Sayt test rejimida ishlamoqda

Жуманов Ахмаджон Мирзаевич
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисосликлар шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Кимё” курсини интегратив такомиллаштириш асосида бўлажак биология ўқитувчиларининг касбий-методик тайёргарлигини ривожлантириш (олий таълим муассасалари мисолида),13.00.02-Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (кимё) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2022.2. PhD/Ped3548.
Илмий раҳбарлар: Нишонов Миркозим техника фанлари номзоди, профессор. 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Қўқон давлат педагогика институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Фарғона давлат университети, PhD.03/30.12.2019.К.05.01.
Расмий оппонентлар: Норбўтаев Хўшбоқ Бобоназарович, педагогика фанлари доктори, доцент; Алимова Фарзона Абдукамоловна, педагогика фанлари номзоди, доцент.
Етакчи ташкилот номи: Наманган давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади “Кимё” курсини интегратив такомиллаштириш асосида биолог бакалаврларнинг касбий-методик тайёргарлигини ривожлантиришдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий янгилиги қуйидагилардан иборат:
биология таълим йўналишида “Кимё”  курсини интегратив такомиллаштиришнинг педагогик-психологик имкониятлари (дидактик, методик, фактик, назарий, амалий) касбий-методик тайёргарликнинг табиий-илмий билиш тамойиллари, илмий билиш усуллари  ва талабаларнинг гностик фаолиятига устиворлик бериш асосида аниқлаштирилган;
биолог-бакалаврларнинг касбий-методик компетентлигини ривожлантиришда яхлит табиий-илмий  тасаввурни таркиб топтириш механизми мақсад, жараён, натижа компонентларининг интеграл таълим технологияларига мувофиқ  маъруза ва лаборатория машғулотларида мотивацион, рефлексив, дидактик омилларга устуворлик бериш орқали такомиллаштирилган; 
биолог-бакалаврларнинг касбий-методик тайёргарлигини коллаборатив ёндашувга мувофиқ синхрон ривожлантиришнинг методикаси интегратив ёндашув мазмунида унверсал-синтетик  билимлар ва универсал-функционал ижодий фаолият тажрибасини таркиб топтириш асосида такомиллаштирилган;
биология йўналиши талабаларининг “Кимё” курси юзасидан касбий-методик тайёргарлигини ривожлантиришга доир интегратив назорат топшириқларини вариатив қўллаш, касбий фаолиятда ностандарт педагогик вазифаларни ижодий ҳал этиш асосида табиий-илмий саводхонликни ривожлантириш имкониятлари аниқлаштирилган.
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Биология ўқитувчилари тайёрлайдиган олий таълим муассасаларида кимёни интегратив асосида ўқитишга оид тадқиқот натижалари асосида: 
биология таълим йўналишида “Кимё”  курсини интегратив такомиллаштиришнинг педагогик-психологик имкониятлари (дидактик, методик, фактик, назарий, амалий) касбий-методик тайёргарликнинг табиий-илмий билиш тамойиллари, илмий билиш усуллари  ва талабаларнинг гностик фаолиятига устиворлик бериш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялари “Кимё” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2012 йил 14 мартдаги 107-сон буйруғи, 107-152 - сон нашр гувоҳномаси). Натижада талабаларда интегратив мазмундаги билим, кўникма ва малакаларнинг шаклланишига эришилган;
биолог-бакалаврларнинг касбий-методик компетентлигини ривожлантиришда яхлит табиий-илмий  тасаввурни таркиб топтириш механизми мақсад, жараён, натижа компонентларининг интеграл таълим технологияларига мувофиқ маъруза ва лаборатория машғулотларида мотивацион, рефлексив, дидактик омилларга устунлик бериш орқали такомиллаштиришга оид таклифлари “Кимё” ўқув қўлланмасини тайёрлашда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2018 йил 25 августдаги 744-сон буйруғи, 744-064-сон нашр гувохномаси). Натижада, талабаларда табиий-илмий дунёқарашни таркиб топтириш орқали, фанга доир компетенцияларини ривожлантириш имкониятини берган;
биолог-бакалаврларнинг касбий-методик тайёргарлигини коллаборатив ёндашувга мувофиқ синхрон ривожлантиришнинг методикаси интегратив ёндашув мазмунида унверсал-синтетик билимлар ва универсал-функционал ижодий фаолият тажрибасини таркиб топтириш; биология йўналиши талабаларининг “Кимё” курси юзасидан касбий-методик тайёргарлигини ривожлантиришга доир интегратив назорат топшириқларини вариатив қўллаш, касбий фаолиятда ностандарт педагогик вазифаларни ижодий ҳал этиш асосида табиий–илмий саводхонликни ривожлантириш имкониятларини орттиришга доир тавсиялари “Кимё” дарслиги мазмунига  сингдирилган ва амалиётга жорий этилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2019 йил 20 июлдаги 654-сонли буюриғи). Натижада, талабаларнинг касбий-методик тайёргарлигини интегратив такомиллаштиришнинг дидактик имконияти кенгайтирилган ҳамда талабаларда амалий компетентликни рағбатлантиришга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish