Sayt test rejimida ishlamoqda

Даминова Нигора Кудратовнанинг фалсафа доктори (PhD) 
диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I.Умумий маълумотлар
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Глобаллашув шароитида талабалар касбий ижтимоийлашувининг педагогик мазмунини такомиллаштириш”, 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).  
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.2.PhD/Ped4755.
Илмий раҳбар Ф.И.Ш., илмий даражаси ва унвони: Бегматова Дилноза Мухтаровна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент. 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Самарқанд давлат чет тиллар институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Самарқанд давлат университети, PhD.03/30.01.2020.Ped.02.06.
Расмий оппонентлар: Эгамбердиева Нодира Мелибаевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Нарзикулова Дилноза Хошимжоновна педагогика фанлари доктори, доцент.
Етакчи ташкилот: Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети. 
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади глобаллашув шароитида талабалар касбий ижтимоийлашувининг педагогик мазмунини такомиллаштириш бўйича таклиф ва тавсийалар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
касбий ижтимоийлашув жарайонида бевосита иштирок етувчи ижтимоий гуруҳ сифатида талабалар касбий ижтимоийлашувининг асосий хусусийатлари ижтимоийлаштириш механизмининг даражаларига мувофиқ келувчи елементлар функсионал имконийатларининг йошлар касбий ўзини-ўзи белгилаш позицийаларига ижобий таъсирини белгилаш асосида аниқлаштирилган;
олий таълим ташкилотларининг ўқув-тарбийа ишлари доирасида касбий ижтимоийлашув жарайонининг педагогик мазмуни, меҳнат бозори талаблари ва бўлажак мутахассисларнинг касбий таййоргарлиги ҳамда ижтимоийлашуви ўртасидаги боғлиқлик хусусийатларига асосланган ҳолда, ижтимоий-маданий компетентликни шакллантиришнинг технологик ва методик таъминотини аниқлаш асосида такомиллаштирилган;
глобаллашув шароитида талабалар касбий ижтимоийлашувини ташкил етиш модели олий таълим ташкилотлари битирувчиларининг касбий-функсионал ва ижтимоий-касбий фазилатларини меҳнат бозорининг асосий талабларига мувофиқлаштириш мақсадига кўра ижтимоий муносабатларни шакллантирувчи персептив мулоқот механизмларининг ижтимоийлаштириш имконийатларини белгилаш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим ташкилоти талабаларининг узлюксиз таълим тизимида самарали касбий ижтимоийлашувини таъминлаш ва кейинчалик ижтимоийлашув фаолийати жарайонига қўшилишини оптималлаштиришнинг асосий йўналишлари “талаба – ОТТ” тизимидаги ўзаро муносабатларга оид муаммоли-ситуацион компонентларнинг адаптатив имконийатларига боғлиқликда аниқлаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Диссертацийа ишида ишлаб чиқилган назарий ва амалий хулоса, тавсийа ва ишланмалар асосида:
касбий ижтимоийлашув жарайонида бевосита иштирок етувчи ижтимоий гуруҳ сифатида талабалар касбий ижтимоийлашувининг асосий хусусийатлари ижтимоийлаштириш механизмининг даражаларига мувофиқ келувчи елементлар функсионал имконийатларининг талабаларнинг касбий ўзини-ўзи белгилаш позицийаларига ижобий таъсирини белгилаш асосида аниқлаштиришга оид маълумотлардан Самарқанд вилойат телерадиокомпанийасидаги 2023-йил 20-март куни ефирга узатилган “Ассалом, Самарқанд” кўрсатувининг навбатдаги ссенарийсини таййорлашда ҳамда Ўзбекистон-Финлйандийа педагогика институтида бажарилган ЖҲБЛ-22-сонли “Оиладаги жинойатлар ва зўравонликлар, оиладаги криоген муҳит, келиб чиқиш сабабларини тадбиқ етиш” мавзусидаги қисқа муддатли илмий лойиҳасида фойдаланилган (Ўзбекистон миллий телерадиокомпанийаси Самарқанд вилойат телерадиокомпанийасининг 2023-йил 30-мартдаги 01-07-101-сон маълумот¬номаси, Ўзбекистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 15-июндаги 02-07-2327/04-сон маълумотномаси). Натижада телетомошабинларга глобаллашув шароитида олий таълим ташкилотлари талабаларининг касбий ижтимоийлашуви бўйича илмий-маърифий аҳамийатга ега бўлган тавсийалар ҳақида керакли маълумотлар бериш, талабалар касбий ижтимоийлашувининг асосий елементларини ажратиб кўрсатишга шароит йаратилган;
олий таълим ташкилотларининг ўқув-тарбийа ишлари доирасида касбий ижтимоийлашув жарайонининг педагогик мазмуни ва унинг механизмлари меҳнат бозори талаблари ва бўлажак мутахассисларнинг касбий таййоргарлиги ҳамда ижтимоийлашуви ўртасидаги боғлиқлик хусусийатларига асосланиб, ижтимоий-маданий компетентликни шакллантиришнинг технологик ва методик таъминотини аниқлаш асосида такомиллаштиришга оид тавсийалар Ўзбекистон-Финлйандийа педагогика институтида бажарилган ЖҲБЛ-22-сонли “Оиладаги жинойатлар ва зўравонликлар, оиладаги криоген муҳит, келиб чиқиш сабабларини тадбиқ етиш” мавзусидаги илмий лойиҳада фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 15-июндаги 02-07-2327/04-сон маълумотномаси). Натижада олий таълим ташкилотлари ўқув жарайони доирасида касбий ижтимоийлашув жарайонининг мазмуни ва механизмларини аниқлаш имкони кенгайтирилган;
глобаллашув шароитида талабалар касбий ижтимоийлашувини ташкил етиш модели олий таълим ташкилотлари битирувчиларининг касбий-функсионал ва ижтимоий-касбий фазилатларини меҳнат бозорининг асосий талабларига мувофиқлаштириш мақсадига кўра ижтимоий муносабатларни шакллантирувчи персептив мулоқот механизмларини ижтимоийлаштириш имконийатларини белгилаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Самарқанд давлат чет тиллар институтида Йевропа Иттифокининг Еразмус+ дастури 585845-ЕПП-1-2017-1-ЕС-ЕППКА2-CБҲЕ-ЖП CЛАСС: “Cомпутатионал Лингуистиcс ат Cентрал Асиан университиес” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Самарқанд давлат чет тиллар институтининг 2023-йил 22-майдаги 1323/30.02.01-сон маълумот-номаси). Натижада битирувчиларнинг касбий-функсионал ва ижтимоий-касбий фазилатларига худудий меҳнат бозорининг асосий талабларини аниқлаш имкони йаратилган;
олий таълим ташкилоти талабаларини узлюксиз таълим тизимида самарали касбий ижтимоийлашувини таъминлаш ва кейинчалик ижтимоийлашув фаолийати жарайонига қўшилишини оптималлаштиришнинг асосий йўналишлари “талаба – ОТТ” тизимидаги ўзаро муносабатларга оид муаммоли-ситуацион компонентларнинг адаптатив имконийатларига боғлиқликда аниқлаштиришга оид хулосалар Ўзбекистон-Финлйандийа педагогика институтида бажарилган ЖҲБЛ-22-сонли “Оиладаги жинойатлар ва зўравонликлар, оиладаги криоген муҳит, келиб чиқиш сабабларини тадбиқ етиш” мавзусидаги қисқа муддатли илмий лойиҳасида фойдаланилган (Ўзбекистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 15-июндаги 02-07-2327/04-сон маълумотномаси). Натижада олий таълим ташкилоти талабаларини узлюксиз таълим тизимида самарали касбий ижтимоийлашувини таъминлаш самарадорлиги ошган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish