Sayt test rejimida ishlamoqda

Мамадиярова Дилфуза Умирзақовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Бўлажак умумий амалиёт шифокорлари касбий стресси профилактикасининг ижтимоий-психологик хусусиятлари”, 19.00.05 – Ижтимоий психология. Этнопсихология (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2020.4.PhD/P216.
Илмий раҳбар: Мухамедова Муяссар Гафурджановна, тиббиёт фанлари доктори, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий университети, DSc.03/30.12.2019.P.01.07.
Расмий оппонентлар: Абдуллаева Шоира Хамидовна, психология фанлари доктори (DSc), профессор; Арапбаева Дамегул Курбановна, психология фанлари номзоди, доцент.
Етакчи ташкилот: Тошкент тиббиёт академияси.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади умумий амалиёт шифокорларида касбий стресс ривожланиши ижтимоий-психологик хусусиятларини баҳолашни такомиллаштиришга қаратилган таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
умумий амалиёт шифокорларининг психоэмоционал ҳолатини белгиловчи касбий стресс ривожланишига салбий таъсир қилувчи ёш категорияси, касбий фаолият стажи, иш ҳажмининг мураккаблиги ва доимий юқори маъсулият ҳисси касбий ривожланишдаги стрессли вазият кўрсаткичлари омили эканлиги асосланган;
бўлажак шифокорларининг даволаш амалиётида фаолият самарадорлиги пасайишини келтириб чиқарувчи касбий ўз-ўзини англаши пастлиги, адаптация салоҳиятининг қуйи даражадалилиги,  вазиятли хавотир ва психоэмоционал ҳолатларига тушишини олдини олишни психологик тренинг, диалог, кейс-маслаҳатлашув технологияларини қўллаш такомиллаштирилган;
амалиёт жараёнида  шифокорнинг адаптация салоҳиятини яхшилашга имкон берувчи коммуникатив назорат, иродавий сифатларни такомиллаштириш, касбга позитив ёндашув, беморни перцептив англаш индивидуал психологик хусусиятларни ривожлантириш очиб берилган;
шифокорнинг  когнитив хулқ-атвор ёндашувга асосланган стрессга бардошлилик, стрессни бошқариш, касбий йўналганликни оширувчи психологик машғулотларнинг самарадорлиги исботланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак умумий амалиёт шифокорлари касбий стресси профилактикасининг ижтимоий-психологик хусусиятлари бўйича олинган натижалар асосида:
умумий амалиёт шифокорларининг психоэмоционал ҳолатини белгиловчи касбий стресс ривожланишига салбий таъсир қилувчи ёш категорияси, касбий фаолият стажи, иш ҳажмининг мураккаблиги ва доимий юқори маъсулият ҳисси касбий ривожланишдаги стрессли вазият кўрсаткичлари омили эканлигига доир хулосалардан Тошкент давлат педагогика университетининг 2020 йил 13-майдаги П-М-5в-сон буйруғи билан Психология ўқув-илмий марказининг «Шахслараро муносабатлар психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университетининг Психология ўқув-илмий марказининг 2020 йил 13 майдаги П-М-5в-сон маълумотномаси). Натижада тингловчилар амалиётчи психологлар фаолиятида касбий камолотнинг ривожланиши, илмий, ўқув-методик таъминотни бойитиш ва касбий мулоқот самарадорлигини таъминлашга хизмат қилган;
бўлажак шифокорларининг даволаш амалиётида фаолият самарадорлиги пасайишини келтириб чиқарувчи касбий ўз-ўзини англаши пастлиги, адаптация салоҳияти қуйи даражаси,  вазиятли хавотир ва психоэмоционал ҳолатларига тушишини олдини олишни психологик тренинг,диалог,кейс-маслаҳатлашув технологияларини қўллашга доир хулосалардан  Тошкент давлат педагогика университетининг 2020 йил 13 - майдаги П-М-5в-сон буйруғи билан Психология ўқув-илмий марказининг «Касб психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университетининг Психология ўқув-илмий марказининг 2020 йил 13 майдаги П-М-5в-сон маълумотномаси). Натижада умумий амалиёт шифокорларида ташқи стрессор ва ички детерминантларини субъектив баҳолаш шароитида стрессорлар сифатида пайдо бўлишини баҳолаш имконини берган;
амалиёт жараёнида  шифокорнинг адаптация салоҳиятини яхшилашга имкон берувчи коммуникатив назорат, иродавий сифатларни такомиллаштириш, касбга позитив ёндашув, беморни перцептив англаш индивидуал психологик хусусиятларни ривожлантиришга доир хулосалардан Тошкент давлат педагогика университетининг 2020 йил 13-майдаги П-М-5в-сон буйруғи билан Психология ўқув-илмий маркази «Касб психодиагностикаси ва психокоррекцияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университетининг Психология ўқув-илмий марказининг 2020 йил 13 майдаги П-М-5в-сон маълумотномаси). Натижада соҳа вакилларида касбий стрессга бардошлилиги бўйича психологик профилактик ишларни ташкилаштириш механизмлари кучайтирилган;
шифокорнинг когнитив хулқ-атвор ёндашувга асосланган стрессга бардошлилик, стрессни бошқариш, касбий йўналганликни оширувчи  психологик машғулотларнинг самарадорлигига доир хулосалардан Тошкент давлат педагогика университетининг 2020 йил 13-майдаги П-М-5в-сон буйруғи билан Психология ўқув-илмий маркази «Касб психодиагностикаси ва психокоррекцияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университетининг Психология ўқув-илмий марказининг 2020 йил 13 майдаги П-М-5в-сон маълумотномаси). Натижада бу психодиагностик баҳолаш синамалари асосида шакллантирилган психологик касбий портрет тузиш сифати ва самарадорлигини таъминлаш имконини берган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish