Sayt test rejimida ishlamoqda

Қурбонова Гўзал Ражаб қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақидаги эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Мактабгача таълим ташкилотлари катта гуруҳи болаларида гендер толерантликни шакллантириш технологияси”, 13.00.08 – Мактабгача таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
 Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.4.PhD/Ped.2942.
Илмий раҳбар: Рўзиева Дилноз Исомжоновна, педагогика фанлари доктори (DSc), профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Бухоро давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК номи: Бухоро давлат университети, PhD.03/30.12.2019.Ped.72.04.
Расмий оппонентлар: Бердалиева Гуласал Абдукундузовна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент; Хурвалиева Тармиза Латиповна, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент.
Етакчи  ташкилот: Навоий давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади мактабгача таълим ташкилотлари катта гуруҳ болаларида гендер толерантликни шакллантириш технологиясини такомиллаштиришдан иборат.
III.  Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача ёшдаги болаларда гендер тенглик, толерантликни шакллантириш жараёнлари гендер стереотиплари мавжудлигининг маданиятлилик, коммуникативлик, креативлик, мослашувчанлик даражалари гендер ролларини идентификациялашни интерактив дастурий воситалар, рефлексив ва витаген ахборот билан ууғунлаштириб, жинсий ролларнинг дуалистик хатти-ҳаракатларига интеграцион, инновацион, мотивацион устуворлик бериш асосида аниқлаштирилган;
мактабгаша ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш жараёнлари халқаро тажрибалар ва миллий қадриятларга асосланган методик базани когнитив билиш жараёнлари ҳамда ижтимоий гендер тузилишининг ички (англаш, фикрлаш, ҳис-туйғуга эга бўлиш) ва ташқи (кийиниш, хулқ-атвор, коммуникация) атрибутлар билан интеграциялаш орқали такомиллаштирилган;
мактабгача ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш модели боланинг қарши жинс вакили билан ўзаро ижобий муносабат ўрнатишда мулоқотга киришиш воситаси сифатида вербал ва новербал коммуникация контекстида шахсга йўналтирилган, ҳамкорликда, муаммоли, ривожлантирувчи, РДЛ+Гамифиcатион таълим технологиялари ҳамда интерфаол методлари геймификация ва динамик эртакларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
динамик эртаклар асосида мактабгача ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш технологияси боланинг гуруҳдаги ноформал статусини суратлар, гендер-роллар контекстидаги суҳбатлар орқали жамоани идрок этиш тизимига асосланган ўзаро ва қарши жинс вакилларида ностандарт, креатив вазиятли адаптив кейс топшириқларини ишлаш орқали такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактабгасҳа уошдаги болада гендер толерантликни шакллантиришга доир тадқиқот натижалари асосида:
мактабгача ёшдаги болаларда гендер тенглик, толерантликни шакллантириш жараёнлари гендер стереотиплари мавжудлигининг маданиятлилик, коммуникативлик, креативлик, мослашувчанлик даражалари гендер ролларини идентификациялашни интерактив дастурий воситалар, рефлексив ва витаген ахборот билан ууғунлаштириб, жинсий ролларнинг дуалистик хатти-ҳаракатларига интеграцион, инновацион, мотивацион устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга доир назариялар “Болалар рсихологиуаси ва рсиходиагностикаси” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 19-июлдаги 233-сон буйруғи, 233-0495 рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада, мактабгасҳа уошдаги болаларда гендер толерантликини шакллантиришнинг геумификациуа ва ертак-терариуа технологиуаларини самарали қўллаш имкониуати уаратилган;
мактабгаша ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш жараёнлари халқаро тажрибалар ва миллий қадриятларга асосланган методик базани когнитив билиш жараёнлари ҳамда ижтимоий гендер тузилишининг ички (англаш, фикрлаш, ҳис-туйғуга эга бўлиш) ва ташқи (кийиниш, хулқ-атвор, коммуникация) атрибутлар билан интеграциялаш орқали такомиллаштирилган таклиф ва тавсиялардан Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги ҳузуридаги Мактабгача таълим агентлиги фаолиятида фойдаланилган (Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги ҳузуридаги Мактабгача таълим агентлигининг 2023-йил 8-майдаги 03-111-сон маълумотномаси). Натижада, 5-7 ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантиришга оид фаолиятни такомиллаштириш усуллари ва омилларига оид назария ва амалий материаллар билан бойитишга хизмат қилган;
мактабгача ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш модели боланинг қарши жинс вакили билан ўзаро ижобий муносабат ўрнатишда мулоқотга киришиш воситаси сифатида вербал ва новербал коммуникация контекстида шахсга йўналтирилган, ҳамкорликда, муаммоли, ривожлантирувчи, РДЛ+Гамифиcатион таълим технологиялари ҳамда интерфаол методлари геймификация ва динамик эртакларга устуворлик бериш асосида аниқлаштиришга доир амалиу таклифлардан Бухоро давлат университетининг “ПЗ-202005236-рақамли Оила психологияси фанидан мултимедия маҳсулотини яратиш” (2021-2022й.й.) мавзусидаги грант лойиҳасини “Ёшларда гендер толерантликни шакллантириш методикаси” қисмини бажаришда фойдаланилган (Бухоро давлат университетининг 2023-йил 2-августдаги 04/2155-сон маълумотномаси). Натижада, мактабгасҳа уошдаги болаларда гендер толерантлигини шакллантиришга геумификацион уондашувни жориу етиш самарадорлигини оширишга еришилган;
динамик эртаклар асосида мактабгача ёшдаги болаларда гендер толерантликни шакллантириш технологияси боланинг гуруҳдаги ноформал статусини суратлар, гендер-роллар контекстидаги суҳбатлар орқали жамоани идрок этиш тизимига асосланган ўзаро ва қарши жинс вакилларида ностандарт, креатив вазиятли адаптив кейс топшириқларини ишлаш орқали такомиллаштиришга оид тавсиуалар “Болалар рсихологиуаси ва рсиходиагностикаси” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 19-июлдаги 233-сон буйруғи 233-0495 рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада, мактабгасҳа уошдаги болаларда гендер толерантлигини шакллантириш жарауонида динамик ертакларни қўллаш самарадорлигини оширишга еришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish