Norberdieva Muyassar Sharipovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (kimyo) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.2.PhD/Ped5110.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Karlibaeva Guljaxon Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Ahadov Ma’mur Sharipovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish imkoniyatlari dars va darsdan tashqari mashg‘ulotlar maqsadlarini reglamentli optimallashtirish, talabalarning real hayotiy vaziyatlarga oid amaliy tajribasini boyitish ehtiyojlari va izlanuvchanlik faoliyati aloqadorligini dinamik oshirish hamda fanga oid yangi bilimlarni o‘rganish motivatsiyalarini rivojlantirishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish jarayoni amaliy-tadqiqotli, ijodiy-axborotli rivojlanish yo‘nalishlarda kognitiv fikrlash va refleksiv yondashuvlarga barqaror ustuvorlik berish hamda motivatsion-intellektual, amaliy-faoliyatli pedagogik vaziyatlarni ta’lim maqsadlariga kasbiy transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish modeli gipoteza va farazlar berish, axborotni sintezlash, texnologik stereotiplashtirish, g‘oyani realizatsiyalashtirish, ijodiy obektni korreksiyalash bosqichlarini o‘z ichiga olgan ko‘rgazmalilik, erkin boshqarish, moslashuvchanlik ijodiy-pedagogik muhitni yaratish hamda konstruktorlik dasturlarini ishlab chiqish sohasiga kasbiy transformatsiyalashning tarkibiy-tuzilmaviy va funksional talablarini frontal uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish samaradorligi motivatsion-qadriyatli va ijodiy-rag‘batlantiruvchi ishchan-pedagogik jarayonni tashkil etishning nazariy hamda amaliy birligini didaktik tamoyillarga adaptiv sinxronlashtirish hamda ijodiy qobiliyatlarni shakllantirishga maqbul sharoit yaratish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Loyihalashtirish asosida “Organik kimyo” fanini “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitishning metodik ta’minotini takomillashtirish bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish imkoniyatlari dars va darsdan tashqari mashg‘ulotlar maqsadlarini reglamentli optimallashtirish, talabalarning real hayotiy vaziyatlarga oid amaliy tajribasini boyitish ehtiyojlari va izlanuvchanlik faoliyati aloqadorligini dinamik oshirish hamda fanga oid yangi bilimlarni o‘rganish motivatsiyalarini rivojlantirishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Kimyo o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan berilgan 233-0158 nashr guvohnomasi). Natijada talabalarning bilim, ko‘nikma va malakalarini shakllantirishga sharoit yaratilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish jarayoni amaliy-tadqiqotli, ijodiy-axborotli rivojlanish yo‘nalishlarda kognitiv fikrlash va refleksiv yondashuvlarga barqaror ustuvorlik berish hamda motivatsion-intellektual, amaliy-faoliyatli pedagogik vaziyatlarni ta’lim maqsadlariga kasbiy transformatsiyalash asosida takomillashtirishga doir takliflar “Kimyo o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan berilgan 233-0158 nashr guvohnomasi). Natijada fanni o‘qitish metodikasini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish modeli gipoteza va farazlar berish, axborotni sintezlash, texnologik stereotiplashtirish, g‘oyani realizatsiyalashtirish, ijodiy obektni korreksiyalash bosqichlarini o‘z ichiga olgan ko‘rgazmalilik, erkin boshqarish, moslashuvchanlik ijodiy-pedagogik muhitini yaratish hamda konsruktorlik dasturlarini ishlab chiqish sohasiga kasbiy transformatsiyalashning tarkibiy-tuzilmaviy va funksional talablarini frontal uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Kimyo o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan berilgan 233-0158 nashr guvohnomasi). Natijada talabalarning loyihalashtirish jarayoni bilan bog‘liq ko‘nikmalari shakllanishiga hamda ta’lim samaradorligini oshirishga erishilgan;
loyihalashtirish asosida “Kislorodli organik birikmalar” bo‘limini o‘qitish metodikasini takomillashtirish samaradorligi motivatsion-qadriyatli va ijodiy-rag‘batlantiruvchi ishchan-pedagogik jarayonni tashkil etishning nazariy hamda amaliy birligini didaktik tamoyillarga adaptiv sinxronlashtirish hamda ijodiy qobiliyatlarni shakllantirishga maqbul sharoit yaratish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Kimyo o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 19-iyuldagi 233-sonli buyrug‘iga asosan berilgan 233-0158 nashr guvohnomasi). Natijada kimyo ta’limini ilmiy va amaliy integratsiyasida tashkil etish samaradorligni ta’minlash imkoni yaratilgan.

 

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish