Mamatov Dilshod Kodirovichning
Pedagogika fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Chizmachilik fanini o‘qitishda talabalarning kognitiv kompetensiyalarini takomillashtirish metodikasi (“Tasviriy san’at ⅴa mꭒhandislik grafikasi” ta’lim yo‘nalishi misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (chizmachilik), (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.4.DSc/Ped396.
Ilmiy rahbar: Μa’ⅿꭒroⅴ Vaxoԁіr Vaxshꭒⅼⅼoueⅴіⅽh, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat universitetida.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Nukus davlat pedagogika instituti DSc.03/30.12.2019.Ped.34.01.
Rasmiy opponentlar: Dauletmuratov Boribay Koptileupvich, texnika fanlari doktori, dotsent; Ro‘ziev Erkin Iskandarovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Gulyamov Komiljon Mahmudovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat pedagogika universiteti
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini takomillashtirish metodikasini tatqiq etishdan iborat.
III.Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini takomillashtirish konstruksiyalash, loyihalash, amaliy-faoliyatli va refleksiv-baholash komponentlari mazmuni “3D mobil ilova” dasturinining metodik imkoniyatlari asosida aniqlashtirilgan;
chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini modulli-kompetensiyaviy yondashuv asosida STEAM va SMART texnologiyalari hamda “mentalit” va “studes” interfaol metodlar uyg‘unligida o‘qitish takomillashtirilgan;
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitishning sifati va samaradorligini oshirish istiqbollarining strategiyasi talabalarning kognitiv kompetensiyalarini ijodiy yondashuv, elektron ta’lim resurslar, videodars, loyihalash-konstruktorlik va kompyuter animatsiyasi orqali Auto CAD grafik dastur asosida takomillashtirilgan;
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini fazoviy-vizual 3D obrazlar vositasida ijodiy topshiriqlar, obrazlarning xususiyatlari kasbiy ko‘nikmalarni shakllantirish bosqichlarini rivojlantiruvchi-didaktik ta’limni tashkil etish asosida takomillashtirilgan;
chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalari fazoviy-geometrik obrazni shakllantirishning optimal tuzilmasini ishlab chiqish, aqliy va ijodiy qobiliyat hamda axborot o‘zlashtirishning mantiqiy izchilligi bosqichma-bosqich optimallashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha o‘tkazilgan tadqiqot natijalari asosida:
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini takomillashtirish konstruksiyalash, loyihalash, amaliy-faoliyatli va refleksiv-baholash komponentlari mazmuni “3D mobil ilova” dasturinining metodik imkoniyatlariga oid taklif talabalar uchun “Ilmiy ish asoslari” nomli darslikni tayyorlashda foydalanilgan. (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 4-martdagi 55-sonli buyrug‘i; 55238-sonli nashr ruxsatnomasi). Natijada chizmachilik fani yo‘nalishi talabalarining mantiqiy fikrlashi va kognitiv kompetensiyalarini kengaytirish imkoniyati yaratilgan.
chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini modulli-kompetensiyaviy yondashuv asosida STEAM va SMART texnologiyalari hamda “mentalit” va “studes” interfaol metodlar uyg‘unligida o‘qitishga oid takliflardan “Kompyuter grafikasi” darsligini ishlab chiqishda foydalanilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 22-dekabrdagi 537-sonli buyrug‘i). Natijada tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini rivojlantirishga erishilgan.
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitishning sifati va samaradorligini oshirish istiqbollarining strategiyasi talabalarning kognitiv kompetensiyalarini ijodiy yondashuv, elektron ta’lim resurslar, videodars, loyihalash-konstruktorlik va kompyuter animatsiyasi orqali Auto CAD grafik dasturga oid takliflari asosida “Ilmiy ish asoslari” nomli darslikni tayyorlashda foydalanilgan. (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 4-martdagi 55-sonli buyrug‘i; 55238-sonli nashr ruxsatnomasi). Natijada tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini takomillashtishda uzviylik va uzlyuksizligi ta’minlangan.
tasviriy san’at va muhandislik grafikasi ta’lim yo‘nalishida chizmachilik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning kognitiv kompetensiyalarini fazoviy-vizual 3D obrazlar vositasida ijodiy topshiriqlar, obrazlarning xususiyatlari kasbiy ko‘nikmalarni shakllantirish bosqichlarini rivojlantiruvchi-didaktik ta’limni tashkil etish asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflardan “Kompyuter grafikasi” darsligini chiqishda foydalanilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 22-dekabrdagi 537-sonli buyrug‘i; 537584-sonli nashr ruxsatnomasi). Natijada, talabalarning kognitiv kompetensiyalari rivojlantirilgan.