Uralova Muxabbat Sanjar qizining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (texnologik ta’lim) (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped5168.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Abdazimov Azizjon Abdusabirovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Bulatov Saidaxbor Sobitovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Haydarov Dilshod Shogdarovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari o‘zini-o‘zi rivojlantirish va faollashtirishga qaratilgan ijodkorlik va autodidaktik boshqaruv harakatlari bilan monologik va dialogik nutq proporsional bog‘liqligini ta’minlash hamda intellekt, qobiliyat, ichki motivatsiyani bosqichma-bosqich o‘stirishga ustuvorlik berish asosida aniqlashtirilgan;
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish modeli kreativ qobiliyatlarni amaliy vaziyatlarda qo‘llashga yo‘naltirilgan intensivlik va faollik ko‘rsatkichlarini davlat tilida kasbiy muloqot yuritish kompetensiyasiga ratsional uyg‘unligini ta’minlash hamda bilish obektlarini shaxsga yo‘naltirishga barqaror ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan;
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasi qadriyatli-motivatsion, izlanuvchan-axborotli, refleksiv, protsessual-faoliyatli, didaktik-texnologik, kognitiv-baholash komponentlari integrativ yaxlitligini shakllantirish hamda ta’lim subektlari munosabatida pedagogik hamkorlik imkoniyatlarini kengaytirishga erishish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish samaradorligi didaktik topshiriqlar, muammoli vazifalar, nostandart masalalarni bosqichma-bosqich kiritish hamda adabiy talaffuz malakasini dinamik ravishda o‘stirib borishga ustuvorlik berish asosida aniqlashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirishga doir tadqiqot natijalari asosida: 
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari o‘zini-o‘zi rivojlantirish va faollashtirishga qaratilgan ijodkorlik va autodidaktik boshqaruv harakatlari bilan monologik va dialogik nutq proporsional bog‘liqligini ta’minlash hamda intellekt, qobiliyat, ichki motivatsiyani bosqichma-bosqich o‘stirishga ustuvorlik berish asosida aniqlashtirishga oid takliflar “Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7564/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida ijodiy-metodik kompetentlikni rivojlantirishning didaktik imkoniyatlarini aniqlash imkoni  yaratilgan.
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish modeli kreativ qobiliyatlarni amaliy vaziyatlarda qo‘llashga yo‘naltirilgan intensivlik va faollik ko‘rsatkichlarini davlat tilida kasbiy muloqot yuritish kompetensiyasiga ratsional uyg‘unligini ta’minlash hamda bilish obektlarini shaxsga yo‘naltirishga barqaror ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7564/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi talabalarida ijodiy-metodik kompetentlikni rivojlantirishning didaktik modelini takomillashtirish samaradorligi oshgan;
Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish metodikasi qadriyatli-motivatsion, izlanuvchan-axborotli, refleksiv, protsessual-faoliyatli, didaktik-texnologik, kognitiv-baholash komponentlari integrativ yaxlitligini shakllantirish hamda ta’lim subektlari munosabatida pedagogik hamkorlik imkoniyatlarini kengaytirishga erishish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7564/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida ijodiy-metodik kompetentlikni rivojlantirish metodikasini takomillashtirish mazmuni boyitilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentligini rivojlantirish samaradorligi didaktik topshiriqlar, muammoli vazifalar, nostandart masalalarni bosqichma-bosqich kiritish hamda adabiy talaffuz malakasini dinamik ravishda o‘stirib borishga ustuvorlik berish asosida aniqlashtirish bo‘yicha tavsiyalar “Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7564/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy-metodik kompetentlikni rivojlantirish samaradorligini aniqlashga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish