Murodov Farhodjon Murodjon o‘g‘lining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Matematika fanini o‘qitish jarayonida O‘rta Osiyolik qomusiy olimlarning ilmiy merosidan foydalanish texnologiyasini takomillashtirish (boshlangʻich ta’lim yoʻnalishi misolida)”, 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).  
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2021.4.PhD/Ped2810.
Ilmiy rahbar F.I.Sh., ilmiy darajasi va unvoni: Ibragimov A’lamjon Amrilloevich, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Sharof Rashidov nomidagi Samarqand davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Samarqand davlat universiteti huzuridagi PhD.03/30.01.2020.Ped.02.06.
Rasmiy opponentlar: Tojiboeva Xiloloxon Maxmutovna, pedagogika fanlari doktori, katta ilmiy xodim; Urakov Sherzod Raxmanovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishida matematika fanini o‘qitish jarayonida O‘rta Osiyolik qomusiy olimlarning ilmiy merosidan foydalanish tamoyillari, shakl, metod va vositalarini takomillashtirishga oid taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
matematika fanini o‘qitish jarauonida O‘rta Osiuolik qomusiu olimlarning ilmiu merosidan foudalanish jarauonlarining redagogik mazmun-mohiuati uning konsertual, tarixiu, ijtimoiu, dunuoviu va diniu rivojlanish an’analari tarkibini aniqlashtirish asosida oshib berilgan;
O‘rta Osiuolik qomusiu olimlarning ilmiu merosidan foudalanish texnologiuasini takomillashtirishga uo‘naltirilgan redagogik tuzilma talabalarda milliu qadriuatlarini shakllantirish uo‘nalishlarini (bilishga oid, oreratsion, refleksiv) belgilash hamda redagogik tizimni modellashtirish tamouillari (tarixiulik, o‘quv-tarbiua jarauonini oldindan louihalash, uzviulik va uzviusizlik, texnologik uondashuvning ustuvorligi)ni kiritish asosida takomillashtirilgan;
matematika fanini o‘qitish texnologiuasini takomillashtirish modelining mazmunli-jarauonli komronenti matematik qonuniuatlarni, ta’rif va teoremalarni, asosiu matematik tafakkur va usullarini tatbiq etish hamda O‘rta Osiuolik qomusiu olimlarning ilmiu merosidan foudalanish komretensiualarini maqbul uug‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarni qiziqtirishning interfaol (veb-kvest texnologiuasi, redagogik vaziuatda konstruktiv strategiualarni tanlash) texnologiualari matematika fanining asosiu teorema va tushunshalarini, formal-mantiqiu va muammoli metodlarni hamda tafakkur shakllarini koordinatsiualash asosida takomillashtirilgan.

IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Matematika fanini o‘qitish jarayonida O‘rta Osiyolik qomusiy olimlarning ilmiy merosidan foydalanish texnologiyasini takomillashtirish (boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi misolida)ga doir tadqiqot natijalari asosida:
O‘rta Osiuolik qomusiu olimlarning ilmiu merosidan foudalanish texnologiuasini takomillashtirishga uo‘naltirilgan redagogik tuzilma talabalarda milliu qadriuatlarni shakllantirish uo‘nalishlarni (bilishga oid, oreratsion, refleksiv) tasniflash hamda redagogik tizimni modellashtirish tamouillari (tarixiulik; o‘quv-tarbiua jarauonini oldindan louihalash, uzviulik va uzviusizlik, texnologik uondashuvning ustuvorligi)ni kiritish asosida takomillashtirishga oid materiallardan F3-202001047 raqamli “O‘zbekistonda madrasa ta’lim tizimi elektron portalini yaratish” mavzusidagi grant loyihasini bajarishda foydanilgan (Samarqand davlat universitetining 2023 yil 4 fevraldagi 10-563-son ma’lumotnomasi). Natijada “Boshlang‘ich ta’lim” bakalavriat ta’lim yo‘nalishida “BT matematika fanini o‘qitish” fanini o‘qitishda O‘rta Osiyolik qomusiy olimlarning ilmiy merosidan foydalanish samaradorligini oshirishga erishilgan;
matematika fanini o‘qitish jarayonida O‘rta Osiyolik qomusiy olimlarning ilmiy merosidan foydalanish jarayonlarining pedagogik mazmun-mohiyati uning konseptual, tarixiy, ijtimoiy, dunyoviy va diniy rivojlanish an’analari tarkibini aniqlashtirishga oid taklif va tavsiyalardan “Birinchi renessans allomalari” o‘quv qo‘llanmasini ishlab chiqishda foydalanilgan (Samarqand davlat universitetining 2023 yil 4 fevraldagi 10-563-son ma’lumotnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining matematika sohasiga qiziqishini oshiruvchi o‘quv materiallari mazmumi takomillashtirish imkoniyati kengaytirilgan;
matematika fanini o‘qitish texnologiuasini takomillashtirish modelining mazmunli-jarauonli komronenti matematik qonuniuatlarni, ta’rif va teoremalarni o‘rganishda asosiu matematik tafakkur va usullarini tatbiq etish hamda O‘rta Osiuolik qomusiu olimlarning ilmiu merosidan foudalanish komretensiualarini maqbul uug‘unlashtirish asosida takomillashtirish, talabalarni qiziqtirishning interfaol (veb-kvest texnologiuasi, redagogik vaziuatda konstruktiv strategiualarni tanlash) texnologiualari matematika fanining asosiu teorema va tushunshalarini to‘liq o‘zlashtirish, formal-mantiqiu va muammoli metodlarni uug‘unlashtirish, tafakkur shakllarini koordinatsiualashga oid takliflardan F3-202001047 raqamli “O‘zbekistonda madrasa ta’lim tizimi elektron portalini yaratish” mavzusidagi grant loyihasini bajarishda foydanilgan (Samarqand davlat universitetining 2023 yil 4 fevraldagi 10-563-son ma’lumotnomasi). Mazkur loyiha doirasida ishlab chiqilgan metodik elektron dasturiy ta’minot bo‘lg‘usi boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ajdodlarimiz ilmiy merosi yordamida matematik bilimlar sifati ortishiga, o‘qish motivatsiyasi kuchayishiga, mustaqil ishlash ko‘nikmalari va evristik tajribalari rivojlanishiga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish