Sayt test rejimida ishlamoqda

Таджибаева Шохида Абдуразаковнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш педагогик шарт-шароитлари», 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2019.2.PhD/Ped881. 
Илмий раҳбар: Абдуллаева Шахзода Абдуллаевна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети,  DSс.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Ҳакимова Муҳаббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори;  Содиқов Улуғбек, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Самарқанд давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш педагогик шарт-шароитларини аниқлаш юзасидан тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
 таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларни олдини олишнинг педагогик шартлари ўқувчиларда ижодий мунозаралар ва тортишувлар ҳақидаги ижобий позицияни қатъий қарор топтириш, муросаа маданиятини узлуксиз шакллантириш, коммуникатив компетенцияларини таълимий мақсадлар мазмунига мос ривожлантириш асосида такомиллаштирилган; 
умумий ўрта таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш модели таълим субъектларининг шахсий фазилатлари, ёши, индивидуал-психологик хусусиятлари, ижтимоий ҳолати, шахсий йўналганлиги ҳамда диагностик ва коррекцион кўрсаткичлари эксперт матрицасини интенсив қўллаш асосида такомиллаштирилган;
таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларни олдини олиш технологияси умумий ўрта таълим субъектларининг ўзаро муносабатларида низо ва ихтилоф юзага келиши объектив сабаблари ва ностандарт кўринишлари интеграциясини  босқичма-босқич аниқлаштириш ҳамда ижодкорлик компетенцияларини баҳолаш мезонлари асосида такомиллаштирилган;
таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олишнинг педагогик шарт-шароитлари муросаа маданияти, коррекцион-ривожлантирувчи ҳаракатлар  фаолиятни ижтимоий муносабатлар билан изчил интеграциялаш ҳамда ахлоқий меъёрларга оид тарбиявий челенжларни қўллаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Умумий ўрта таълим таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш юзасидан ишлаб чиқилган услубий ва амалий таклифлар асосида:
таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларни олдини олишнинг педагогик шартлари ўқувчиларда ижодий мунозаралар ва тортишувлар ҳақидаги ижобий позицияни қарор топтириш, муросаа маданиятини шакллантириш, коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш жараёнларининг педагогик-психологик хусусиятлари  ҳамда таълим субъектларининг фаол мониторинг даражасини мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид маълумотлар Ўзбекистон Педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган ФЗ-2016-0910202206 рақамли “Вояга етмаганлар орасида жиноятчилик ва ҳуқуқбузарликка мойил ўқувчиларни тарбиялашнинг ижтимоий-педагогик технологиялари” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда амалда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 июндаги 02-07-1637/04-сон маълумотномаси). Натижада мавзуга доир атамаларини замонавий фан тадқиқотлари асосида илмий-педагогик жиҳатдан асослашга эришилган.
умумий ўрта таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш модели таълим субъектларининг шахсий фазилатлари, ёши, индивидуал-психологик хусусиятлари, ижтимоий ҳолати, шахсий йўналганлигини  шахсий қадриятлар тузилмаси  интеграцияси ҳамда диагностик ва коррекцион кўрсаткичлар эксперт матрицасини қўллаш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар Ўзбекистон Педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган И-ОТ-2019-8 сонли «Табиий фанлар (физика ва биология) бўйича янги авлод электрон ўқув қўлланмаларини яратиш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда амалда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 июндаги 02-07-1637/04-сон маълумотномаси). Натижада педагогик конфликтология методларини таснифлаш технологияларини такомиллаштиришга имкон яратилган.
таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларни олдини олиш технологияси умумий ўрта таълим субъектларининг ўзаро муносабатларида низо ва ихтилоф юзага келиши объектив сабаблари ва ностандарт кўринишлари интеграциясини  босқичма-босқич аниқлаштириш ҳамда ижодкорлик компетенцияларини баҳолаш мезонлари асосида такомиллаштиришга доир таклифлар Ўзбекистон Педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган ФЗ-2016-0910202206 рақамли “Вояга етмаганлар орасида жиноятчилик ва ҳуқуқбузарликка мойил ўқувчиларни тарбиялашнинг ижтимоий-педагогик технологиялари” номли инновацион грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда амалда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 июндаги 02-07-1637/04-сон маълумотномаси). Натижада умумий ўрта таълим муассасалари субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олиш моделини такомиллаштиришга шароит яратилган;
таълим субъектлари орасида ихтилоф ва низоларнинг олдини олишнинг педагогик шарт-шароитлари муросаа маданияти, коррекцион-ривожлантирувчи ҳаракатлар  фаолиятни ижтимоий муносабатлар билан интеграциялаш ҳамда ахлоқий меъёрларга оид тарбиявий челенжларни қўллаш асосида такомиллаштиришга доир ишланмалар Ўзбекистон Педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган И-ОТ-2019-8-сонли «Табиий фанлар (физика ва биология) бўйича янги авлод электрон ўқув қўлланмаларини яратиш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда амалда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 июндаги 02-07-1637/04-сон маълумотномаси). Натижада педагогик жамоада ихтилоф ва низоларни бартараф этишга йўналтирилган электрон таълимий ресурсларни ишлаб чиқишга эришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish