Shomurodov Sherali Shuxratovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish”, 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.2.PhD/Ped4259.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Qarshi muhandislik iqtisodiyot instituti.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ro‘ziqulova Nigora Shuxratovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Buxoro davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarning axborot kompetentliligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari jamiyatning ijtimoiy buyurtmasini o‘rganish, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim, shaxsiy ehtiyoj, yangi bulutli, additiv va 3D texnologiyalardan maqsadli foydalanish hamda dualizm, tarkibiylik, selektivlik xususiyatlar va kognitiv funksiyalarni shaxsiy-kasbiy va psixologik bilimlarni rivojlantirishning integrativ xususiyatlari uyg‘unligini frontal ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
masofaviy ta’limda bo‘lajak menejerlarda axborot kompetentlikni rivojlantirishning tashkiliy tuzilmaviy modeli butun umr davomida o‘qish, kasbiy hayotiy faoliyatda mustaqil rivojlanish algoritmini shaxsga yo‘naltirish hamda kommunikativ va texnik-texnologik komponentlar uyg‘unligini tizimli moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari texnologiyalari onlayn ta’lim platformasi va unga “Kompyuter va axborot savodxonlik” sahifasini shakllantirish, kompyuterli modellashtirish, tadqiqot-izlanishli, axborot madaniyatli salohiyatni oshirish hamda axborotlarni grafik yoritish texnikasi klasterini bosqichma-bosqich kiritish asosida takomillashtirilgan;
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish samaradorligi kognitiv-refleksiv, kommunikativ-texnologik qobiliyatlarni shakllantirishga mantiqan va ijodiy yondashish, an’anaviy va masofaviy ta’limda fanlararo, fan ichidagi integratsiya tamoyillarini shaxsga yo‘naltirish hamda integrativ-tizimli, ijtimoiy-iqtisodiy yondashuvlarga ko‘ra ta’lim mazmuni komponentlari bilan o‘quv-uslubiy va meyoriy vositalarni mazmunan yaxlitlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak menejerlarning masofaviy ta’lim asosida axborot kompetentliligini rivojlantirish bo‘yicha ilmiy tadqiqot natijalari asosida:
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari jamiyatning ijtimoiy buyurtmasini o‘rganish, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim, shaxsiy ehtiyoj, yangi bulutli, additiv va 3D texnologiyalardan maqsadli foydalanish hamda dualizm, tarkibiylik, selektivlik xususiyatlar va kognitiv funksiyalarni shaxsiy-kasbiy va psixologik bilimlarni rivojlantirishning integrativ xususiyatlari uyg‘unligini frontal ta’minlash asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar Qarshi muhandislik iqtisodiyot institutida Jahon banki tomonidan moliyalashtirilgan AIF 2/15 “O‘zbekistonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida oliy ta’lim tizimida masofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyasini ishlab chiqish” mavzusidagi Akademik Innovatsiyalar Fondi Xalqaro grant loyihasini bajarishda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2023-yil 9-avgustdagi 02.07.2945/04-son dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarda axborot kompetentlikni shakllantirish hamda rivojlantirishga oid metodik tavsiyalar ishlab chiqish imkoniyati yaratilgan;
masofaviy ta’limda bo‘lajak menejerlarda axborot kompetentlikni rivojlantirishning tashkiliy tuzilmaviy modeli butun umr davomida o‘qish, kasbiy hayotiy faoliyatda mustaqil rivojlanish algoritmini shaxsga yo‘naltirish hamda kommunikativ va texnik-texnologik komponentlar uyg‘unligini tizimli moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Qarshi muhandislik iqtisodiyot institutida Jahon banki tomonidan moliyalashtirilgan AIF 2/15 “O‘zbekistonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida oliy ta’lim tizimida masofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyasini ishlab chiqish” mavzusidagi Akademik Innovatsiyalar Fondi Xalqaro grant loyihasini bajarishda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2023-yil 9-avgustdagi 02.07.2945/04-son dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarda axborot kompetentlikni shakllantirish hamda rivojlantirishga oid didaktik tavsiyalar ishlab chiqishga imkoniyat yaratilgan;
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish imkoniyatlari texnologiyalari onlayn ta’lim platformasi va unga “Kompyuter va axborot savodxonlik” sahifasini shakllantirish, kompyuterli modellashtirish, tadqiqot-izlanishli, axborot madaniyatli salohiyatni oshirish hamda axborotlarni grafik yoritish texnikasi klasterini bosqichma-bosqich kiritish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Qarshi muhandislik iqtisodiyot institutida Jahon banki tomonidan moliyalashtirilgan AIF 2/15 “O‘zbekistonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida oliy ta’lim tizimida masofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyasini ishlab chiqish” mavzusidagi Akademik Innovatsiyalar Fondi Xalqaro grant loyihasini bajarishda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2023-yil 9-avgustdagi 02.07.2945/04-son dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarda masofaviy ta’lim asosida axborot kompetentlikni shakllantirish hamda rivojlantirish samaradorligi oshgan;
masofaviy ta’lim asosida bo‘lajak menejerlarni axborot kompetentliligini rivojlantirish samaradorligi kognitiv-refleksiv, kommunikativ-texnologik qobiliyatlarni shakllantirishga mantiqan va ijodiy yondashish, an’anaviy va masofaviy ta’limda fanlararo, fan ichidagi integratsiya tamoyillarini shaxsga yo‘naltirish hamda integrativ-tizimli, ijtimoiy-iqtisodiy yondashuvlarga ko‘ra ta’lim mazmuni komponentlari bilan o‘quv-uslubiy va meyoriy vositalarni mazmunan yaxlitlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Qarshi muhandislik iqtisodiyot institutida Jahon banki tomonidan moliyalashtirilgan AIF 2/15 “O‘zbekistonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida oliy ta’lim tizimida masofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyasini ishlab chiqish” mavzusidagi Akademik Innovatsiyalar Fondi Xalqaro grant loyihasini bajarishda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2023-yil 9-avgustdagi 02.07.2945/04-son dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak menejerlarda masofaviy ta’lim asosida axborot kompetentliligini shakllantirish hamda rivojlantirish imkoniyati kengaytirilgan.