Sayt test rejimida ishlamoqda

Субанова Барно Қодирали қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш», 13.00.03 – Махсус педагогика (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.3.PhD/Ped5230.
Илмий раҳбар: Мамаражабова Зулфия Нарбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc. 03/30.01.2020. Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Ҳакимова Муҳаббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Турғунбоев Сирожиддин Фахриддинович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Қўқон давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
 II. Тадқиқотнинг мақсади бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш имкониятлари мотивацион-когнитив, рефлексив-операцион жараёнлар яхлитлигини изчил ташҳислаш ҳамда прогностик-конструктив ва коррексиён-тадқиқий компонентларни интегратив хусусиятларига кўра ривожлантирувчи таълим мазмунига босқичма-босқич йўналтириш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш технологиялари шахсга йўналтирилган, фаолиятли-компетенсиявий ёндашувларга кўра инклюзив компетенсияларнинг мотивацион-когнитив ва рефлексив-операцион компонентларини ривожлантириш алгоритмини контекстли таълим технологияси талаблари ва репродуктив-фаол ўқитиш усулларига адаптив мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш самарадорлиги семиотик ўқитиш моделини ривожлантиришга йўналтирилган квази-касбий фаолиятли босқичлар ва симуляция ўқитиш жараёнининг иерархиклигини ижтимоий таълим технологиялари параметрларига идиентив мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш жараёни коррексион-ривожлантирувчи машғулотлар дидактик таъсирчанлигини ошириш, муаммоли вазиятларни таҳлил қилиш ҳамда ўйинли-коррелятив топшириқларни конструктив лойиҳалашга интенсив устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак сурдопедагогларни инклюзив компетенсияларни ривожлаштириш бўйича илмий тадқиқот натижалари: 
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш имкониятлари мотивацион-когнитив, рефлексив-операцион жараёнлар яхлитлигини изчил ташҳислаш ҳамда прогностик-конструктив ва коррексиён-тадқиқий компонентларни интегратив хусусиятларига кўра ривожлантирувчи таълим мазмунига босқичма-босқич йўналтириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Инклюзив таълим (эшитишида нуқсони бўлган болалар мисолида)” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 27-мартдаги 68-сонли буйруғига асосан берилган 68-303 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетентлигини ривожлантиришнинг такомиллаштирилган ўқув дастурларини ишлаб чиқиш имконини яратилган;
 бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш технологиялари шахсга йўналтирилган, фаолиятли-компетенсиявий ёндашувларга кўра инклюзив компетенсияларнинг мотивацион-когнитив ва рефлексив-операцион компонентларини ривожлантириш алгоритмини контекстли таълим технологияси талаблари ва репродуктив-фаол ўқитиш усулларига адаптив мослаштириш асосида такомиллаштириш бўйича таклифлар “Инклюзив таълим (эшитишида нуқсони бўлган болалар мисолида)” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 27-мартдаги 68-сонли буйруғига асосан берилган 68-303 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада олий таълим тизимида бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив тайёргарлигини замонавий талаблар даражасида такомиллаштиришга шароит яратилган;
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш технологиялари шахсга йўналтирилган, фаолиятли-компетенсиявий ёндашувларга кўра инклюзив компетенсияларнинг мотивацион-когнитив ва рефлексив-операцион компонентларини ривожлантириш алгоритмини контекстли таълим технологияси талаблари ва репродуктив-фаол ўқитиш усулларига адаптив мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Инклюзив таълим (эшитишида нуқсони бўлган болалар мисолида)” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 27-мартдаги 68-сонли буйруғига асосан берилган 68-303 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада бўлажак сурдопедагогларни инклюзив компетенсияларини узлюксиз ошириб бориш механизмини такомиллаштириш имконияти яратилган;
бўлажак сурдопедагогларнинг инклюзив компетенсиясини ривожлантириш жараёни коррексион-ривожлантирувчи машғулотлар дидактик таъсирчанлигини ошириш, муаммоли вазиятларни таҳлил қилиш ҳамда ўйинли-коррелятив топшириқларни конструктив лойиҳалашга интенсив устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Инклюзив таълим (эшитишида нуқсони бўлган болалар мисолида)” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 27-мартдаги 68-сонли буйруғига асосан берилган 68-303 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада бўлажак сурдопедагогларни инклюзив компетенсияларини ривожлантириш механизмлари такомиллаштиришга эришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish