Sayt test rejimida ishlamoqda

Абдурахманова Шахноза Абдухакимовнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертaцияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини мультимедиа технологиялари асосида ривожлантириш”, 13.00.05 – Касб-ҳунар таълими назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертaция мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.2.PhD/Ped2347.   
Илмий раҳбар: Закирова Феруза Махмудовна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертaция бажарилган муассаса номи: Педагогик инновациялар, касб-ҳунар таълими бошқарув ҳамда педагог кадрларни қайта тайёрлаш ва уларни малакасини ошириш институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Педагогик инновaциялар, касб-ҳунар таълими бошқарув ҳамда педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти,  DSс.03/30.12.2019.ped 48.01.
Расмий оппонентлар: Ҳамидов Жалил Абдурасулович, педагогика фанлари доктори, профессор; Раззаков Шавкат Инсанович,  физика-математика фанлар номзоди, доцент. 
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертaция йўналиши: амалий ва назарий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини мультимедиа технологиялари асосида ривожлантиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини (анализ, синтез, абстрактлаштириш, конкретлаштириш ва умумлаштириш) ривожлантирувчи мультимедиа технологиялари таснифлари интерфаол намойиш ҳосил қилувчи, автоматлашган мультимедиали назорат қилувчи, анимацияли видео роликлар ва интегратив электрон таълим ресурсларни яратувчи воситаларни киритиш орқали аниқлаштирилган;
касб таълими йўналиши талабаларининг мультимедиа технологиялари орқали интеллектуал кўникмаларини ривожлантириш жараёни интеллектуал-адаптив, интеллектуал-йўналтирувчи, интеллектуал-изланувчи ва интеллектуал-креатив босқичларини аниқлаш асосида такомиллаштирилган; 
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини ривожлантириш методикаси ўқув топшириқлар турлари (когнитив, амалиётга йўналтирилган ва касбга йўналтирилган) ва типологияси (типик, диагностик ва прогностик)ни аниқлаш орқали такомиллаштирилган; 
касб таълими йўналиши талабаларининг интеллектуал кўникмаларини ривожлантириш усул ва воситалари ихтисослик фанларини ўқитишда Web -kvest методи, мультимедиали электрон таълим ресурсларини яратиш технологиясига асосланган H5P, Biteable, Learningapps ва Plickers ахборот хизматларини татбиқ этиш орқали такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини ривожлантиришга имкон берадиган мультимедиа технологиялари асосида ривожлантириш бўйича олинган илмий натижалари асосида:
бўлажак профессионал таълим ўқитувчиларининг интеллектуал кўникмаларини (анализ, синтез, абстрактлаштириш, конкретлаштириш ва умумлаштириш) ривожлантирувчи ҳамда касбий компетентлигини шаклланишига хизмат қилувчи мультимедиа технологиялари (интерфаол намойиш ҳосил қилувчи, автоматлашган мультимедиали назорат қилувчи, анимацияли видео роликлар яратувчи, мультимедиали электрон таълим ресурсларни яратувчи воситалар) таснифлари “5111000-Касб таълими (5330400-Компьютер графикаси ва дизайн)” бакалавриат таълим йўналиши малака талаблари мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим Вазирлигининг 2018 йил 25 августдаги 744-сон буйруғи). Натижада талабаларнинг интеллектуал кўникмаларини ривожлантириш тизими такомиллаштирилиб, ўқитиш самарадорлигини ошишига эришилган; 
касб таълими йўналиши талабаларининг интеллектуал кўникмаларини ривожлантиришнинг интеллектуал - адаптив, интеллектуал - йўналтирувчи, интеллектуал - изланувчи ва интеллектуал - креатив босқичлар ҳамда ҳар бир босқич учун ўқув топшириқлар (когнитив, амалиётга йўналтирилган, касбга йўналтирилган) тизимини ўқув жараёнида самарали қўлланилишига оид тавсиялар  асосида “Мультимедийные системы и технологии” номли дарслигини шакллантиришда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2017 йил 24 августдаги 603-сон буйруғи, 603-161-сон гувоҳномаси). Натижада профессионал таълим соҳасига мультимедиа технологияларини қўллаш бўйича билим, кўникма ва компетенциялар эга рақобатбардош кадрлаш тайёрлаш тизимининг самарадорлиги ошган; 
касб таълими йўналиши талабаларининг интеллектуал кўникмаларини ривожлантиришга имкон берадиган усул ва воситалари, яъни таълимий Web-квест методи ҳамда H5P, Biteable, Learningapps ва Plickers ахборот хизматларидан фойдаланиш орқали мультимедиали электрон таълим ресурслари яратилган бўлиб, “Технология создания электронных образовательных ресурсов” номли дарслигини шакллантиришда фойдаланилган  (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2019 йил 19 февралдаги 133-сон буйруғи, 133-237-сон гувоҳномаси). Натижада мультимедиа технологияларидан самарали фойдаланишниниг методик имкониятлари кенгайтирилган ҳамда талабаларнинг ахборот-таълим муҳити ривожланган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish