Sayt test rejimida ishlamoqda

Муйдинжанов Давлатжон Рафикжон ўғлининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг дастурий таъминотини такомиллаштириш”, 13.00.06 - Рақамли таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.3.PhD/Ped8460.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Халиков Аъзам Абдусаломович, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлибаева Гулжахон Эрмекбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Шодмонқулов Миролим Туранович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент. 
Етакчи ташкилот: Навоий давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг дастурий таъминотини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари ахборот ва ижтимоий компетенсияларнинг ўзаро интеграциясини таминлаш, ахборот билан ишлаш сифатини ривожлантириш тамойиллари, ижтимоий-ахборот компетентлилигини ўз-ўзини ривожлантирувчи ва инновацион технологияларни уйғунлаштириш асосида аниқлаштирилган; 
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришда дастурий воситалари ва платформалардан фойдаланишнинг педагогик шарт шароитлари платформаларнинг интерактивлиги, кенгайтирилувчанлиги, оптималлаштириш ва бошқариш жараёнларни имкониятларни ҳисобга олиш ва дастурий ресурсларга қўйиладиган эргономик, дизайн, махсус талабларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш модели компютерли моделлаштиришнинг хусусиятларини, интерактивлигини таъминлаш ҳамда дидактик тамойиллар кўргазмалилик, кенгайтирилганлик, функсионаллик ва ўзаро интегративликни таъминлашга қаратилган интегратив, тизимли, технологик, компетенсиявий ёндашувларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган; 
олий таълим талабаларнинг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш методикаси ва самарадорлиги ўзаро ҳамкорликда ишлаш, ахборотларни валидлигини таъминлаш, таълимнинг онлине шаклларига мослашувчанликни масофавий таълим моделларига трансформациялаш асосида ўқитишнинг инновацион технологияларини қўллаш ва таълим самарадорлигини корреллациялашга олиб келувчи мезон ва кўрсаткичлардан фойдаланиш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг дастурий таъминотини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар:
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари, ахборотлар ва ижтимоий компетенсияларнинг ўзаро интеграциясини таъминлаш, ахборот билан ишлаш сифатининг ривожлантириш тамойиллари, ижтимоий-ахборот компетентлилигини ўзини-ўзи ривожлантирувчи ва инновацион технологияларни уйғунлаштириш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялар “Таълимда рақамли технологиялар” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 12-октябрдаги 11-05-5857/04 рақамли далолатномаси). Натижада, олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришнинг педагогик имкониятларини аниқлаштириш имкони кенгайтирилган;
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришда дастурий-воситалар ва платформалардан фойдаланишнинг педагогик шарт-шароитлари ва платформаларни интерактивлик, кенгайтирилувчанлик, оптималлаштириш ва бошқариш жараёнларни имкониятларни ҳисобга олиш ва дастурий ресурсларга қўйиладиган эргономик, дизайн махсус талабларга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид хулосалар “Таълимда рақамли технологиялар” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 12-октябрдаги 11-05-5857/04 рақамли далолатномаси). Натижада, олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантиришда дастурий воситалар ва платформалардан фойдаланиш самарадорлиги ошган;
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш модели компютерли моделлаштиришнинг хусусиятларини, интерактивлигини таъминлаш ҳамда дидактик тамойиллар (кўргазмалилик, кенгайтирилганлик, функсионаллик) ва ўзаро интегративликни таъминлашга қаратилган (интегратив, тизимли, технологик, компетенсиявий) ёндашувларга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Таълимда ахборот технологиялар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 12-октябрдаги 11-05-5857/04 рақамли далолатномаси). Натижада олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш моделини такомиллаштиришга шароит яратилган.
олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш методикаси ва самарадорлиги ўзаро ҳамкорликда ишлаш, ахборотларнинг валидлигини таъминлаш, таълимнинг онлайн шаклларига мослашувчанликни масофавий таълим моделларига трансформациялаш асосида ўқитишнинг инновацион технологияларини қўллаш ва таълим самарадорлигини корреллациялашга олиб келувчи мезон ва кўрсаткичлардан фойдаланиш асосида такомиллаштиришга оид хулосалар “Таълимда ахборот технологиялар” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 12-октябрдаги 11-05-5857/04 рақамли далолатномаси). Натижада, олий таълим муассасалари талабаларининг ижтимоий-ахборот компетентлилигини ривожлантириш дидактик мазмуни бойитилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish