Sayt test rejimida ishlamoqda

Узакова Кансулиу Ережепбеевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи):
“Деонтологик ёндашув асосида техника олий таълим муассасалари талабаларида мулоқот маданиятини ривожлантириш технологияси”, 13.00.01–Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.3.PhD/Ped3846.
Илмий раҳбар: Курбаниязова Замира Калбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Нукус давлат педагогика инситути.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Нукус давлат педагогика институти, DSc.03/30.12.2019.Ped.34.01.
Расмий оппонентлар: Ходжаев Бегзод Худойбердиевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Сейтназаров Куанишбай Кенесбаевич, техника фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади деонтологик ёндашув асосида техника олий таълим муассасалари талабаларида мулоқот маданиятини ривожлантириш технологиясини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
техника йўналиши талабаларида мулоқот маданиятини ривожлантириш архитектоникаси ижтимоий, психологик-педагогик ва методологик шарт-шароитларни контент таҳлилига мувофиқ ахборий, психологик ва фаолиятли микротизимларнинг компонентал ва функционал намоён бўлиш даражалари органик интеграциясига устуворлик бериш асосида аниқлаштирилган;
деонтологик ёндашув асосида талабаларда мулоқот маданаиятини ривожлантириш мазмуни техника йўналишларида хорижий тиллардан машғулотлар олиб борадиган профессор-ўқитувчининг талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантиришга доир ахлоқий меъёр ва тамойиллари йиғиндиси сифатида техно-педагогик деонтологиянинг назарий асосларини кросс-маданий коммуникасия билан идентификациясини таъминлаш орқали такомиллаштирилган;
талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантириш моделининг диагностик компоненти самарали мулоқотнинг сифат жиҳатдан ифода этадиган йўналтирувчи, этик, этикетга доир ва эстетик индикаторларни ўзида бирлаштирган психологик-педагогик тайёрлик тузилмасини лойиҳалаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантириш моделини таълим амалиётига жорий этишнинг мазмун билан боғлиқ (масаласининг тарихий асослари; этикетга доир таркибий асос; этик таркибий асос); зарурий-ташкилий (этикет  ва эстетик таркибий асос);  психологик-педагогик (антропологик, аксиологик ва телеологик таркибий асос) шарт-шароитлари конструктив мулоқот технологиясининг продуктивлик даражасини таъминлаш орқали такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Деонтологик ёндашув асосида техника олий таълим муассасалари талабаларида мулоқот маданиятини ривожлантириш технологиясини такомиллаштиришга доир тадқиқот натижалари асосида:
техника йўналиши талабаларида мулоқот маданиятини ривожлантириш архитектоникасини ижтимоий, психологик-педагогик ва методологик шарт-шароитларни контент таҳлилига мувофиқ ахборий, психологик ва фаолиятли микротизимларнинг компонентал ва функционал намоён бўлиш даражалари органик интеграциясига устуворлик бериш асосида аниқлаштиришга доир таклиф ва тавcиялардан техника ёʻналиши талабалари учун “Энглиш (Студй мануал фор тҳе девелопмент оф cоммуниcатион cултуре ин Энглиш  оф студенц оф течниcал ҳигҳер эдуcатионал Институтионс)” номли ўқув қўлланмасини ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 4-мартдаги 55-сон буйруғи, 453054-рақамли гувоҳнома), Натижада, талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантириш мазмунини такомиллаштиришга хизмат қилган;
деонтологик ёндашув асосида талабаларда мулоқот маданаиятини ривожлантириш мазмунини техника йўналишларида хорижий тиллардан машғулотлар олиб борадиган профессор-ўқитувчининг талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантиришга доир ахлоқий меъёр ва тамойиллари йиғиндиси сифатида техно-педагогик деонтологиянинг назарий асосларини кросс-маданий коммуникасия билан идентификациясини таъминлаш орқали такомиллаштириҳга доир таклиф ва тавcиялардан “Энглиш фор геосcиенcес)”номли ўқув қолланмасини яратишда фойдаланилган. Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 11-ноябрдаги 429-сон буйруғи, 429-257-рақамли гувоҳнома). Натижада, техно-педагогик деонтология тушунчасини илмий истеъмолга киритишга эришилган;
талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантириш моделининг диагностик компонентини самарали мулоқотнинг сифат жиҳатдан ифода этадиган йўналтирувчи, этик, этикетга доир ва эстетик индикаторларни ўзида бирлаштирган психологик-педагогик тайёрлик тузилмасини лойиҳалаш асосида, талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантириш моделини таълим амалиётига жорий этишнинг мазмун билан боғлиқ (масаласининг тарихий асослари; этикетга доир таркибий асос; этик таркибий асос); зарурий-ташкилий (этикет  ва эстетик таркибий асос);  психологик-педагогик (антропологик, аксиологик ва телеологик таркибий асос) шарт-шароитларини конструктив мулоқот технологиясининг продуктивлик даражасини таъминлаш орқали такомиллаштиришга доир таклиф ва тавcиялардан “Энглиш (девелопмент оф cоммуниcатион cултуре ин Энглиш  оф студенц оф  ҳигҳер эдуcатион Институтионс басед он деонтологиcал аппроач)” номли ўқув қолланмасини яратишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 11-ноябрдаги 429-сон буйруғи, 429-257-рақамли гувоҳнома). Натижада, талабаларда мулоқот маданиятини ривожлантиришнинг амалий-технологик тизимини такомиллаштиришга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish