Sayt test rejimida ishlamoqda

Umarov Djamshed Sayitmuratovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Yangilanayotgan O‘zbekiston sharoitida talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish», 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.2.PhD/Ped3467.
Ilmiy rahbar: Xolikov A’zam Abdusalomovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSs.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Hakimova Muhabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor;  Rahmatova Feruza Abulqosimovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Etakchi tashkilot: Guliston davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi Yangilanayotgan O‘zbekiston sharoitida talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning fuqarolik savodxonligi  turmush tarzidagi o‘zgarishlar transformatsiyasi tendensiyalarida yuzaga kelgan shaxsiy qiziqishlarni yosh xususiyatlari bilan bog‘liq harakatlarni rejalashtirish ko‘nikmalari bilan identivligini moslashtirishga qaratilgan ahloqiy adekvatligni ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish modeli yangi sharoitlarga tezkor moxirona va mustaqil moslashish, madaniy muhit bilan keng muloqat madaniyatni egallash hamda ahloqiy qadriyatlar va shaxsiy sifatlarni o‘zaro adekvat uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish mezonlari ijodiy topshiriqlarni berish, sub’ektiv anglash, axborot tahdidlarga qarshi kurashishning ifodalanganlik tadbirlari va huquqiy qadr-qiymatni ulug‘lashga kreativ yondashish, vaqt va makonda sifatning dinamik o‘zgaruvchanligiga bosqichma-bosqich moslashtirib borish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini ribegilanganlik darajasini baxolash mexanizmi ematsional-mativatsion, infarmatsion-kognitiv faoliyatga doir va akseologik mezonlarni tashxis etishning  refleksiv va proektiv produktivligiga erishishga qaratilgan pedagogik chellenjlarni qo‘llash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Yangilanayotgan O‘zbekiston sharoitida talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish bo‘yicha o‘tkazilgan tadqiqot natijalari asosida:
talabalarning fuqarolik savodxonligi  turmush tarzidagi o‘zgarishlar transformatsiyasi tendensiyalarida yuzaga kelgan shaxsiy qiziqishlarni yosh xususiyatlari bilan bog‘liq harakatlarni rejalashtirish ko‘nikmalari bilan identivligini moslashtirishga qaratilgan ahloqiy adekvatligni ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan KA-1-003-raqamli «Yoshlarda vatanparvarlik dunyoqarashini rivojlantirishning ilmiy-pedagogik texnologiyalari yagona tizimini ishlab chiqish» nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 1 dekabrdagi 02-07-3842/04-son ma’lumotnomasi). Natijada talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish tamoyillarining pedagogik imkoniyatlari kengaytirishga sharoit yaratilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish modeli yangi sharoitlarga tezkor moxirona va mustaqil moslashish, madaniy muhit bilan keng muloqat madaniyatni egallash hamda ahloqiy qadriyatlar va shaxsiy sifatlarni o‘zaro adekvat uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124-raqamli «Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish» nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 1 dekabrdagi 02-07-3842/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning sub’ektli-ahloqiy yondashuv asosida talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlarini kengaytirishga erishilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish mezonlari ijodiy topshiriqlarni berish, sub’ektiv anglash, axborot tahdidlarga qarshi kurashishning ifodalanganlik tadbirlari va huquqiy qadr-qiymatni ulug‘lashga kreativ yondashish, vaqt va makonda sifatning dinamik o‘zgaruvchanligiga bosqichma-bosqich moslashtirib borish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan KA-1-003-raqamli «Yoshlarda vatanparvarlik dunyoqarashini shakllantirishning ilmiy-pedagogik texnologiyalari yagona tizimini ishlab chiqish» nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 1 dekabrdagi 02-07-3842/04-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning sub’ektli-axloqiy yondashuv asosida talabalarning fuqarolik savodxonligini strukturaviy komponentlarini takomillashtirishga imkon yaratilgan;
talabalarning fuqarolik savodxonligini ribegilanganlik darajasini baxolash mexanizmi ematsional-mativatsion, infarmatsion-kognitiv faoliyatga doir va akseologik mezonlarni tashxis etishning  refleksiv va proektiv produktivligiga erishishga qaratilgan pedagogik chellenjlarni qo‘llash asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124-raqamli «Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish» nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 1 dekabrdagi 02-07-3842/04-son ma’lumotnomasi). Natijada sub’ektli-axloqiy yondashuv asosida talabalarning fuqarolik savodxonligini rivojlantirish modelini takomillashtirish imkoni yaratilgan. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish