Sayt test rejimida ishlamoqda

Қурбанов Ҳамиджон Хужаниёзовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Талабаларда ярим аддитив функсионалларга оид тушунчаларни смарт технологиялар асосида шакллантириш методикаси”, 13.00.06 – Рақамли таълим назарияси ва методикаси.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.4.PhD/Ped6838.
Илмий раҳбар: Заитов Адилбек Атаханович, физика-математика фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент архитектура-қурилиш университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Нукус давлат педагогика институти, DSc.03/30.12.2019.Ped.34.01.
Расмий оппонентлар: Сеитназаров Куанишбай Кенесбаевич, техника фанлари доктори, профессор; Ибраймов Аскар Есбосинович педагогика фанлари доктори (DSc), доцент.
Етакчи ташкилот: Муҳаммад ал-Хоразмий номидаги Тошкент ахборот технологиялари университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади талабаларда ярим аддитив функсионалларга оид тушунчаларни Смарт технологиялар асосида шакллантириш методикасига оид тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III.Тадқиқотнинг илмий янгилиги:   
ярим аддитив функсионалларга оид тушунчалар СМАРТ технологиялар асосида шакллантиришнинг дидактик имкониятлари талабаларнинг индивидуал академик траекториясини касбий йўналганлик муҳитда ташкил этишнинг барқарор натижадорлигини таъминлаш асосида аниқлаштирилган;
ярим аддитив функсионалларга оид тушунчаларни СМАРТ технологиялар асосида шакллантиришнинг электрон маълумотлар базаларидан фойдаланиш модели регламентли интервал, визуал дизайн каби талабаларда ижодий фаоллик, маълумотларни тезкор филтрлаш кўникмаларини тизимли ривожлантирувчи тамойилларни адаптив ўқитиш муҳитига интерпритатив таъсирчанликда киритиш асосида такомиллаштирилган;
ярим аддитив функсионалларга оид тушунчаларни СМАРТ технологиялар асосида шакллантиришнинг рақамли таълим ресурсидан фойдаланиш методикаси ўқитувчи ва талабанинг эҳтийожларини ҳисобга олиб, билим даражасини аниқлаш, ўқув жарайонини автоматик бошқариш ва баҳолаш тизимларини қўллаш орқали интерактив топшириқлар ва тестларни автоматик текширишга йўналтирилган ўқув жарайонини самарали ҳамда индивидуал тарзда ташкил этишнинг динамик кетма-кетлигининг инновацион интеграциясига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
ярим аддитив функсионалларга оид тушунчалар мустақил таълимини сунъий интеллектга асосланган Wолфрам Алпҳа, Матҳематиcа ва Пйтҳон дастурларидан фойдаланиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Интерактив рақамли таълим ресурсини йаратиш ва уни ўқув жарайонига қўллаш бўйича олинган натижалари асосида:
Педагогика олий таълим муассасалари талабаларига ярим аддитив функсионалларга оид тушунчалар СМАРТ технологиялар асосида шакллантиришнинг дидактик имкониятлари талабаларнинг индивидуал академик траекториясини касбий йўналганлик муҳитда ташкил этишнинг барқарор натижадорлигини аниқлашда ижодий ёндашувчи ва фаол фикрловчи педагог, таълим жараёнини моделлаштириш усули ва ўз фаолийати натижаларини олдиндан башорат қилишни талаб этади. Рақамли таълим ресурслари ва ўқув-методик мажмуаларни СМАРТ-таълимда қўлланилиши учун лойиҳалаш кўникмаси ўқитувчи профессионализмининг бир қисми ҳисобланади. Шунингдек 60110600 – Математика ва информатика бакалавриат талим йўналиши талабалари учун “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланмасининг мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 16-октябрдаги 4/17-03/2242-сон маълумотномаси). Натижада, бўлажак мутахассисларнинг дастурий таълим воситаларидан фойдаланиш ҳамда таълим натижаларини амалиётда самарали қўллай олиш кўникмалари ривожлантирилган;
Талабалар ярим аддитив функсионалларга оид тушунчаларни СМАРТ технологиялар асосида шакллантиришнинг электрон маълумотлар базаларидан фойдаланиш модели регламентли интервал, визуал дизайн каби талабаларда ижодий фаоллик, маълумотларни тезкор филтрлаш кўникмаларини тизимли ривожлантирувчи тамойилларни адаптив ўқитиш муҳитига интерпритатив таъсирчанликда киритишга доир тавсиялар 60110600 – Математика ва информатика бакалавриат талим йўналиши талабалари учун “Педагогик дастурий воситалар” номли ўқув қўлланмасининг мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновацийалар вазирлигининг 2023-йил 22-декабрдаги 537-сон буйругʻига мувофиқ, нашр рухсатномаси берилган). Натижада талабаларга математика ва информатика фанларини ўқитишда ўқув-методик таъминот даражасини ошириш имконини берган;
Талабаларнинг мустақил таълимини самарали ташкил этишга сунъий интеллектга асосланган Wолфрам Алпҳа, Матҳематиcа ва Пйтҳон дастурларидан фойдаланиш, ишлаб чиқиш ва амалга татбиқ этишга доир таклиф ва тавсиялардан Тошкент шаҳридаги Турин политехника университети қошидаги “Автосаноат инновация маркази”да ПЗ-202008263 “Ишлаб чиқариш корхоналарида программалаштирилган мантиқий контроллер (ПМК) асосида ишлайдиган симуляторни ишлаб чиқиш”(2022-2024 йй.) амалий лойиҳасини бажаришда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 16-октябрдаги 4/17-03/2242-сон маълумотномаси). Натижада лойиҳани бажаришда ПМК асосида ишлайдиган симуляторни ишлаб чиқишни илмий асослаш имконини берган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish