Sayt test rejimida ishlamoqda

Ражабов  Адҳам  Умарқуловичнинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон


I.Умумий маълумотлар. 
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Tалабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини интегратив ёндашув асосида такомиллаштириш” (Бошланғич таълим мисолида), 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.1.PhD/Ped3155.  
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Қарши давлат университети. 
Илмий раҳбар: Нуруллаева Шахло Уктамовна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Қарши давлат университети, PhD.03/04.06.2020.Ped.70.02. 
Расмий оппонентлар: Уразова Марина Батировна, педагогика фанлари доктори  (DSc), профессор; Ҳамраев Алижон Рўзиқулович, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор.
Етакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети      
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини интегратив ёндашув асосида такомиллаштиришдан иборат. 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
замонавий таълим жараёнида субъектлараро, субъектлар ичидаги, шахслараро ва шахсий интеграциянинг ўзаро таъсири натижасида амалга ошириладиган талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини такомиллаштиришнинг назарий асоси сифатида интегратив ёндашув мазмунининг мантиқий-услубий ва умумий-назарий муаммолари аниқлаштирилган;
 интеграл ёндашув асоси (ғоялар, воситалар, услублар, фаолиятнинг турли тузилмаларининг умумийлиги, объектларнинг ўзига хос хусусиятлари) ва фаолиятнинг яхлитлигини таъминлашда асосий ғояларни ривожлантириш модели замонавий педагогиканинг акцентуацияси асосида ташкилий-педагогик, методик, психологик шарт-шароитлари такомиллаштирилган;
 талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигининг босқичлари ривожлантирувчи таълимнинг устувор тамойиллари (шахсга йўналтирилганлик, индивидуаллик, субъективлик, плюрализм) ва педоцентризм ғояларини (инсонпарварлик, маданий диалог, дидактик фаолликни жадаллаштириш) интегратив таълимнинг муаммоли, мавзули шакллари билан қайта алоқаси  дифференциация ва кўп даражалилик асосида такомиллаштирилган; 
 талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигининг дидактик таъминоти ахборотлар билан ишлаш компетенциясини ривожлантиришга қаратилган инновацион таълим технологиялари ҳамда талабаларни антиномия қобилиятларини ривожлантирувчи бинар-диалогли маърузалар ва интегратив амалий машғулотлар асосида такомиллаштирилган. 
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини интегратив ёндашув асосида такомиллаштириш бўйича тадқиқот натижалари асосида:
замонавий таълим жараёнида субъектлараро, субъектлар ичидаги, шахслараро ва шахсий интеграциянинг ўзаро таъсири натижасида амалга ошириладиган талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини такомиллаштиришнинг назарий асоси сифатида интегратив ёндашув мазмунининг мантиқий-услубий ва умумий-назарий муаммолари, талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигининг босқичлари ривожлантирувчи таълимнинг устувор тамойиллари (шахсга йўналтирилганлик, индивидуаллик, субъективлик, плюрализм) ва педоцентризм ғояларини (инсонпарварлик, маданий диалог, дидактик фаолликни жадаллаштириш) интегратив таълимнинг муаммоли, мавзули шакллари билан қайта алоқаси  дифференциация ва кўп даражалилик асосида такомиллаштиришга доир амалий тавсиялар “Технология ўқитиш методикаси” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 23 ноябрдаги 500-117-сон  гувоҳномаси). Натижада бошлангич таълим йўналиши фанларига интегратив ёндашувнинг фалсафий жиҳатларини таҳлил қилиш асосида таълим жараёнида фойдаланиш имкониятларини ривожлантиришга эришилган;
  интеграл ёндашув асоси (ғоялар, воситалар, услублар, фаолиятнинг турли тузилмаларининг умумийлиги, объектларнинг ўзига хос хусусиятлари) ва фаолиятнинг яхлитлигини таъминлашда асосий ғояларни ривожлантириш модели замонавий педагогиканинг акцентуацияси асосида ташкилий-педагогик, методик, психологик шарт-шароитларини такомиллаштиришга доир таклифлардан Давлат илмий-техника дастурлари доирасидаги Низомий номидаги ТДПУнинг ПЗ-20170930223 рақамли “Демократик ва ҳуқуқий жамиятни ривожлантиришда ёшлар ижтимоий фаоллигини ошириш механизмини такомиллаштириш” мавзусидаги амалий тадқиқот лойиҳасида фойдаланилган (Низомий номидаги ТДПУнинг 2022 йил 05 августдаги 02-07-4108/04-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг назарий-методик тайёргарлигини такомиллаштириш методикаси моделини яратишга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish