Sayt test rejimida ishlamoqda

Бобоев Л Кадрхужа Джураходжаевичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Автодилер корхоналарида маркетинг стратегияларидан фойдаланишни такомиллаштириш (“LADA Uzbekistan” бренди мисолида)”, 08.00.11 – Маркетинг (иқтисодиёт фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2022.1.PhD/Iqt1923.
Илмий раҳбар: Эшов Мансур Пулатович, иқтисодиёт фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат иқтисодиёт университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Тошкент давлат иқтисодиёт университети, DSc.03/30.12.2020.I.16.02.
Расмий оппонентлар: Бекмуродов Адхам Шарипович, иқтисодиёт фанлари доктори, профессор; Акромов Тоҳир Абирахмонович, иқтисодиёт фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: “Тошкент давлат транспорт университети”
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: автодилер корхоналарида маркетинг стратегияларидан фойдаланишни такомиллаштириш бўйича таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
Ўзбекистон миллий автомобиль бозоридаги истеъмолчилар маданий-психологик «портрети»нинг ўртача қиймати 75,8% даражасида эканлиги аниқланиб, унинг асосида «LADA Uzbekistan» брендининг моделлар қаторини дифференциациялаш дастури ишлаб чиқилган;
«full service» пакетига эга бўлган чегирмали «test drive» ҳамда модели ва юрган масофасидан қатъий назар универсал «trade-in» механизмларини кўзда тутувчи маркетингни силжитиш стратегияси таклиф этилган;
саноат кооперациясининг эҳтиёт қисмларни лицензия бермаган ҳолда маҳаллий ишлаб чиқарувчиларга буюртма бериш (ODM) тизимини жорий қилиш ҳисобига “LADA Uzbekistan” бренди автомобиллари таннархини ўртача 6,6 фоизга камайтиришни кўзда тутувчи нарх стратегияси таклиф этилган;
«LADA Uzbekistan» бренди савдо ҳажмининг нормал, оптимистик ва критик сценарийларга асосланган 2026 йилгача прогноз кўрсаткичлари ишлаб чиқилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши.
Автодилер корхоналарида маркетинг стратегияларидан фойдаланишни такомиллаштириш бўйича ишлаб чиқилган таклифлар асосида:
Ўзбекистон миллий автомобиль бозоридаги истеъмолчилар маданий-психологик «портрети»нинг ўртача қиймати 75,8% даражасида эканлиги аниқланиб, унинг асосида «LADA Uzbekistan» брендининг моделлар қаторини дифференциациялаш дастури бўйича таклифи «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖ фаолиятига жорий этилган (Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлигининг 2022 йил 9 мартдаги 02-14/-02110-сон маълумотномаси). Мазкур таклифнинг амалиётга татбиқ этилиши натижасида «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖнинг 2021 йил сентябрь-декабрь ойларида харидорлар орасида оммабоп бўлган оқ, кул ранг ва қора ранглардаги автомобилларни етказиб бериш 136 фоизга ошган, «sports & deluxe» тюнинг усулида қўшимча ишлов берилган моделларни буюртма асосида сотиш йўлга қўйилган, шунингдек, «седан» ва «универсал» тоифасидаги автомобиллар савдоси 161,3 фоизга ошган;
«full service» пакетига эга бўлган чегирмали «test drive» ҳамда модели ва юрган масофасидан қатъий назар универсал «trade-in» механизмларини кўзда тутувчи маркетингни силжитиш стратегияси бўйича таклифи «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖ корхонаси фаолиятига жорий этилган (Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлигининг 2022 йил 9 мартдаги 02-14/-02110-сон маълумотномаси). Мазкур таклифнинг жорий этилиши натижасида «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖ корхонаси автомобиллар савдоси 2021 йилнинг ноябрь ойи 10,6 млрд сўмни ташкил этиб, ойлик ўртача савдо ҳажмига нисбатан 298,3 фоизга ошишига эришилди
саноат кооперациясининг эҳтиёт қисмларни лицензия бермаган ҳолда маҳаллий ишлаб чиқарувчиларга буюртма бериш (ODM) тизимини жорий қилиш ҳисобига “LADA Uzbekistan” бренди автомобиллари таннархини ўртача 6,6 фоизга камайтиришни кўзда тутувчи нарх стратегияси бўйича таклифи Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлиги Геология, тоғ-кон саноати, металлургия, машинасозлик ва қурилиш материаллари бошқармаси фаолиятига жорий қилинган (Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлигининг 2022 йил 9 мартдаги 02-14/-02110-сон маълумотномаси). Мазкур таклифнинг амалиётга татбиқ этилиши натижасида «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖнинг «Vesta», «X-Ray» ва «Largus»  моделларини «CBU» (complete build-up), яъни дилерлик ҳуқуқи асосида тайёр автомобилларни импорт қилиш ва ички бозорга сотиш  амалиётини босқичма босқич қисқартириш бошланиб, 2022 йил 1 январь ҳолатига импорт ҳажмини қарийб 42,4 фоизга камайтиришга эришилди ҳамда Жиззах вилоятидаги йиғиш майдонида «Vesta», «X-Ray» ва «Largus» моделларини маҳаллийлаштиришнинг янги «SKD» (йирик узелли қисмларни йиғиш) усулида ишлаб чиқариш йўлга қўйилди. Корхонада энг замонавий роботлаштирилган конвейер линиялари ўрнатилиб, унинг негизида 233 та янги иш ўрни яратилди ҳамда пировардида 2022 йил 1 январь ҳолатига жами 32,7 млрд. сўмлик 197 дона автомобиль ишлаб чиқарилган.
«LADA Uzbekistan» бренди савдо ҳажмининг нормал, оптимистик ва критик сценарийларга асосланган 2026 йилгача прогноз кўрсаткичлари бўйича таклифи  «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖ фаолиятига жорий этилган (Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлигининг 2022 йил 9 мартдаги 02-14/-02110-сон маълумотномаси).  Мазкур илмий янгиликни амалиётга жорий этилиши натижасида «LADA Uzbekistan» бренди таъсисчиси «Roodell» МЧЖнинг 2026 йилгача бўлган стратегик йўл харитаси ишлаб чиқилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish