Sayt test rejimida ishlamoqda

Умаров Абдурахимжон Махаммадумар ўғлининг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Вагонларнинг ейилган деталларини (автоцепка мисолида) махсус қопламали электродлар билан пайвандлаб қоплаб ейилишга чидамлилигини ошириш», 05.02.01 – Машинасозликда материалшунослик. Қуймачилик. Металларга термик ва босим остида ишлов бериш. Қора, рангли ва ноёб металлар металлургияси (техника фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.2.PhD/T3660.
Илмий раҳбар: Абралов Махмуджон Абралович, техника фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Андижон машинасозлик институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Тошкент давлат техника университети «Фан ва тараққиёт» ДУК, DSc.03/30.12.2019.K/T.03.01.
Расмий оппонентлар: Норхуджаев Файзулла Рамазанович, техника фанлари доктори, профессор; Қаршиев Мамарайим Санаевич, техника фанлари номзоди, доцент.
Етакчи ташкилот: Наманган муҳандислик-қурилиш институти.
Диссертация йўналиши: амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: вагонларнинг ейилган деталларини (автоцепка мисолида) махсус қопламали электродлар билан пайвандлаб қоплаб ейилишга чидамлилигини оширишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
автоцепка деталларининг ейилган юзаларига эритиб қоплаш учун унинг ресурсини янгисига нисбатан 3,6 мартагача юқори бўлишини таъминлайдиган структурага, қаттиқликка ва ейилишга чидамлиликка эга бўлган электрод қопламасининг махсус таркиби асосланган;
экспериментал тадқиқотлар натижасида автоцепканинг ишлаш принципига мос «ясси деталларни контактлари аро ейилишга синаш қурилмаси» ва унинг ресурсини лаборатория шароитида аниқлаш усули ишлаб чиқилган;
автоцепка деталининг ейилишга чидамлилиги ишқаланиш юзасига бериладиган босим кучининг кўпайиши билан ортиб борувчи, эритиб қопланган қатлам қаттиқлиги ва таркибидаги легирловчи элементларга боғлиқ ҳолда камайиб борувчи қонуният бўйича ўзгариши аниқланган;
махсус қопламали электродлар ишлаб чиқариш қурилмаси каллагининг конструкцияси ишлаб чиқилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши:
Вагонларнинг ейилган деталларини (автоцепка мисолида) махсус қопламали электродлар билан пайвандлаб қоплаб ейилишга чидамлилигини ошириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:
ишлаб чиқилган УОНИ13/55 ва ПГХН-80 дан ташкил топган махсус қопламали электродлар “Андижон маханика заводи”да темир йўл вагонларининг автоцепка қулф деталини қайта тиклаш учун жорий этилган (Транспорт вазирлиги томонидан 2023 йил 4 майдаги 2/2845-3047-сонли маълумотномаси). Натижада, эритиб қопланган автоцепкаларнинг хизмат қилиш муддатини 1,57 мартага орттириш имконини берган;
ишлаб чиқилган УОНИ13/55 ва ПГХН-80 дан ташкил топган махсус қопламали электродлар билан қайта тикланган автоцепка қулф детали “Андижон маханика заводи”да амалиётга жорий этилган (Транспорт вазирлиги томонидан 2023 йил 4 майдаги 2/2845-3047-сонли маълумотномаси). Натижада, УОНИ13/55+ ПГХН-80 махсус қопламали электродлар билан эритиб қопланганда мавжуд деталларга нисбатан 3,6 мартага камроқ ейилиш имконини берган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish