Sayt test rejimida ishlamoqda

Юсупова Камола Нуриддиновнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Ўқувчиларда креативлик компетенциясини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш (Педагогика коллежлари мисолида)”, 13.00.05 – Касб-ҳунар таълими назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2022.3.PhD/Ped2359.
Илмий раҳбар: Джураев Рисбай Хайдарович, педагогика фанлари доктори, академик.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Педагогик инноватциялар, профессионал таълим бошқарув ҳамда педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи: Педагогик инновациялар, профессионал таълим бошқарув ҳамда педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти, DSc.03/30.12.2019.Ped 48.01. 
Расмий оппонентлар: Олимов Қаҳрамон Танзилович, педагогика фанлари доктори, профессор; Хакимов Жамшид Октямович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: “Тошкент ирригатция ва қишлоқ хўжалигини механизациялаш мухандислари институти” миллий тадқиқот университети.
Диссертация йўналиши: амалий ва назарий аҳамиятга молик.
II.Тадқиқотнинг мақсади педагогика коллежлари ўқувчиларида креатив компетенцияларни ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ўқувчиларининг ижтимоий-психологик хусусиятларидан келиб чиқиб, ихтирочилик муаммоларини хал қилиш назариясига асосланган креатив адаптив, креатив йўналтирувчи, креатив изланувчи, интелектуал креатив каби босқичларни оптималлаштириш орқали педагогнинг креатив компетенцияси тузилмаси ишлаб чиқилган;
интерфаол-методик характердаги муаммоли вазиятлар ҳамда “Тоза китоб”, “Тасодифий сўзларнинг ўзаро боғлиқлиги”, “Ўйлаб топилган персонажлар” усулларини яратиш натижасида амалий топшириқларни бирлигини ўзида яхлит акс эттирган сигнификацион кўникмалар ва креативлик компетенциясини ривожлантириш методикаси такомиллаштирилган;
ўқувчиларининг тадқиқотчилик, ихтирочилик, рационализаторлик қобилиятларини шакллантиришга қаратилган интерфаол-методик лойиҳа, креатив усуллар ва “TRIZ” технологиясидан мажмуавий фойдаланиш асосида  “Бадиий ижодий фаолият”, “МТТда ижодий ривожланиш” модулларини ташкилий-дидактик таъминот такомиллаштирилган;
мослашувчанлик, ўзига хослик, ижодкорлик, мезонлари таркибига мулоқот ва ташкилотчилик, педагогик импровизация, ноодатий тафаккур мезонларини киритиш орқали педагогнинг креатив компетенциясини баҳолаш воситалари такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Педагогика коллежлари ўқувчиларининг креативлик компетенциясини ривожлантириш методикаси бўйича олинган илмий натижалар ва ишлаб чиқилган таклифлар асосида:
ўқувчиларининг ижтимоий-психологик хусусиятларидан келиб чиқиб, ихтирочилик муаммоларини хал қилиш назариясига асосланган креатив адаптив, креатив йўналтирувчи, креатив изланувчи, интелектуал креатив каби босқичларни аниқлаштиришга оид таклифлар педагогика коллежларининг “4.11.02.02-Мактабгача таълим тарбиячиси” ва “4.11.02.01- Мактабгача таълим ёрдамчи тарбиячиси” йўналишилари малака талабларини ишлаб чиқишда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 12 сентябрдаги 89.05.76-сон маълумотномаси). Натижада ўқувчиларнинг креатив компетенциялари ривожлантириш мазмуни такомиллаштирилган;
ўқувчиларнинг креативлик компетенциясини ривожлантиришга қаратилган “Тоза китоб”, “Тасодифий сўзларнинг ўзаро боғлиқлиги”, “Ўйлаб топилган персонажлар” муаллифлик методлари Тошкент педагогика коллежи, Бўка педагогика коллежи, Гулистон педагогика коллежи, Наманган педагогика коллежида “Бадиий ижодий фаолият”, “МТТда ижодий ривожланиш” фанлари мазмунини такомиллаштиришда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 12 сентябрдаги 89.05.76-сон маълумотномаси). Натижада педагогика коллежларида таълим жараёнида фойдаланиладиган ўқитиш усуллари ва воситалари такомиллаштирилган;
педагогика коллежлари ўқувчиларининг креатив компетентлигини  ривожлантиришга қаратилган интерфаол-методик лойиҳа, креатив усуллар ва “TRIZ” технологиясидан мажмуавий фойдаланишга доир таклифлар “МТТда ижодий ривожлантириш” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 12 сентябрдаги 89.05.76-сон маълумотномаси). Натижада педагогика коллежлари ўқувчиларини креатив компетентлигини ривожлантиришнинг диактик такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish