Sayt test rejimida ishlamoqda

Рустамов Шавкат Шухрат ўглининг
фан доктори (DSc) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): «Талабалар инновацион компетентлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик асослари» 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.3.DSc/P142.
Илмий маслаҳатчи: Атабаева Наргис Батировна, психология фанлари доктори (DSc), профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Бухоро давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК номи: Бухоро давлат университети, PhD.03/30.12.2019.Psi.72.06.
Расмий оппонентлар: Жабборов Хазрат Хусейнович, психология фанлари доктори (DSc), доцент; Ғофуров Азизбек Умаржоновисҳ, психология фанлари доктори (DSc), доцент; Қобулов Қосимбой Пиржонович, психология фанлари доктори (DSc), доцент.
    Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади талабалар инновацион компетентлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик асосларини аниқлаш ва уни илмий-услубий жиҳатдан такомиллаштириш бўйича амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожланишида илмий ғояларни илгари суришдаги ташаббускорлик, тасаввур қилиш қобилиятининг эврестик трансдуксия, ғоявий трансформация, фикрларни тақдим қилишдаги образлар ассоциацияси ва уларнинг ўзаро семантик таъсирини динамик хусусиятларига кўра «тасаввур қилиш қобилияти» ва «амалий фикрлаш услуби» нинг устувор характерга эга эканлиги далилланган;
талабаларнинг инновацион компетентлиги муваффақиятга интилишдаги таваккалчиликка мойиллик ташаббускорлик ва новацияни талаб қиладиган фаолликни афзал кўриш билан детерминациялашганлиги туфайли шахс инноватив хусусиятларининг новацион фаолиятга психологик тайёрлик билан уйғун намоён бўлишига боғлиқ эканлиги асосланган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда идеалистик ва аналитик фикрлаш креатив ғояларнинг келажакка йўналганлигини, синтетик фикрлаш эса қарашлардаги ижодийликни ортишига олиб келганлиги туфайли тафаккур услуби муҳим психологик омил эканлиги асосланган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда «ижодкорлик» ва «келажакка йўналганлик» сифатлари режалаштириш» ҳамда «мустақиллик» услуби билан детерминациялашганлигига асосланиб шахс инновацион хусусиятларини хулқ-атворда ўзини ўзи бошқариш жиҳатларига интегратив намоён бўлишини таъминлаш муҳимлиги аниқланган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантириш модели шахснинг интеллектуал ҳислари мустақил фикр юритиш, оргинал ғояларни идрок қилишдаги сензитивлик, ахборотлар билан ишлашдаги креативлик сифатларини шакллантириб, новацион фаолиятга психологик тайёрликни ортишига олиб келганлиги туфайли «ижодкорлик», «амалий фикрлаш услуби», «мослашувчанлик», «келажакка йўналганлик» мезонларини киритиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабалар инновацион компетентлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик асослари юзасидан ўтказилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожланишида илмий ғояларни илгари суришдаги ташаббускорлик, тасаввур қилиш қобилиятининг эврестик трансдуксия, ғоявий трансформация, фикрларни тақдим қилишдаги образлар ассоциацияси ва уларнинг ўзаро семантик таъсирини динамик хусусиятларига кўра, «тасаввур қилиш қобилияти» ва «амалий фикрлаш услуби»нинг устувор характерга эга эканлиги далилланганлигига оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179- сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожланишида устувор характерга эга бўлган омилларни аниқлаш имконияти яратилган;
талабаларнинг инновацион компетентлиги муваффақиятга интилишдаги таваккалчиликка мойиллик ташаббускорлик ва новацияни талаб қиладиган фаолликни афзал кўриш билан детерминациялашганлиги туфайли шахс инноватив хусусиятларининг новацион фаолиятга психологик тайёрлик билан уйғун намоён бўлишига боғлиқ эканлиги асосланганлигига оид маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг инновацион компетентлигини шахс инноватив хусусиятларининг новацион фаолиятга психологик тайёрлик билан уйғун намоён бўлишига боғлиқ эканлиги очиб берилган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда идеалистик ва аналитик фикрлаш креатив ғояларнинг келажакка йўналганлигини, синтетик фикрлаш эса қарашлардаги ижодийликни ортишига олиб келганлиги туфайли тафаккур услуби муҳим психологик омил эканлиги асосланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда тафаккур услубининг аҳамиятини тадқиқ қилиш имконияти яратилган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда «ижодкорлик» ва «келажакка йўналганлик» сифатлари режалаштириш» ҳамда «мустақиллик» услуби билан детерминациялашганлигига асосланиб шахс инновацион хусусиятларини хулқ-атворда ўзини ўзи бошқариш жиҳатларига интегратив намоён бўлишини таъминлаш муҳимлиги аниқланган таклифлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179-сон буйруғи билан «Онтогенез психологияси. Дифференциал психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантиришда хулқ-атворда ўзини ўзи бошқариш жиҳатларининг интегратив хусусиятлари аниқлаштирилган;
талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантириш модели шахснинг интеллектуал ҳислари мустақил фикр юритиш, оргинал ғояларни идрок қилишдаги сензитивлик, ахборотлар билан ишлашдаги креативлик сифатларини шакллантириб, новасион фаолиятга психологик тайёрликни ортишига олиб келганлиги туфайли «ижодкорлик», «амалий фикрлаш услуби», «мослашувчанлик», «келажакка йўналганлик» мезонларини киритиш асосида такомиллаштирилганлигига оид маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179-сон буйруғи билан «Психологик тренинг асослари» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 21-августдаги ПМ-179а-сон маълумотномаси). Натижада талабаларнинг инновацион компетентлигини ривожлантириш модели ва дастури ишлаб чиқилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish