Муйдинов Фирузжон Фарходжоновичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража берадиган фан тармоғи номи): “Тиббий таълим талабаларида ИТ технологиялари асосида медиакомпетентликни ривожлантириш методикаси (тиббиётда ахборот технологиялари фани мисолида)”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйҳатга олинган рақам: B2023.1.PhD/Ped4514.
Илмий раҳбар: Иминахунова Ирода Хусейновна, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти, PhD.04/30.09.2020.Tib.122.01 рақамли илмий кенгаш асосидаги бир марталик илмий кенгаш.
Расмий оппонентлар: Абдуллаева Озода Сафибуллаевна, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент; Абдуллажонов Бахромжон Рустамжонович, тиббиёт фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат тиббиёт университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади тиббий таълим талабаларида ИТ технологиялари асосида медиакомпетентликни ривожлантириш бўйича амалий таклифлар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги
тиббий таълим талабаларининг медиакомпетенсияларини ривожлантиришда тиббий-педагогик, эргономик шарт-сароитлари бошқариш, диагностика, лойиҳалаш, технологик, методик педагогик тамойилларини қўллаш, назорат қилиш, тиббий саводхонлик бўйича электрон-дидактик воситалар ҳамда дастурий-методик манбаларини мувофиқлаштириш асосида аниқлаштирилган;
тиббий таълимда ИТ технологияларини мутахассислик фанлари билан мақсад, жараён, мониторинг, натижа компонентлар узвийлигида ва тизимли интеграциялаш асосида медиакомпетентликни ривожлантириш модели дидактик, методик, психологик-педагогик, техник жиҳатларга кўра такомиллаштирилган;
талабаларнинг медиакомпетентлигини ИТ технологиялари асосида ривожлантириш методикасини тизимлаштириш, тиббий деонтологик компонентларини алгаритмик, электрон - дидактик имконийатларини дифференциаллаштириш категорийаларига дастурий алгоритмик кетма-кетлигини идентив модификацийалаш асосида такомиллаштирилган;
тиббий таълим жараёнида талабаларнинг ИТ технологияларига доир билимларини ривожлантиришда мутахассисликга доир ўқув контентларини яратиш технологияси мотивацион, когнитив, фаолиятли, интеллектуал дастурий, лойиҳалаш, тиббий алгоритмлаш, автоматлаштириш, моделлаштириш, визуаллаштириш ва тиббий – диагностик каби баҳолаш даражаларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Тиббий таълим жараёнида тиббиётда ахборот технологиялари фанининг талабалар медиакомпетентлигини ривожлантиришдаги ўрни ва илмий натижалар асосида:
тиббий таълим талабаларининг медиакомпетенсияларини ривожлантиришда тиббий-педагогик, эргономик шарт-сароитлари бошқариш, диагностика, лойиҳалаш, технологик, методик педагогик тамойилларини қўллаш, назорат қилиш, тиббий саводхонлик бўйича электрон-дидактик воситалар ҳамда дастурий-методик манбаларини мувофиқлаштириш жараёнлари “Таълимда ахборот технологийлари” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2023-йил 31-июлдаги ПМ – 46-сон маълумотномаси). Натижада мутахассислик фанлари доирасида тиббиётда ахборот технологиялари фан мазмуни кенгайтирилган;
тиббий таълимда ИТ технологияларини мутахассислик фанлари билан мақсад, жараён, мониторинг, натижа компонентлар узвийлигида ва тизимли интеграциялаш асосида медиакомпетентликни ривожлантириш модели дидактик, методик, психологик-педагогик, техник тамойилллар каби таклифлар та]лим муассасаларида мтеду.уз ўқув платформасини яратишда фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлигининг 2023-йил 31-июлдаги ПМ – 46-сон маълумотномаси). Натижада тиббиёт олий таълим муассасаларида тиббиётда ахборот технологиялари фанини ўқитишда талабаларнинг тиббиётда ахборот технологиялари ўқитиш методикаси такомиллаштириш орқали фанлараро боғлиқликни таъминлаш мақсадида интеграл маърузалар самарадорлиги оширилган;
талабаларнинг медиакомпетентлигини ИТ технологиялари асосида ривожлантириш методикасини тизимлаштириш, тиббий деонтологик компонентларини алгаритмик, электрон - дидактик имконийатларини дифференциаллаштириш категорийаларига дастурий алгаритмик кетма-кетлигини идентив модификацийалашга доир манбалар “Таълимда ахборот технологийлари” номли ўқув қўлланма ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг 2022-йил 19-июлдаги 233-сонли буйруғига асосан олинган 233-0279 гувоҳномаси). Натижада талабаларнинг фан бўйича билим, кўникма ва малакалари ривожлантирилган ва тиббиётда ахборот технологиялари фанини ўрганишда қиёсий таҳлил қилиш имкониятлари кенгайтирилган.