Sayt test rejimida ishlamoqda

Негова Феруза Шарифовна

Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсияларини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш”, 13.00.02 -Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (Инглиз тили) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.3.PhD/Ped4815.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Мақсудова Гулноз Олимовна, педагогика фанлари доктори, PhD доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04
Расмий оппонентлар: Исакулова Нилуфар Жаникуловна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор; Утаева Ирода Баҳодировна, педагогика фанлари доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Андижон Давлат Педагогика Институти
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади талабаларининг прагматик компетенсияларни ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
Тадқиқотнинг илмий янгилиги қуйидагилардан иборат:
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари ижодий фаолиятнинг ички ва ташқи мотивацияни оширишга қаратилган ташкилий педагогик шарт-шароитларнинг яхлит интеграциясини таъминлаш ҳамда чет тилини Б1 даражсидан паст бўлмаган ҳолда лингвистик амалиёт бўйича фаолиятли-стратегик, аффектив-коммуникатив компонентларни тил дискрипторларига мақсадли уйғунлаштириш асосида аниқлаштирилган;
талабаларнинг прагматик компетенсияларини ривожлантириш модели прагматик ва амалий ёндашувлар дидактик бирлигини таъминлашга қаратилган ўзини ўзи ривожлантириш, рефлекция компонентлари ва турлари интеграциясини таъминлаш ҳамда илмий инновацион ва конструктив ғояларни ривожлантиришнинг натижавийлигини фронтал таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсиясини ривожлантириш методикаси браинсторминг, wорд мап, фишбоне таълимий квестлар, гемификация ва лойиҳа технологияларининг мазмунини интенсивлаштириш ҳамда ТБЛТ- таск басед лангуаге теачинг, CЛТ- cоммуниcативе лангуаге теачинг, ТРП- тотал пҳйсиcал респонсе методларига кўра ривожлантирувчи машқларни киритиш асосида такомиллаштирилган;
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсияларининг ривожланиш самарадорлиги маданиятлараро коммуникатив, аутентик ўқув материалларни ижтимоий-маданий хусусиятдаги мезонларга кўра оптималлаштириш ҳамда ўзини ўзи ривожлантиришга йўналтирилган педагогик микромуҳит яратиш асосида аниқлаштирилган.
IV.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: талабаларнинг прагматик компетенсияларини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар:
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари ижодий фаолиятнинг ички ва ташқи мотивацияни оширишга қаратилган ташкилий педагогик шарт-шароитларнинг яхлит интеграциясини таъминлаш ҳамда чет тилини Б1 даражсидан паст бўлмаган ҳолда лингвистик амалиёт бўйича фаолиятли-стратегик, аффектив-коммуникатив компонентларни тил дискрипторларига мақсадли уйғунлаштириш асосида аниқлаштиришга оид таклифлар “Энглиш лангуаге Энглиш боок фор чемистрй эдуcатион студенц” номли дарслик доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университети кенгашининг 2024 йилдаги 4-июлдаги “11/3.1” сонли қарори). Натижада, талабаларнинг фанлараро алоқадорлик асосида прагматик компетенсияларни ривожлантиришнинг дидактик имкониятларини  таҳлил қилишга эришилган;
талабаларнинг прагматик компетенсияларини ривожлантириш модели прагматик ва амалий ёндашувлар дидактик бирлигини таъминлашга қаратилган ўзини ўзи ривожлантириш, рефлекция компонентлари ва турлари интеграциясини таъминлаш ҳамда илмий инновацион ва конструктив ғояларни ривожлантиришнинг натижавийлигини фронтал таъминлаш асосида такомиллаштиришга доир тавсиялардан “Энглиш лангуаге Энглиш боок фор чемистрй эдуcатион студенц” номли дарслик доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университети кенгашининг 2024 йилдаги 4-июлдаги “11/3.1” сонли қарори). Натижада талабаларнинг прагматик компетенсияларини такомиллаштириш модели компонентларини аниқлашга эришилган;
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсиясини ривожлантириш методикаси браинсторминг, wорд мап, фишбоне таълимий квестлар, гемификация ва лойиҳа технологияларининг мазмунини интенсивлаштириш ҳамда ТБЛТ- таск басед лангуаге теачинг, CЛТ- cоммуниcативе лангуаге теачинг, ТРП- тотал пҳйсиcал респонсе методларига кўра ривожлантирувчи машқларни киритиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлардан “Энглиш лангуаге Энглиш боок фор чемистрй эдуcатион студенц” номли дарслик доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университети кенгашининг 2024 йилдаги 4-июлдаги “11/3.1” сонли қарори). Натижада талабаларнинг прагматик компетенсиясини ривожлантириш методикаси машқлар тизими орқали такомиллаштирилган;
фанлараро алоқадорлик асосида талабаларнинг прагматик компетенсияларининг ривожланиш самарадорлиги маданиятлараро коммуникатив, аутентик ўқув материалларни ижтимоий-маданий хусусиятдаги мезонларга кўра оптималлаштириш ҳамда ўзини ўзи ривожлантиришга йўналтирилган педагогик микромуҳит яратиш асосида аниқлаштиришга доир тавсиялардан “Энглиш лангуаге Энглиш боок фор чемистрй эдуcатион студенц” номли дарслик доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университети кенгашининг 2024 йилдаги 4-июлдаги “11/3.1” сонли қарори). Натижада талабаларнинг прагматик компетенсиясининг ривожланганлик даражаси мониторинги CЕФР баҳолаш мезонлари орқали  аниқлашга эришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish