Sayt test rejimida ishlamoqda

Komolov Husniddin Muhiddinovichning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlangʻich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning dasturiy-metodik ta’minotini takomillashtirish”, 13.00.06-Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Ped8454.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Xalikov A’zam Abdusalomovich, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Karlibaeva Guljaxon Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ro‘zimurodov Ixtiyor Nishonovich, pedagogika fanlari nomzodi (PhD). 
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning dasturiy-metodik ta’minotini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari o‘quvchilarning intellektual va fiziologik xususiyatlariga mos keluvchi o‘quv jarayonini frontal shaklini kombinatsion tashkil etish, ma’lumotlar va kognitiv jarayonlarga korrelyativligini bosqichma-bosqich ta’minlash hamda integratsion ta’lim texnologiyalarini qo‘llashga doir bilim va ko‘nikmalarini shaxsiylashtirish asosida aniqlangan;  
raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli axborot ta’lim resurslarini yaratishda obrazli tasavvur ko‘nikmalarni, dasturiy-metodik va didaktik ma’lumotlarni ta’limiy maqsadga mos vizualizatsiyalash, virtual va real harakat maydoni ichki chegarasi traektoriyasini aniqlashtirish hamda ergonomik va dizayn tuzilishiga qo‘yiladigan talablarga muvofiqlashtirishni bosqichma-bosqich rivojlantirish asosida takomillashtirilgan;
raqamli ta’lim jarayonida dasturiy-metodik ta’minot asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning ergonomik elektron o‘quv materiallari, raqamli resurslar, audio ma’lumotlar, virtual laboratoriyalarni ta’lim jarayonida qo‘llashni optimallashtirish hamda raqamli aloqa vositalaridan uyg‘un foydalanish, ko‘p predmetli va ko‘p funksiyali variatsiyalarni tarmoqli konteksda shakllantirishga ustuvorlik berishga takomillashtirilgan;
raqamli ta’lim jarayonida dasturiy-metodik ta’minot asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish samaradorligini takomillashtirish tizimli va faoliyatli yondashuvlarning amaliy natijadorligini oshirishga qaratilgan moslashuvchanlik, interaktivlik, amaliyotga yo‘nalganlik, multimedialik tamoyillari integrativligini ta’minlashga ustuvorlik berish hamda shaxsga yo‘naltirilgan kognitiv-transformatsiyalash bosqichlarini funksional integratsiyalash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlangʻich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning dasturiy - metodik ta’minotini takomillashtirish bo‘yicha olingan natijalar asosida:
raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari o‘quvchilarning intellektual va fiziologik xususiyatlariga mos keluvchi o‘quv jarayonini frontal shaklini kombinatsion tashkil etish, ma’lumotlar va kognitiv jarayonlarga korrelyativligini bosqichma-bosqich ta’minlash hamda integratsion ta’lim texnologiyalarini qo‘llashga doir bilim va ko‘nikmalarini shaxsiylashtirish asosida aniqlashga oid ma’lumotlar PZ-2020042147 raqamli “Oliy ta’lim muassasalari uchun matematika va uni o‘qitish metodikasini 3D tizimli interaktiv ta’lim resusrini yaratish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7575/04 raqamli ma’lumotnomasi).  Natijada raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirishning pedagogik mazmunini aniqlashga sharoit yaratilgan;
raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli axborot ta’lim resurslarini yaratishda obrazli tasavvur ko‘nikmalarni, dasturiy-metodik va didaktik ma’lumotlarni ta’limiy maqsadga mos vizualizatsiyalash, virtual va real harakat maydoni ichki chegarasi traektoriyasini aniqlashtirish hamda ergonomik va dizayn tuzilishiga qo‘yiladigan talablarga muvofiqlashtirishni bosqichma-bosqich rivojlantirish asosida takomillashtirishga oid xulosalar PZ-2020042147 raqamli “Oliy ta’lim muassasalari uchun matematika va uni o‘qitish metodikasini 3D tizimli interaktiv ta’lim resursini yaratish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7575/04 raqamli ma’lumotnomasi). Natijada raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini dasturiy-metodik ta’minotini rivojlantirish modelini takomillashtirish samaradorligi oshgan;      
raqamli ta’lim jarayonida dasturiy-metodik ta’minot asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning ergonomik elektron o‘quv materiallari, raqamli resurslar, audio ma’lumotlar, virtual laboratoriyalarni ta’lim jarayonida qo‘llashni optimallashtirish hamda raqamli aloqa vositalaridan samarali foydalanish, ko‘p predmetli va ko‘p funksiyali variatsiyalarni tarmoqli konteksda shakllantirishga ustuvorlik berishga takomillashtirishga oid takliflar PZ-2020042147 raqamli “Oliy ta’lim muassasalari uchun matematika va uni o‘qitish metodikasini 3D tizimli interaktiv ta’lim resursni yaratish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7575/04 raqamli ma’lumotnomasi).  Natijada raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini ta’minlash metodikasini takomillashtirishga erishilgan;
raqamli ta’lim jarayonida dasturiy-metodik ta’minot asosida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish samaradorligini takomillashtirish tizimli va faoliyatli yondashuvlarning amaliy natijadorligini oshirishga qaratilgan moslashuvchanlik, interaktivlik, amaliyotga yo‘nalganlik, multimedialik tamoyillari integrativligini ta’minlashga ustuvorlik berish hamda shaxsga yo‘naltirilgan kognitiv-transformatsiyalash bosqichlarini funksional integratsiyalash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar PZ-2020042147 raqamli “Oliy ta’lim muassasalari uchun matematika va uni o‘qitish metodikasini 3D tizimli interaktiv ta’lim resursini yaratish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7575/04 raqamli ma’lumotnomasi).  Natijada raqamli ta’lim jarayonida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish samaradorligini takomillashtirishning didaktik mazmuni kengaytirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish