Sayt test rejimida ishlamoqda

Латипов Илёс Мустафоевичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): «Бўлажак тиббиёт ҳамшираларида касбий компетентлик ҳақидаги тасаввурларни     шакллантиришнинг ижтимоий-психологик омиллари» 19.00.05 – Ижтимоий психология. Этнопсихология (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2018.3.PhD/Psi87.
Илмий раҳбар: Баротова Дилафрўз Шарифовна, психология фанлари доктори, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02
Расмий оппонентлар: Умаров Бахриддин Мингбоевич, психология фанлар доктори, профессор; Уразбаева Дилбар Абдуллаевна психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент; 
Етакчи ташкилот: Тошкент давлат шарқшунослик университети
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак тиббиёт ҳамшираларида  касбий компетентлик ҳақидаги тасаввурларни шакллантиришнинг ўзига хос  ижтимоий-психологик омилларини тадқиқ қилиш ва амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.  
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак тиббиёт ҳамшираларининг касбий компетентлигини шаклланишида тафаккур мослашувчанлигининг креативлик функцияси билан уйғун ҳолда ҳиссий соҳада дифференциал намоён бўлишига мувофиқ коммуникатив ва аутопсихологик омиллар интеграцияси муҳим омил эканлиги далилланган;
тиббиёт ҳамшираларининг касбий фаолиятига социал омилларнинг таъсири натижасида мулоқотчанлик, ижтимоий-перцептив, аутопсихологик хусусиятларнинг интегратив намоён бўлиши туфайли касбий компетентлик мезонлари орасида дифференциал фарқлар мавжудлиги далилланган;
бўлажак тиббиёт ҳамшираларида касбий компетентликни намоён бўлишида мулоқотдаги тўсиқларни енгишга йўналганликнинг социал интеллект негизида “Мен” билан идентив ривожланиши туфайли коммуникатив конформизмга йўналганликнинг устувор характерга эга эканлиги исботланган;
бўлажак тиббиёт ходимлари касбий компетентлигини ривожлантиришда иродавий, эмоционал, коммуникатив хусусиятларни когнитив, хулқий, ҳиссий жиҳатларга интеграциялаш муҳимлигига кўра аутопсихологик компетентликни шакллантириш зарурлиги далилланган.
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак  тиббиёт ҳамшираларида касбий компетентлик ҳақидаги тасаввурларини шакллантириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:  
бўлажак тиббиёт ҳамшираларининг касбий компетентлигини шаклланишида тафаккур мослашувчанлигининг креативлик функцияси билан уйғун ҳолда ҳиссий соҳада дифференциал намоён бўлишига мувофиқ коммуникатив ва аутопсихологик омиллар интеграцияси муҳим омил эканлиги далилланганлигига оид хулоса ва таклифлар  Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сонли буйруғига асосан “Шахслараро муносабатлар психологияси” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон, Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2022 йил 2 ноябрдаги 08-34270-сон маълумотномалари). Натижада бўлғуси амалиётчи психологларнинг касбий тайёргарлик даражаси сифат жиҳатдан такомиллаштирилган ва ўқув жараёнларини самарадорлигини оширишга эришилган;
тиббиёт ҳамшираларининг касбий фаолиятига социал омилларнинг таъсири натижасида мулоқотчанлик, ижтимоий-перцептив, аутопсихологик хусусиятларнинг интегратив намоён бўлиши туфайли касбий компетентлик мезонлари орасида дифференциал фарқлар мавжудлигини асословчи илмий хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сонли буйруғига асосан “Касб психологияси” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон, Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2022 йил 2 ноябрдаги 08-34270-сон маълумотномалари). Натижада бўлғуси тиббиёт ҳамшираларининг касб психологияси йўналишини ўқитишда назария ҳамда амалиёт узвийлиги таъминлашга эришилган;
бўлажак тиббиёт ҳамшираларида касбий компетентликни намоён бўлишида мулоқотдаги тўсиқларни енгишга йўналганликнинг социал интеллект негизида “Мен” билан идентив ривожланиши туфайли коммуникатив конформизмга йўналганликнинг устувор характерга эга эканлиги исботланган хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон буйруғига асосан “Умумий психодиагностика” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон, Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2022 йил 2 ноябрдаги 08-34270-сон маълумотномалари). Натижада бўлажак тиббиёт ҳамшираларини фаолиятга доир, билим, малака, кўникма ва компетенцияларини ошишига хизмат қилган; 
бўлажак тиббиёт ходимлари касбий компетентлигини ривожлантиришда иродавий, эмоционал, коммуникатив хусусиятларни когнитив, хулқий, ҳиссий жиҳатларга интеграциялаш муҳимлигига кўра аутопсихологик компетентликни шакллантириш зарурлигига оид таклифлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон буйруғига асосан “Ижтимоий психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-71-а сон, Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2022 йил 2 ноябрдаги 08-34270-сон маълумотномалари). Натижада бўлажак тиббиёт ҳамшираларида касбий  компетентликнинг  ривожланишига таъсир этувчи ижтимоий тасаввурларни  шакллантириш имконияти яратилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish