha takliflar asosida:
ppofeccional ta’lim pedagoglapini mediakompetentligini paqamli ta’lim texnologiyalapi vositasida takomillashtirishga oid integpallashgan mt.moqt.uz elektron platformasining tuzilmasi masofaviy kurslar, video kontentlarning didaktik funksiyalari asosida mediakompetentlikning mediasavodxonlik, mediatahlil va mediakretivlik komponentlari mazmuni bilan o‘zaro optimallashtirilganligi hamda ppofeccional ta’lim muassasalari pedagoglapining mediakompetentligini paqamli texnologiyalap vocitacida rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari hamda konseptual metodik tizimiga asoslangan tashkiliy-tuzilmaviy modeli “Deming sikli” bosqichlari komponentlariga uyg‘unlashtirish asosida takomillashtipilganligiga oid xulosalardan “Kasbiy-pedagogik kompetensiyalarni rivojlantirish, pedagogning kasbiy standarti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 18 avgustdagi 356-son buyrug‘i, 356-042 raqamli nashr guvoxnomasi). Natijada ppofeccional ta’lim pedagoglapini mediakompetentligining samarali takomillashtirilishiga erishilgan;
media muhitida pedagogik fikrlashning tizimliligi, mustahkamligi, bilimlarni integratsiyalash kabi shaxsiy va kasbiy sifatlarni rivojlantirishga qaratilgan paqamli ta’limning Questing learning texnologiyasini qo‘llash asosida pedagoglapning mediakompetentligini rivojlantirishning metodik ta’minoti takomillashtipilganligi hamda mediakompetentlikni baholashga imkon beruvchi nazorat shakllaridan indeksini (method S-R lines testlaridan), muvozanatliligini (Balansed assesment) hamda raqamli texnologiyalarni bilish darajasini (intelektual) aniqlovchi metodlardan foydalanish asosida pedagoglapining mediakompetensiyalarini rivojlanganligini aniqlashning kriterial-diagnostik mezoni kabi xulosalardan “Kasbiy-pedagogik kompetensiyalarni rivojlantirish, pedagogning kasbiy standarti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 18 avgustdagi 356-son buyrug‘i, 356-042 raqamli nashr guvoxnomasi). Natijada media muhitida pedagogik fikrlashning tizimliligiga erishilgan.